bluetooth kulaklıkta sürekli ses kesiliyor

Başlatan defx, 01 Mart 2020 - 21:49:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

defx

Sony marka bluetooth kulaklığım var. Müzik dinlerken sürekli ses kesiliyor ne kadar sinir bozucu siz tahmin edin  :(
Daha önce bu sorunu yaşayan veya bir çözüm onerisi olan var mı ?


No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 18.04.4 LTS
Release: 18.04
Codename: bionic



05:00.1 Audio device: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Device 15de
05:00.6 Audio device: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] Device 15e3




/proc/asound/card0/codec#0:Codec: ATI R6xx HDMI
/proc/asound/card1/codec#0:Codec: Conexant CX8070


snd_hda_codec_conexant    28672  1
snd_seq_midi           20480  0
snd_hda_codec_hdmi     57344  1
snd_hda_codec_generic    81920  1 snd_hda_codec_conexant
snd_hda_intel          49152  8
snd_seq_midi_event     16384  1 snd_seq_midi
snd_hda_codec         131072  4 snd_hda_codec_generic,snd_hda_codec_conexant,snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_intel
snd_hda_core           90112  5 snd_hda_codec_generic,snd_hda_codec_conexant,snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_intel,snd_hda_codec
snd_hwdep              20480  1 snd_hda_codec
snd_rawmidi            36864  1 snd_seq_midi
ledtrig_audio          16384  3 snd_hda_codec_generic,snd_hda_codec_conexant,thinkpad_acpi
snd_pcm               102400  4 snd_hda_codec_hdmi,snd_hda_intel,snd_hda_codec,snd_hda_core
snd_pci_acp3x          16384  0
snd_seq                69632  2 snd_seq_midi,snd_seq_midi_event
snd_seq_device         16384  3 snd_seq,snd_seq_midi,snd_rawmidi
snd_timer              36864  2 snd_seq,snd_pcm
snd                    86016  28 snd_hda_codec_generic,snd_seq,snd_hda_codec_conexant,snd_seq_device,snd_hda_codec_hdmi,snd_hwdep,snd_hda_intel,snd_hda_codec,snd_timer,thinkpad_acpi,snd_pcm,snd_rawmidi
soundcore              16384  1 snd



**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: Generic [HD-Audio Generic], device 3: HDMI 0 [HDMI 0]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 0: Generic [HD-Audio Generic], device 7: HDMI 1 [HDMI 1]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 0: Generic [HD-Audio Generic], device 8: HDMI 2 [HDMI 2]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0
card 1: Generic_1 [HD-Audio Generic], device 0: CX8070 Analog [CX8070 Analog]
  Subdevices: 1/1
  Subdevice #0: subdevice #0



Audio:     Card-1 Advanced Micro Devices [AMD] Device 15e3
           driver: snd_hda_intel
           Card-2 Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Device 15de
           driver: snd_hda_intel
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k5.3.0-40-generic


Empat

Ses kartlarıyla ilgili konu açarken, sorununuzun daha sağlıklı ve hızlı çözümlenebilmesi için aşağıdaki çıktıları iletinize kod etiketi içerisinde ekleyin:

UEFI arayüzünde Secure Boot özelliğinin kapalı olduğuna emin olun.

Aşağıdaki komutla, sisteminizdeki ses kartları bilgi alabileceğimiz inxi adlı aracı yükleyin.
sudo apt install inxi

Ubuntu sürümünü görüntüler
lsb_release -a

Ses kartını görüntüler
lspci | grep Audio

Ses kartının kullandığı çözücüleri listeler.
grep "Codec:" /proc/asound/card*/codec*

Ses kartının kullandığı modülleri (sürücüleri) listeler.
lsmod | grep snd

Ses kartlarını ve bunlara bağlı aygıtları listeler
aplay -l

Ses kartının markası, modeli, kullandığı sürücü, ses sunucusu ve versiyonu hakkında bilgi verir.
inxi -A
Everything for me is just Peace - Love - Coding. Also, as they say: I am a programmer, I have no life!

Aaron

Alıntı yapılan: Empat - 02 Mart 2020 - 13:09:04
UEFI arayüzünde Secure Boot özelliğinin kapalı olduğuna emin olun.

Neden kapatmamiz gerekiyor?

mhmtkrktr

İşin aslı Bluetooth ve özellikle biraz eski sürümleri ses gibi yoğun akış gerektiren durumlar için çok da uygun değil. Yine de iş görürmü, görür. Rahatsız edecek kadar kesinti oluyorsa çevrede bulunan 2.4G radyo aygıtlarıyla çakışma olması muhtemeldir. Bt da bu bantın dışına çıkmak mümkün olurmu bilmiyorum. Eğer kablosuz modemin ve bilgisayarın destekliyorsa, modemden wifi kanalını 5G'e alıp deneyebilirsin. (veya yine test amaçlı modemi ve bilgisayarın wifi aygıtını tamamen kapatarak.)
Ancak bu çakışma doğrudan sana değilde, çevrende bulunan diğer kablosuz yayınlarada bağlı olabilir. Böyle bir olasılığı elemek ve sistem kaynaklı sorun olmadığını görmek amacıyla, bu gibi yayın aygıtlarının olmadığı veya asgari düzeyde olduğu bir alanda sonucu gözlemlemek gerekebilir. 

defx

[mention=651675]@Empat[/mention]
teşekkürler konuyu güncelledim