Gönderen Konu: [Çözüldü] Kafam çok karışık :( Yardımcı olabilir misiniz?  (Okunma sayısı 2575 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Merhaba. Ben bilgisayar mühendisliği okuyorum. Bağımsız oyun geliştiriciliğinden geçimimi sağlamak istiyorum. Yaşım 24 ve bir an önce para kazanmam gerekiyor çünkü yaşım baya geçiyor. İlk 16 yaşımdayken oyun programlamak istemiştim. O yaşlarımda forumlarda açılan konuları incelediğimde gözüm korkmuştu ve vazgeçmiştim. Tek duyduğum kelime imkansız kelimesiydi. Herkes ama herkes imkansız dedi ve ben de yapabileceğim bir alana yöneleyim diyerekten sürekli daldan dala atladım. Web tasarımcılığı, web programcılığı falan derken hiç bir alanda uzmanlaşamadım. Herşeyden biraz öğrendim ama hiçbir şeyi tam öğrenemedim. Küçüklüğümden beri oyun geliştirme hayalim vardı ama imkansız kelimesini beynime çivi gibi çakmışlardı. Şu yaşlarımda internette minecraft'ın tek kişi ile yapılmış olması beni tekrardan heveslendirdi ve o yapabiliyorsa ben neden yapamıyayım diye içimden geçirdim. Öyle gta gibi büyük oyunlar yapmak niyetinde değilim. Küçük ama fikir yönünden ağır basan oyunlar. Ama kafamı karıştıran çok konu oluyor ve bu işe girmeye korkuyorum. Yaşımda geçti o yüzden vakit kaybetmek istemiyorum.

1. Sorum : Steam diye bir sistem duydum. PC için yapılan oyunlar orda satılabiliyor sanırım. Bu konuda baya bir araştırdım ama bu işin nasıl yapılacağını bulamadım(ingilizcem yok) . Steam bu iş için sitesinde komisyonu beraber belirleriz falan yazıyor. Bir sitede de %75 komisyon aldığı yazıyordu. Eeeee %75'i kendine alıyorsa ben ne kazanıcam?

2. Sorum : Benim hiç param yok. Yaptığım oyunları patentliyemem. Okuduğum kadarıyla patent işleri baya pahalı oluyormuş. Ben oyunu yazıp markete attım diyelim. Başka biri benim oyunumu alıp patentini üzerine yaptırabilir mi? Hatta daha ileriye gidip yazdığım oyunun patentini alıp bana dava açabilir mi? Bu hukuk işleri nasıl yürüyor hiç bilmiyorum. Başıma bela almak istemiyorum. Yardımcı olun lütfen :(

3. Sorum : Yaptığımız oyunları steam dışında hangi marketlerde satabiliriz?

4. Sorum : Oyunu steam gibi bir markette satışa sundum diyelim. Devlet bu yüzden fatura kesmemi veya vergi ödememi ister mi? Bu yüzden bana ceza yazar mı? Lütfen beni aydınlatırsanız sevinirim :( Şimdiden teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2015 - 02:18:11 Gönderen: dert36 »

« Yanıtla #1 : »
kusura bakma hepsini okuyamadım, kendini farkında olman güzel bir şey. Tek başına bir şeyler yapmak istiyorsan Android'e ya da IOS'a yönel derim ben.

XFCE ROCKS !
Powered by Thunar & XFWM4


« Yanıtla #2 : »
Bende oyun yapmak istiyordum ama sizin gibi gözüm korktu. Steam ilk başta oyununuzun alınabilirliğini görmek için GreenLight denilen bir ortamda ürününüzü oylamaya sunuyor eğer ki oylanıp yeşil ışık yakarlarsa muhtemelen ürününüz artık satışa çıkarılmaya hazırdır :) Komisyon olarak bir bilgi bulamadım ama Steam %5 veya %15 kar payı alıyor diye tahmin ediyorum. Örneğin pazar sistemi mevcut burada sattığınız öğelerden Steam %5 Oyun ise %10 kar payı alıyor. Ayrıca oyun konusunda bende yardımcı olmak isterim. Tasarım konusunda veya senaryo.
Önemli olan para değil, para ile ne yaptığındır, en iyi zenginlik ise gönül zenginliğidir. ;)

« Yanıtla #3 : »
Yas sorununa takilmayin bence henuz daha cok gencsiniz bence de tek basina pc oyunu yazmak yerine mobil oyunlara yonelmek daha mantikli

« Yanıtla #4 : »
Güldürdün :)
Hele bir oyunu yap bakalım sen. Kaynak kodu açmadığın sürece projenin çalınması o kolay değil, patent falan yok öyle.

