OpenGL renderer string sorunu

Başlatan Feoran, 08 Mart 2009 - 21:52:29

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Feoran

Arkadaşlar intel ve i810 sürücüleri kurulu ancak 3B da sorun yaşıyorum oyunlarda aşırı takılma gibi.
glxinfo | grep -i render çıktısı:

feoran@ubuntu:~$ glxinfo | grep -i render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: Software Rasterizer

glxinfo | grep OpenGL çıktısı:

feoran@ubuntu:~$ glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Mesa Project
OpenGL renderer string: Software Rasterizer
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.2
OpenGL shading language version string: 1.10
OpenGL extensions:

xorg.conf dosyasının içeriği:

Section "Device"
   Identifier   "Configured Video Device"
EndSection

Section "Monitor"
   Identifier   "Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Monitor      "Configured Monitor"
   Device      "Configured Video Device"
EndSection

device bölümüne driver "intel" ekleyerek denedim ama işe yaramadı. Ayrıca sistem>yönetim>donanım sürücüleri tamamen boş görünüyor. Teşekkürler :)

bytan

Şunun çıktısı nedir?


cat /var/log/Xorg.0.log | grep drivers
Umut en büyük kötülüktür; işkenceyi uzatır. - F.N.


Bir şey ne ise odur, bu kadar. Öyleyse, iki şey arasında bağdaşıklık varsa, bu aralarında iletişim kuruyorlar demek değildir.
"... kavrayışını bilgi ile derinleştir ..."
PF @ ST

heartsmagic

xserver-xorg-video-intel paketi kurulu mu?

Not: Benden önce bir cevap gelmiş bile, üzerine benimkisi fazladan bir soru olsun.
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

Feoran

feoran@ubuntu:~$ cat /var/log/Xorg.0.log | grep drivers
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//intel_drv.so

paket synapticte kurulu görünüyor hatta birkaç kez silip tekrar kurdum.

bytan

Driver olarak zaten intel kullanılıyor şu anda. Yapacak pek bir şey yok sanki.
Umut en büyük kötülüktür; işkenceyi uzatır. - F.N.


Bir şey ne ise odur, bu kadar. Öyleyse, iki şey arasında bağdaşıklık varsa, bu aralarında iletişim kuruyorlar demek değildir.
"... kavrayışını bilgi ile derinleştir ..."
PF @ ST

Feoran

Sanırım yok defalarca mesa 3Dyi kurmayı denedim gerek derleyerek gerek depodan ama olmadı hiçbirşekilde. i810 da işe yaramadı. Bilgisayarı değiştirmekten başka yapacak bişey kalmadı. :)

heartsmagic

Intel her oyun için yeterli değildir zaten, en azından Linux tarafında böyle. Fakat çok küçük oyunlarda bile bu sorun varsa ortada düzeltilmesi gereken bir problem var diye düşünüyorum ben. glxinfo çıktısı intel için hep böyle miydi? Bu karta sahip olan bir arkadaş yorum yapabilir mi?
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

Feoran

intel kart kullanan başka birinin çıktısını buldum:

OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 945GM 20061017 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2

heartsmagic

Sende sanırım intel devrede değil.
xorg.conf'a intel eklediğinde durum nasıl oluyor?
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

Feoran

Denedim ne yazıkki sonuç aynı. i810 da işe yaramadı. Başka ne yapabilirim?

Feoran

Bir şey keşfettim. Render çıktısını root olarak aldığımda sorun yok görünüyor:

feoran@ubuntu:~$ sudo glxinfo | grep -i render
[sudo] password for feoran:
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 945GM 20061102 x86/MMX/SSE2

Sonra root olarak oyun açmayı denediğimde "not owned by you" hatası veriyor. Ama sanırım sorun izinlerle ilgili diye düşünüyorum bununla ilgili önerebiliceğiniz * bir şey varmı?

erginemr

Konu ile ilgili görünen şu üç başlıkta önerilenler şöyle:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=6803844
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=6581349&postcount=56
http://swiss.ubuntuforums.org/showthread.php?p=6582144

1. "/ect/X11/xorg.conf" dosyasını root yetkileriyle açın:
gksu gedit /etc/X11/xorg.conf
ve en sonuna şu satırları ekleyin:
Alıntı YapSection "DRI"
mode 0666
EndSection

Oturumu yeniden başlatarak "glxinfo | grep render" komutunun çıktısını kontrol edin.

