Microsoft'un Gelir Dağılımı Hakkında

Başlatan alorak, 20 Mayıs 2017 - 12:56:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

alorak

Birçok insanın çoğu zaman merak ettiği, teknoloji alanında büyük şirketlerin gelir modelleri neler ve gelirlerini nereden elde ediyorlar konulu bir araştırma Visual Capitalist tarafından 12 Mayıs 2017 tarihinde duyuruldu.

Bu rapora göre Microsoft'un gelirleri aşağıdaki yüzdeyle gerçekleşmekte:



Bu rapordan çıkartılan ön sonuç, genel anlamda MS'un Office gelirleri %28 ile şirketin en büyük kazandığı noktayı gösteriyor. %22 ile Windows'un sunucu tarafında yaptığı yatırımların sonucunu görüyoruz. Tabi ki bu tabloda sunucu tercihleri konusunda %9 kar elde ettikleri istemci Windows satışının önemli rol oynadığını unutmamamız gerekmektedir. Yüzde 18'lik "Diğer" bölümü de oldukça muamma olduğu için aslında önemli bir noktayı barındırdığını unutmamak gerekir.

Bu tabloda ana ürünleri olan MS Windows işletim sisteminden ana kalem olarak kar etmedikleri açıkça görünüyor. Bunu düz bir biçimde bakıp "işletim sisteminden gelir elde edemiyoruz" şeklinde yorumlayacak kendi yöneticileri elbette bulunmamaktadır. Çünkü işletim sistemini yalnızca diğer yan ürünlerini iyi bir biçimde pazarlayabilmek için "ucuz"a satmaktalar. Ve bir anlamda daha önce onlarca kez belirtildiği gibi sürümden kazanmaktalar.

Özgür ve açık kaynak işletim sistemlerinin bu tabloda Ofis anlamında bir üstünlük elde etmesi gerekliliğinin bir kere daha altını çizmek istiyorum. Eğer kullanıcılar Ofis alışkanlıklarını değiştirirse Microsoft'un Windows'una bağlı kalmamak için en büyük kalelerden ilki olan MS Office bağımlılığından kurtulabiliriz. Tabi bu adımdan sonra bir de Windows Server'ın muadil yapısının detaylandırılması önemli noktalardan birisi. Çok daha profesyonel bir çözüm sunulup, kullanıma gidilmesi gerekiyor. Zamanla hepsi olabilir ama yol haritasının bu şekilde olması gerektiğini düşünmekteyim.

kaynak: http://alorak.blogspot.com.tr/2017/05/microsoftun-gelir-dagilimi-hakkinda.html
özgürlük için