İmkanın varsa ingilizce kursuna git çünkü yabancı dil olmadan bir arpa boyu ilerlenemez. Bu işlerde geç kaldım deyip acele etmek buzun üzerinde koşmaya benzer, tecrübeyle sabit. Temeli sağlam atıp sindirerek ilerlemelisin. Programlama konusunda yolun başında olduğun belli, şimdilik oyunu falan boş verip terminal ile dost olmaya bak.

« Yanıtla #5 : »
kusura bakma hepsini okuyamadım, kendini farkında olman güzel bir şey. Tek başına bir şeyler yapmak istiyorsan Android'e ya da IOS'a yönel derim ben.
Aynen sanırım öyle yapıcam. LibGDX diye bir oyun motoru var. O motor üzerinden yazılan oyunların linux, windows, android, ios çıktıları alınabiliyor. Yani oyunu bir kez yazıyorsun ve her platformda çalışıyor. Ben oyunu bir kez yazıp hem steam'a, hem android markete, hem de diğer marketlere aynı anda yükleyip satışını yapabilir miyim? Google play veya steam bu konuda sıkıntı çıkarır mı?

Bende oyun yapmak istiyordum ama sizin gibi gözüm korktu. Steam ilk başta oyununuzun alınabilirliğini görmek için GreenLight denilen bir ortamda ürününüzü oylamaya sunuyor eğer ki oylanıp yeşil ışık yakarlarsa muhtemelen ürününüz artık satışa çıkarılmaya hazırdır :) Komisyon olarak bir bilgi bulamadım ama Steam %5 veya %15 kar payı alıyor diye tahmin ediyorum. Örneğin pazar sistemi mevcut burada sattığınız öğelerden Steam %5 Oyun ise %10 kar payı alıyor. Ayrıca oyun konusunda bende yardımcı olmak isterim. Tasarım konusunda veya senaryo.
Evet öyle bir sistemi varmış. Ben de okuduğumda buna bir anlam verememiştim. Hem kayıt için 100 dolar istiyorlar hem de greenlight diye bir sistem getirmişler. Gerçekten bir anlam veremedim. %15 komisyon alıyorsa gayet makul ama bir sitede %75 alıyor diye okuyunca hevesim kaçtı. İnşallah dediğiniz gibidir. Ben daha oyun konusuna yeni başladım. Açıkçası hiç bilgim yok. İnternetten java öğrenerek başladım. Umarım öğrenme aşaması uzun sürmez. :(

Yas sorununa takilmayin bence henuz daha cok gencsiniz bence de tek basina pc oyunu yazmak yerine mobil oyunlara yonelmek daha mantikli

LibGDX motoruyla hem PC için hem de android için çıktı alınabiliyor. Yani internette okuduğum kadarıyla kod bir kere yazılıyor ve çıktısı tüm platformlar için alınabiliyor. Tüm platformlar için çıktısını alıp bütün marketlere yükleme gibi bir imkan var mı acaba?

Güldürdün :)
Hele bir oyunu yap bakalım sen. Kaynak kodu açmadığın sürece projenin çalınması o kolay değil, patent falan yok öyle.

İmkanın varsa ingilizce kursuna git çünkü yabancı dil olmadan bir arpa boyu ilerlenemez. Bu işlerde geç kaldım deyip acele etmek buzun üzerinde koşmaya benzer, tecrübeyle sabit. Temeli sağlam atıp sindirerek ilerlemelisin. Programlama konusunda yolun başında olduğun belli, şimdilik oyunu falan boş verip terminal ile dost olmaya bak.