2. Bu işe yaramazsa, konsolda aşağıdaki komutu verin:
sudo chmod 666 /dev/dri/card0
ve "glxinfo | grep render" komutunun çıktısını kontrol edin.

Bu şekilde "Mesa DRI" çıktısı alıyorsanız, bu değişikliği kalıcı hale getirmek için aşağıdaki komutu verin:
echo 'KERNEL=="card[0-9]", MODE="0666", OWNER="root", GROUP="video"' > /etc/udev/rules.d/60-card.rules

Feoran

Çok teşekkür ediyorum Mesa DRI çıktısını aldım sonunda. Ancak kalıcı hale getireceğim komutu önce normal sonra root olarak denedim ikisinde de permission denied hatası aldım:
feoran@ubuntu:~$ echo 'KERNEL=="card[0-9]", MODE="0666", OWNER="root", GROUP="video"' > /etc/udev/rules.d/60-card.rules
bash: /etc/udev/rules.d/60-card.rules: Permission denied
feoran@ubuntu:~$ sudo echo 'KERNEL=="card[0-9]", MODE="0666", OWNER="root", GROUP="video"' > /etc/udev/rules.d/60-card.rules
bash: /etc/udev/rules.d/60-card.rules: Permission denied

Ancak ayar şu an zaten kalıcı görünüyor. Yeniden başlattım ve Mesa DRI çıktısı almaya devam ediyorum. Ubuntu 3B oyunlar için artık ekran kartını kullanıyor ancak bu kez oyunlarda bir takım grafik sorunları ortaya çıkıyor. Bu konuyu da sanırım başka bir başlıkta tartışmak gerekiyor. Tekrar teşekkürler. :)

erginemr

Hmm, bu komutu ikiye bölerek deneyin. Önce "sudo su" ile root oturumu başlatın:
sudo su
Ardından ilk komutu verin:
echo 'KERNEL=="card[0-9]", MODE="0666", OWNER="root", GROUP="video"' > /etc/udev/rules.d/60-card.rules
Ardından, "exit" komutu ile "root "oturumundan çıkın.

En son, bilgisayarı yeniden başlatarak hem "glxinfo" komutunu, hem de oyun performansını deneyin...

Feoran

Performans olarak degisen * bir şey olmadı. Örneğin Max Payne 2 yi açtım başlangıçta * her şey normal. Birkaç saniye sonra sonra oyundaki objeler rengarenk tuhaf bir hale dönüşüyor bazı duvarlar tamamen siyah görünüyor. World of Warcraft için de login kutucukları simsiyah görünüyor arkaplandaki efekler kasıyor. glxinfo çıktısında sanırım değişen * bir şey yok ama yine de çıktısını veriyim:


feoran@ubuntu:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample,
    GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 945GM 20061102 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.2
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_multisample,
    GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_shadow,
    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate,
    GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax,
    GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex,
    GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_copy_texture,
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,
    GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal,
    GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color,
    GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
    GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
    GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
    GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_APPLE_client_storage,
    GL_APPLE_packed_pixels, GL_ATI_blend_equation_separate,
    GL_ATI_separate_stencil, GL_IBM_rasterpos_clip,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_point_sprite,
    GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program,
    GL_NV_vertex_program1_1, GL_OES_read_format, GL_SGIS_generate_mipmap,
    GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SUN_multi_draw_arrays

3 GLX Visuals
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x54 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None

36 GLXFBConfigs:
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x55  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x56  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x57  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x58  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x59  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x5a  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x5b  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x5c  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x5d  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x5e  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x5f  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x60  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x61  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x62  0 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x63  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x64  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x65  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x66  0 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x67  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x68  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x69  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x6a  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x6b  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x6c  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x6d  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x6e  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x6f  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x70  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x71  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x72  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x73  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x74  0 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x75  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x76  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x77  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x78  0 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow

heartsmagic

Hemen her başlıkta sormaya başladım ancak Compiz'i kapatıp denedin mi?
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

