Bumblebee performans sıkıntısı

Başlatan özgürpenguen, 24 Mayıs 2017 - 02:36:31

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

özgürpenguen

Önceden sadece prime kullanıyordum, logout login yapmaktan gına gelince bumblebee kurayım dedim. Steam oyunlarında "primusrun" komutunu çalıştırmak sağlıklıymış 32bit oldukları için (ki optirun komutu da çalıştırmadı oyunları). Oyunların başlatma komutlarına "primusrun %command%" yazdım ve oyuna girdim Nvidia ile çalıştırdı ancak Intel performansıyla oynadım. Onun da bir çözümü varmış "vblank_mode=0" kodunu primusrun'ın başına ekleyince oluyormuş buna da tamam. Terminal ekranında gayet iyi fps aldım ancak oyuna girdiğimde ek sürücülerden Nvidia driver'ımı kurduğum standart kurulumdan aldığım FPSnin %70'ini anca alıyorum ve oyun başlarında oyunu etkileyecek şekilde inanılmaz lag oluyor. İnternette kimde gördüysem "primusrun" komutu doğrudan sorunsuz oyunları çalıştırırken benim vblank_mode=0'ı neden eklemem gerekti, belki sorun bundandır. İngilizce herhangi bir kaynaktan problemimi çözemedim çok başka yerlere savrulan problemler var çünkü.

Glxgears'ın farklı komutlarla olan çıktıları:

dell@inspiron:~$ primusrun glxgears
290 frames in 5.0 seconds = 57.976 FPS
301 frames in 5.0 seconds = 60.005 FPS
301 frames in 5.0 seconds = 60.004 FPS
^C
dell@inspiron:~$ glxgears
Running synchronized to the vertical refresh.  The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
318 frames in 5.0 seconds = 63.459 FPS
301 frames in 5.0 seconds = 60.004 FPS
301 frames in 5.0 seconds = 60.004 FPS
^C
dell@inspiron:~$ vblank_mode=0 primusrun glxgears
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
4497 frames in 5.0 seconds = 899.292 FPS
4775 frames in 5.0 seconds = 954.831 FPS
4816 frames in 5.0 seconds = 963.087 FPS
^C
dell@inspiron:~$ optirun glxgears
3384 frames in 5.0 seconds = 676.736 FPS
3476 frames in 5.0 seconds = 695.185 FPS
3465 frames in 5.0 seconds = 692.918 FPS
^C[ 1126.150910] [WARN]Received Interrupt signal.


Glxspheres64 çıktıları:

dell@inspiron:~$ primusrun glxspheres64
Polygons in scene: 62464 (61 spheres * 1024 polys/spheres)
Visual ID of window: 0xbb
Context is Direct
OpenGL Renderer: GeForce 920M/PCIe/SSE2
61.757369 frames/sec - 55.596454 Mpixels/sec
60.003150 frames/sec - 54.017236 Mpixels/sec
60.009372 frames/sec - 54.022837 Mpixels/sec
^C
dell@inspiron:~$ glxspheres64
Polygons in scene: 62464 (61 spheres * 1024 polys/spheres)
Visual ID of window: 0xbb
Context is Direct
OpenGL Renderer: Mesa DRI Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2)
61.117685 frames/sec - 55.020585 Mpixels/sec
59.963601 frames/sec - 53.981632 Mpixels/sec
59.934768 frames/sec - 53.955676 Mpixels/sec
^C
dell@inspiron:~$ vblank_mode=0 primusrun glxspheres64
Polygons in scene: 62464 (61 spheres * 1024 polys/spheres)
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
Visual ID of window: 0xbb
Context is Direct
OpenGL Renderer: GeForce 920M/PCIe/SSE2
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
107.012699 frames/sec - 96.337112 Mpixels/sec
106.861706 frames/sec - 96.201183 Mpixels/sec
107.168298 frames/sec - 96.477189 Mpixels/sec
^C
dell@inspiron:~$ optirun glxspheres64
Polygons in scene: 62464 (61 spheres * 1024 polys/spheres)
Visual ID of window: 0x21
Context is Direct
OpenGL Renderer: GeForce 920M/PCIe/SSE2
86.641735 frames/sec - 77.998356 Mpixels/sec
88.159400 frames/sec - 79.364618 Mpixels/sec
89.104254 frames/sec - 80.215214 Mpixels/sec
^C[ 1615.239941] [WARN]Received Interrupt signal.