Aynen kaç gündür kafayı yedim. Merak ettiğim sorularla ilgili google'de hiç bir bilgi bulamıyorum. İngilizce gerçekten şartmış onu da anladım. Benim de garip takıntılarım oluyor. Kafamdaki sorulara yanıt almadan bir işe başlayamıyorum. :(

« Yanıtla #6 : »
Alıntı yapılan: dert36
LibGDX motoruyla hem PC için hem de android için çıktı alınabiliyor. Yani internette okuduğum kadarıyla kod bir kere yazılıyor ve çıktısı tüm
 platformlar için alınabiliyor. Tüm platformlar için çıktısını alıp
bütün marketlere yükleme gibi bir imkan var mı acaba?

Bu konuda bilgim yok malesef :(

« Yanıtla #7 : »
Alıntı yapılan: dert36
LibGDX motoruyla hem PC için hem de android için çıktı alınabiliyor. Yani internette okuduğum kadarıyla kod bir kere yazılıyor ve çıktısı tüm
 platformlar için alınabiliyor. Tüm platformlar için çıktısını alıp
bütün marketlere yükleme gibi bir imkan var mı acaba?

Bu konuda bilgim yok malesef :(
Yine de teşekkür ederim :)

« Yanıtla #8 : »
Alıntı yapılan: Amenofis
Güldürdün 
Hele bir oyunu yap bakalım sen. Kaynak kodu açmadığın sürece projenin çalınması o kolay değil, patent falan yok öyle.

İmkanın varsa ingilizce kursuna git çünkü yabancı dil olmadan bir arpa boyu ilerlenemez. Bu işlerde geç kaldım deyip acele etmek buzun üzerinde koşmaya benzer, tecrübeyle sabit. Temeli sağlam atıp sindirerek ilerlemelisin. Programlama konusunda yolun başında olduğun belli, şimdilik oyunu falan boş verip terminal ile dost olmaya bak.
Katılıyorum. İngilizce bu işin büyük bir kısmı geri kalan kısmı ise araştırma beceresi.

« Yanıtla #9 : »
Alıntı
I don't like English!

Sırf bu yüzden ilerleyemiyorum..
Eğer benimIe herhangi birinin arasında seçim yapmakta zorIanıyorsan; onu seç. Çünkü ben bir seçenek değiIim!

« Yanıtla #10 : »
Minecraft:
https://en.wikipedia.org/wiki/Minecraft 
https://tr.wikipedia.org/wiki/Minecraft

Arzun öğrenmek değil, para kazanmak. Bu nedenle de ülkemizde bir çok başka vatandaş için de geçerli olan bir durum olarak, hiç bir şey öğrenemiyorsun. At yarışlarında az para yatırarak çok zengin olmuş birisinin hikâyesini duyarsan, ömür boyu sen de At yarışlarına tüm servetini kaptırırsın. Diğerleri günün birinde öyle yapmaya başladılar.

« Yanıtla #11 : »
Bende lise yıllarımdan beridir bilgisayar ile haşır neşirim. O zamanlar bash ile başlayan maceram bir sürü programlama dilinden sonra c++ ile devam ediyor. Yalnız ben senin gibi cesaret edip bilgisayar mühendisliği okumadım. İnşaat mühendisliğini okudum. Ülkemizin her sektörü sıkıntılı ve acımasız. En azından bildiğim bir piyasada çalışayım en kötü bir gelirim olur dedim.  Şimdi yüksek lisansı bilgisayar mühendisliği üzerinden yapayım diyorum.

Aslında aynı dertten muzdaripiz. Bende 25 yaşına geldim daha yeni mezun oldum. Artık bende para kazanmak istiyorum. @ekremsenturk e ben bu konuda katılmıyorum. Sevipte okuduğu bir bölümden tabi ki para kazanma gayesi olacak.  Çaresizlik içindeyken çıkan fikirler ile para kazanan bir sürü insan var.