Feoran

Compiz kapalı evet. Bu arada sistem>tercihler>3D Acceleration'dan çeşitli ayarları denedim Sadece bozulmaların türü değişiyor eksik * bir şey yapıyo olabilirim. Max Payne 2 için birkaç ekran görüntüsü gönderiyim.
[img=http://pic1.resimupload.com/r10/thumb_318201992.png
[img=http://pic1.resimupload.com/r4/thumb_777159133.png
Menüde yazılar okunamıyor:
[img=http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_360389921.png
Bullet time a geçince tuhaf bir şekilde ters dönüyor :D :
[img=http://pic1.resimupload.com/r7/thumb_637209262.png

Bu arada wow çalışmaz oldu tuhaf bir şekilde:
The instruction at "0XB7E1EBB6" referenced memory at "0X00000000"
The memory could not be "written"
Bu arada oyunun sesleri geliyor görüntü açılmıyor sadece. Oyunu root olarak açabildim sadece o zaman da aynı grafik sorunları devam ediyor.

heartsmagic

Bunlar Windows oyunları, Wine ile oynadığın. Bu durumda işler değişir. Wine+Intel kartı konusu araştırılmalı bu durumda. Benim merakım örneğin Urban Terror gibi bir oyun sorun çıkartıyor mu?
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

coldchris

Buna benzer sorunlar, ekran görüntülerinden gördüğüm kadarıyla söyleyebilirim ki, doğrudan ekran bağdaştırıcıyla alakalı; çünkü ben de i945 kullanırken bu tarz kaplama bozukluklarıyla karşılaşmıştım. Daha sonradan satın aldığım Geforce 7300 GT'yi kullanmaya başladığımda bu tür sorunların doğrudan kalktığı gördüm. Bence yapılabilecek fazla bir şey yok i810 ve wine ile ilgili.
A memory to carry on,
Story's over when the crowds are gone

Feoran

Urban Terror iyi şekilde çalışıyor artık Max Payne 2 için de renk sorunu düzeldi ancak bullet timeda ters dönme devam ediyor. Aslında en çok wine ile World of Warcraft'ı çalıştırmak istedim ama sanırım donanımı değiştirmeden mümkün değil gibi görünüyor.

heartsmagic

Muhtemelen değildir. Zira Wine zaten bazı oyunlarda çok başarılı değilken, sanırım sen bir de Intel'e takılmış oldun.
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

Feoran

Şimdilik ubuntu üzerinden wine ile bazı oyunları oynama durumum sanırım yattı. Ancak yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar en azından sorunun tam olarak ne olduğu konusunda daha da aydınlanmış oldum. linux destekli oyunların bazılarını rahat çalıştırabiliyorum ayrıca. Ama Doom III gibi oyunlarda ne sonuç verir bilemiyorum. :)

heartsmagic

Aşırı derecede yeni ve sağlam sistem isteyen oyunlar kasabilir. Sonuç olarak grafik kartı Intel.
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

celebron

Alıntı yapılan: heartsmagic - 11 Mart 2009 - 15:52:44
Aşırı derecede yeni ve sağlam sistem isteyen oyunlar kasabilir. Sonuç olarak grafik kartı Intel.
Yalnız aynı ekran kartıyla winzort üzerinden Wow çok rahat oynanıyor.Bence arkadaşın sorunu Wow'un renderingi software olarak yapmasından kaynaklanıyor.Acaba intel sürücüsündemi birşey varki?
Bilgisayarlar sanılanın aksine çok aptaldır. Ama bir  iyi yanı vardır. Oda kendilerine söylenileni aynen yaparlar.

heartsmagic

Windows ile kıyas etmemiz çok doğru olmaz. Oradaki sürücülerle bizdeki sürücüler farklı.
Benim de aklıma senin söylediğin şey geldi @celebron, o nedenle UT'yi sordum. Sorunsuzca oynuyorsa en azından Linux üzerindeki sürücüde sorun yoktur diyebiliriz sanırım.
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.