[Çözüldü] Bazı oyunlardaki OpenGL hatası

Başlatan OnLive, 24 Mart 2017 - 11:49:21

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

OnLive

Merhabalar. Bazı eski oyunları Wine ile açmaya çalıştığımda şöyle bi' OpenGL hatası veriyor:
Alıntı YapCould not initialise opengl rendering environment!

Make sure you have the latest drivers installed (GLSetup is recommended)
Make sure your desktop has more than 256 colours

Görsel:



Acaba sorun ne olabilir?
"People said I should accept the world. Bullshit! I don't accept the world." ― rms

turkerataturk

Oyun grafik kartını görmüyor wine kullanmiyorum ama grafik ayarlarından yükseltme yaparak deneyin.
''Mustafa Kemal ATATÜRK''

OnLive

Alıntı yapılan: mustangank - 24 Mart 2017 - 15:09:09
Oyun grafik kartını görmüyor wine kullanmiyorum ama grafik ayarlarından yükseltme yaparak deneyin.

Bazı ayarları değiştirdim ama aynı hatayı veriyor. Şu an böyle. Önerebileceğiniz ayarlar var mı?



"People said I should accept the world. Bullshit! I don't accept the world." ― rms

KemalALKIN

www.tckemal.ist

OnLive

Alıntı yapılan: KemalALKIN - 02 Mayıs 2017 - 21:59:41
https://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=38353.0

Eskiden böyle bir konu açmışım, bir dener misin?

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D]
"VideoMemorySize"="1024"


ve

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D]
"DirectDrawRenderer"="opengl"
"VideoMemorySize"="1024"


Şeklinde denedim ama maalesef sonuç alamadım. Ekran kartımın DeviceID ve endorID' numaralarını bilmiyorum yalnız. Bu nedenle sorun hâlâ devam ediyor olabilir mi?
"People said I should accept the world. Bullshit! I don't accept the world." ― rms

OnLive

Ben farklı bir yöntem ile sorunu çözüm ancak aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için bir not düşmek istedim. Reddit'den bir arkadaş aynı sorunu şöyle çözmüş:

Alıntı YapGördüğüm kadarıyla etkin olarak Wine kullanıyorsun, o yüzden hangi oyunun hangi sürümünü kullandığını da eklersen sorunu daha kolay tepit edebiliriz, sanırım. :-)
Even Sven Coop aslen HL motorunu kullanıyor; ne var ki hem HL, hem Quake 3, hem de Urban Terror'ün (Quake 3 motoru) acil durumlar için software renderer'ı var. Muhtemelen SoF'un motorunu kullandığı Quake 2'nin de vardır ama görünen o ki SoF'a eklenmemiş ya da biz beceremiyoruz.
Tuhaf bir şekilde sisteminde 32 bit renderer yok ve biz yüklemeyi beceremiyoruz. Bu şu maddedekileri dener misin?
https://askubuntu.com/a/454254
Ardından şuna bak bakalım 32 bit libgl gelmiş mi;
sudo find / -name libGL.so

Alıntı YapSelam,
1-2 ay önce sistemindeki 32 bit OpenGL sorunundan dolayı Soldier of Fortune'ı çalıştıramamıştın. Bugün Intel ekran kartım etkinken ben de benzer bir sorun yaşadım. Sonunda sorunun çözümünü buldum sanırım; halihazırda yüklü olan libGL.so.1'i libGL.so'e yönlendirmek gerekiyormuş. Niçin böyle olduğunu bilmiyorum ama durum bu. Sende yüklü olan SOF söz konusu olunca şöyle olacak;
sudo ln -s /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so.1 /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so
./sof +set gl_driver /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so
"People said I should accept the world. Bullshit! I don't accept the world." ― rms