Bende şimdi inşaat mühendisliğine has uygulamar yazmaya başladım. Kiriş çözümü yapan uygulamam bitti gibi. Akışkanlar mekaniği  için bir uygulama geliştiriyorum. Onunda sembol içerikli integral alan basit bir kütüphane kısmındayım. Aklımda ise bunları adım adım çözümü gösteren kısımları para karşılığı satmak var. Direk sonucu gösterimi ücretsiz  yapmak var. Lisans konusunda ise kendi projeni statik derlersen sıkıntı olmaz. Ama kullandığın kütüphaneyi statik derlemeye dahil edersen o zaman sıkıntı olur. Ücret ödemek zorunda kalırsın. Patent mevzusuna takılma bence. Benzersiz bir uygulama geliştirdikten sonra ilk sen kazanacaksın. Zaten çok kazanmışsan başkalarıda yapmak ister. Çok tutmamışsa kimse elini değirmez zaten. Tutarsada sahteler gerçeğini her zaman yaşatır. Ona göre patent işlerine bakarsın artık.

Tek başına olduğun için mobil için oyun geliştirmen daha mantıklı. Mutlaka en sağlam oyun motorlarından birini seç onu kullan. Donanım haberin oyun motoru bölümünde tecrübeli insanlar var. Onlara danışman daha mantıklı.

Birde şu var; oyun geliştirme artık programlamadan çok oyun içeriği hazırlama kısmına kaydı. Artık daha rahat görsellik olarak güzel oyunlar geliştirebiliyorsun. Eskiden kodlayarak oluşturulan giydirme ve fizik motoru gibi kütüphaneler hazır olarak oyun motorlarında mevcut.
Hayallerini kodla ...

uKiriş
Mezgeldek

« Yanıtla #12 : »
para koymadan para kazanılmaz. illaki paten işlemleri vb için para ödenmesi gerekebilir; bilmiyorum.

çalınması riski:
çalına da bilir, çalınmaya da bilir. kapalı kaynak kodlu yaparsan ve yasal olarak bunu ilk ben yaptım diyebilirsen kimse elinden alamaz. fakat sorun şu ki bildiğimiz ve bilmediğimiz birçok sorunu esgeçmişsin...

-yaptığın oyun tutacak mı bakalım? belki aklında orjinal bir fikir vardır. ama başkaları beğenecek midir?
-para kazandırma konusunda en iyi oyunlar bence şu TV haberlerinde korkunç skandallara yol açmış silkroad, metin 2 gibi oyunlardır. bu oyunlarda etkin rol alabilmek için oyunun banka hesabına para yatırıyorsun. yatırdığın para karşılığında firma sana "hayali" giysiler, zırhlar, silahlar veriyor ve sen de bu "hayali" şeylerle "hayali hayali" oynuyorsun. sadece benim uğradığım internet kafeye günde 5-10 kişi "hayali" item(eşyalar) satın almak için geliyor ve "gerçek" paralar yatırıyor. acıyorum bu insanlara, ama oyun firması parayı kırıyor açıkçası...
-görmemiz gereken bir diğer sorun şu: başkası çalar mı demişsin... o kadar korkunç * bir şey daha var: "KREK". millet oyununu alır da windows, android ortamında korsan şekilde oynarsa ne yapacaksın? bunu da "risk" kategorisine yazmalısın.

en çok hangi tip oyunlar rağbet görüyor?
çok rağbet gören oyunlardan firmalar ne kadar kar elde ediyor?
en çok rağbet edilen oyun mu çok kazandırıyor, yoksa adı az duyulan oyun mu daha fazla kar ettiriyor?(az bilinen oyun kreklenmediği için mantıken firmasını daha az zarar ettirir)
bir oyuncu oyundan ne ister?

bütüüüün bunları hep değerlendirmelisin. bu başlık gereksiz gibi görünse de aslında kişilerin fikirlerini değerlendirmek açısından hem sana, hem de başkalarına yarıyor. umarım yol gösterici olabilirim...

« Yanıtla #13 : »
Bende lise yıllarımdan beridir bilgisayar ile haşır neşirim. O zamanlar bash ile başlayan maceram bir sürü programlama dilinden sonra c++ ile devam ediyor. Yalnız ben senin gibi cesaret edip bilgisayar mühendisliği okumadım. İnşaat mühendisliğini okudum. Ülkemizin her sektörü sıkıntılı ve acımasız. En azından bildiğim bir piyasada çalışayım en kötü bir gelirim olur dedim.  Şimdi yüksek lisansı bilgisayar mühendisliği üzerinden yapayım diyorum.

Aslında aynı dertten muzdaripiz. Bende 25 yaşına geldim daha yeni mezun oldum. Artık bende para kazanmak istiyorum. @ekremsenturk e ben bu konuda katılmıyorum. Sevipte okuduğu bir bölümden tabi ki para kazanma gayesi olacak.  Çaresizlik içindeyken çıkan fikirler ile para kazanan bir sürü insan var.

Bende şimdi inşaat mühendisliğine has uygulamar yazmaya başladım. Kiriş çözümü yapan uygulamam bitti gibi. Akışkanlar mekaniği  için bir uygulama geliştiriyorum. Onunda sembol içerikli integral alan basit bir kütüphane kısmındayım. Aklımda ise bunları adım adım çözümü gösteren kısımları para karşılığı satmak var. Direk sonucu gösterimi ücretsiz  yapmak var. Lisans konusunda ise kendi projeni statik derlersen sıkıntı olmaz. Ama kullandığın kütüphaneyi statik derlemeye dahil edersen o zaman sıkıntı olur. Ücret ödemek zorunda kalırsın. Patent mevzusuna takılma bence. Benzersiz bir uygulama geliştirdikten sonra ilk sen kazanacaksın. Zaten çok kazanmışsan başkalarıda yapmak ister. Çok tutmamışsa kimse elini değirmez zaten. Tutarsada sahteler gerçeğini her zaman yaşatır. Ona göre patent işlerine bakarsın artık.

Tek başına olduğun için mobil için oyun geliştirmen daha mantıklı. Mutlaka en sağlam oyun motorlarından birini seç onu kullan. Donanım haberin oyun motoru bölümünde tecrübeli insanlar var. Onlara danışman daha mantıklı.

Birde şu var; oyun geliştirme artık programlamadan çok oyun içeriği hazırlama kısmına kaydı. Artık daha rahat görsellik olarak güzel oyunlar geliştirebiliyorsun. Eskiden kodlayarak oluşturulan giydirme ve fizik motoru gibi kütüphaneler hazır olarak oyun motorlarında mevcut.
Teşekkür ederim :)
Bir tek bilgisayar alanına has bir durum galiba. Sanki bilgisayardan para kazanmak istemek suçmuş, kötü bir şeymiş gibi bakılıyor. Kendimi bildim bileli bilgisayarla haşır neşir yaşıyorum. Herşeyini öğrenmek istedim ama olmadı. Şu yaşıma kadar bu alandan para kazanmak gibi bir fikrim olmamıştı ama yaşım geçiyor ve bende sevdiğim işten para kazanmak istiyorum. Neden suç olarak görülüyor ki anlamıyorum.

Patent mevzusuna takılmamın nedeni, adam benim uygulamamı kendi üzerine patentleyip bana dava açabilir diye korktum. Ya da ne bileyim bilmediğin bir şeyi programa dahil edersin ve telif haklarına girdiği için cezayı yersin. Mesela bir sözlük uygulaması yapacaktım. İngilizce ve türkçe sözlük. Bu kelimelerin karşılığına da bir sözlük kitabından bakıp yazacaktım ama telif hakkına girer diye korktum. Girer mi sence?

Yazdığın bu programı nerede satmayı düşünüyorsun? Uygulama mağzaları var mı?
Statik derleme nedir? Javanın kütüphanelerini kullanırsak para ödüyor muyuz pek anlamadım?

LibGDX kütüphaneleri açık kaynak kodlu mesela. Onunla uygulama geliştirince lisans ücreti ödemiyorsun sanırım. LibGDX motoru sence android platformunda oyun geliştirmek için yeterli kalır mı?



para koymadan para kazanılmaz. illaki paten işlemleri vb için para ödenmesi gerekebilir; bilmiyorum.

çalınması riski:
çalına da bilir, çalınmaya da bilir. kapalı kaynak kodlu yaparsan ve yasal olarak bunu ilk ben yaptım diyebilirsen kimse elinden alamaz. fakat sorun şu ki bildiğimiz ve bilmediğimiz birçok sorunu esgeçmişsin...

-yaptığın oyun tutacak mı bakalım? belki aklında orjinal bir fikir vardır. ama başkaları beğenecek midir?
-para kazandırma konusunda en iyi oyunlar bence şu TV haberlerinde korkunç skandallara yol açmış silkroad, metin 2 gibi oyunlardır. bu oyunlarda etkin rol alabilmek için oyunun banka hesabına para yatırıyorsun. yatırdığın para karşılığında firma sana "hayali" giysiler, zırhlar, silahlar veriyor ve sen de bu "hayali" şeylerle "hayali hayali" oynuyorsun. sadece benim uğradığım internet kafeye günde 5-10 kişi "hayali" item(eşyalar) satın almak için geliyor ve "gerçek" paralar yatırıyor. acıyorum bu insanlara, ama oyun firması parayı kırıyor açıkçası...
-görmemiz gereken bir diğer sorun şu: başkası çalar mı demişsin... o kadar korkunç * bir şey daha var: "KREK". millet oyununu alır da windows, android ortamında korsan şekilde oynarsa ne yapacaksın? bunu da "risk" kategorisine yazmalısın.

en çok hangi tip oyunlar rağbet görüyor?
çok rağbet gören oyunlardan firmalar ne kadar kar elde ediyor?
en çok rağbet edilen oyun mu çok kazandırıyor, yoksa adı az duyulan oyun mu daha fazla kar ettiriyor?(az bilinen oyun kreklenmediği için mantıken firmasını daha az zarar ettirir)
bir oyuncu oyundan ne ister?

bütüüüün bunları hep değerlendirmelisin. bu başlık gereksiz gibi görünse de aslında kişilerin fikirlerini değerlendirmek açısından hem sana, hem de başkalarına yarıyor. umarım yol gösterici olabilirim...


Teşekkür ederim:)
Haklısın oyunun tutmama gibi bir riski de var ama o kısmı kafaya takmıyorum fazla. Minecraft'ı yazan adam 50. projem bu. Bundan önce başarısız olan 50 tane projem var demiş mesela. Oyun içi alım satımlardan gerçekten iyi kazanıyorlar. Benim bir arkadaşımda facebook'tan oynanan bir oyundan gemi falan satın alacaktı. Bana da mantıksız geliyor ama demek ki oyuna gerçekten bağlanıyorlar. Sanırım bu bir tek online oyunlar için geçerli oluyor. Yine android ortamında oynanan Clas of clans mıydı neydi o oyunun günde 1 milyon dolardan fazla kazandığını duydum. Hep oyun içi alımlar sayesinde tabikide. Millet deli gibi para yatırıyor.

« Yanıtla #14 : »
@seron, bu kadar çok şey ile aklını meşgul edersen, konu ile ilgilenecek vaktin olmaz. En baştan kendini korkutmuş olursun. Önce elinde bir ürünün olur, sonra o ürününe bir sponsor veya maddi durumu güçlü bir ortak bulursun. Hukuki işler için de konu hakkında uzman bir avukat bulursun. Her işi uzmanı yapar.

@dert36, sen önce oyunu bitir, gerisini sonradan düşünürsün. Oyunun bitene kadar da bir iş bul ve çalış. Umut ile karın doymaz.
« Son Düzenleme: 17 Aralık 2015 - 16:59:42 Gönderen: ekremsenturk »

« Yanıtla #15 : »
@seron, bu kadar çok şey ile aklını meşgul edersen, konu ile ilgilenecek vaktin olmaz. En baştan kendini korkutmuş olursun. Önce elinde bir ürünün olur, sonra o ürününe bir sponsor veya maddi durumu güçlü bir ortak bulursun. Hukuki işler için de konu hakkında uzman bir avukat bulursun. Her işi uzmanı yapar.

@dert36, sen önce oyunu bitir, gerisini sonradan düşünürsün.

Kesinlikle bu işte başarılı olabilmem için en başından her şeyini öğrenmem lazım. Ben kendimi tanıyorum.. Asıl kafamdaki bu soru işaretlerine cevap bulamadan bu işe odaklanamam. Beynimin içinde başka biri var ve bana bu soruları soruyor. Yaşım geçti. Eğer para kazanmaya başlamasam elimdeki bu bilgisayarda gidecek, internette gidecek ve işte o zaman bilgisayarcılık benim için bitmiş olacak. Benim de garip takıntılarım var. Anti sosyal biriyim ve bu iş insanlardan uzakta yapabileceğim tek iş.

« Yanıtla #16 : »
Alıntı
@seron, bu kadar çok şey ile aklını meşgul edersen, konu ile ilgilenecek vaktin olmaz. En baştan kendini korkutmuş olursun. Önce elinde bir ürünün olur, sonra o ürününe bir sponsor veya maddi durumu güçlü bir ortak bulursun. Hukuki işler için de konu hakkında uzman bir avukat bulursun. Her işi uzmanı yapar.

@dert36, sen önce oyunu bitir, gerisini sonradan düşünürsün. Oyunun bitene kadar da bir iş bul ve çalış. Umut ile karın doymaz.

Daha kısa , açık ve net nasıl söylenebilirdi ki? Aynen katılıyorum.

« Yanıtla #17 : »
@dertli bulunduğumuz toplu böyle. Bedavacı bir toplum. Bedavaya çalıştırır çok iş ister. Dünyada en çok çalışan ülke biziz ama en düşük ücret ile çalışanda biziz. Mesela yeni mezun inşaat mühendisi 1250 TL ye şanslıysa iş bulur. Çok fazla şey istenir. Ama git yurt dışındaki türk şirketlerine en az 2-3 bin $ maaş alıyorsun. Ya boş ver bu mevuzları çok doluyum zaten.
Alıntı
Patent mevzusuna takılmamın nedeni, adam benim uygulamamı kendi üzerine patentleyip bana dava açabilir diye korktum. Ya da ne bileyim bilmediğin bir şeyi programa dahil edersin ve telif haklarına girdiği için cezayı yersin. Mesela bir sözlük uygulaması yapacaktım. İngilizce ve türkçe sözlük. Bu kelimelerin karşılığına da bir sözlük kitabından bakıp yazacaktım ama telif hakkına girer diye korktum. Girer mi sence?

Şimdi Silicon Valley diye bir dizi var. Kesinlikle bu diziyi izle. Silikon vadisindeki mühendislerin proje geliştirme ve hırsızlık olaylarını lisans mevzularını çok güzel anlatıyor. İzledikçe kendinden çok kesit bulacaksın. Kaynak kodun kendi bilgisayarında ise ve piyasaya sürüş tarihin belli ise kimse senden hak idda edemez. Etse bile mahkemede kaybeder. Sözlük içinse bir sıkıntı olmayacağına eminim. Diller kamusaldır. Her kitapta kelimeler aynı sonuçta. Rahatça kullanabilirsin.

Alıntı
Yazdığın bu programı nerede satmayı düşünüyorsun? Uygulama mağzaları var mı?

Bir site açıp ve  mobil ödeme sistemiyle satmayı düşünüyorum. Her şeyi şirketimiz üzerinden resmi olarak yapacağım. Belki olursa Ubuntu yazılım merkezine de koyabilirim. Qt kullanıyorum bu arada. Android desteği var. Android mağazasına bile koyabilirim.

Alıntı
Statik derleme nedir?
Statik derleme uygulamanın her sistemde çalışacak şekilde derlenmesidir. Kullandığı kütüphaneleri ya yanında verirsin yada uygulamanın içine gömersin.

Alıntı
Javanın kütüphanelerini kullanırsak para ödüyor muyuz pek anlamadım?
LibGDX kütüphaneleri açık kaynak kodlu mesela. Onunla uygulama geliştirince lisans ücreti ödemiyorsun sanırım. LibGDX motoru sence android platformunda oyun geliştirmek için yeterli kalır mı?

Java nın ve LibGDX in kütüphanelerini değiştirmeden kullanmalısın. Kendi uygulamanı ister kapat ister aç. Sana kalmış.

Şimdide @ekremsenturk dediklerine katılıyorum.  :D


Hayallerini kodla ...

uKiriş
Mezgeldek

« Yanıtla #18 : »
5-6 kişi ile çok iyi oyun yapan Türkler var takımın adlarını hatırlamıyorum ama cidden iyi iş çıkartmışlardı. Mesela "Zula" adında bir Türk FPS oyunu var "Lokum Games" tarafından yapılmış, şirketin ofisi de sanırım Şişli/İstanbul'da. En iyi örneği vereyim "Crytek" Türk oyun firmasıdır. Cevat yerli, Avni Yerli, Faruk Yerli kardeşler tarafından kurulmuştur. Crysis, Farcry gibi şahane oyunlar yapmışlardır. Tabi bu oyun işi öyle kolay olmuyor. O oyunların yapımında 1000 kişilik bir kadro söz konusu. İş başvurusunda bulunmayı deneyiniz.
Önemli olan para değil, para ile ne yaptığındır, en iyi zenginlik ise gönül zenginliğidir. ;)

« Yanıtla #19 : »
"Yaşım geçti."

İnanolsun yaşın geçmedi. bir insana yaşın geçti demek için otuzlarda olması gerekiyor. Ben mesela. Benim yaşım geçti.

Ben de diğer arkadaşlar gibi önce hiçbirşeyi kafana takmayıp sadece işine yoğunlaşmanı ve iyi bir iş bulup çalışmanı tavsiye ediyorum. Ayrıca daha önce açtığın başlıkta sana tavsiyeler sıralamıştım, onu zihninden çıkarma ki, sonunda başarısız olursan üzülmeyesin.

Bir işi başarmak için önce o işi yapmayı ÇOK istemek gereklidir.
Sonra o işi yapmaya başlamak gereklidir.
Sonra ÇOK çalışmak gereklidir.
Sonra da o işi bitirmek gereklidir.

« Yanıtla #20 : »
Alıntı
İnanolsun yaşın geçmedi. bir insana yaşın geçti demek için otuzlarda olması gerekiyor. Ben mesela. Benim yaşım geçti.
Yok artık , biz ölelim o zaman. :) Ben kırkındayım benim için hayat dün başladı, bugün devam ediyor. Bunun bir süresi olduğunu bilmiyordum ben. :)

« Yanıtla #21 : »
Alıntı
İnanolsun yaşın geçmedi. bir insana yaşın geçti demek için otuzlarda olması gerekiyor. Ben mesela. Benim yaşım geçti.
Yok artık , biz ölelim o zaman. :) Ben kırkındayım benim için hayat dün başladı, bugün devam ediyor. Bunun bir süresi olduğunu bilmiyordum ben. :)
Ne bileyim, stresten olsa gerek; kendimi yaşlı ve artık * her şey için çok geç gibi hissediyorum ben. Bir de işsizlik var. Yani 31 yaşında ve işsiz bir insan olarak yaşım geçti aslen.

Ama arkadaşımızın yaşı daha geçmemiş.

« Yanıtla #22 : »
Hayat insan için her akşam biter , her sabah yeniden başlar @seron. Hem senin , hem benim hemde daha  genç @dert36 arkadaşımızın bitti dediği bir şey varsa, başlayacak mutlaka bişeyleri de vardır. Ben sahsen günde 4 bilemedin 5 saat uyurum. Fazlasına gerek yok. Ölünce zaten bol bol uyuycam. :)  İşli işsiz ne farkeder, hayatı dolu dolu yaşamaya bak, gerisini boşver sen. Boşvermesen de teferruattan öte geçmeyecektir zaten. :)
Sözün özü, erken yada geç diye * bir şey olduğunu sanmıyorum. Yaptıkların ve yapmadıkların var bence. Konuya bağlarsak, @dert36 arkadaşım sen yap. Herşeyin mükemmel olmasını bekleme, ortaya koy. Ortaya çıkınca eğer gelişmeye elverişliyse çok daha hızlı gelişir ve mükemmelleşir zaten.

« Yanıtla #23 : »
Hayat insan için her akşam biter , her sabah yeniden başlar @seron. Hem senin , hem benim hemde daha  genç @dert36 arkadaşımızın bitti dediği bir şey varsa, başlayacak mutlaka bişeyleri de vardır. Ben sahsen günde 4 bilemedin 5 saat uyurum. Fazlasına gerek yok. Ölünce zaten bol bol uyuycam. :)  İşli işsiz ne farkeder, hayatı dolu dolu yaşamaya bak, gerisini boşver sen. Boşvermesen de teferruattan öte geçmeyecektir zaten. :)
Sözün özü, erken yada geç diye * bir şey olduğunu sanmıyorum. Yaptıkların ve yapmadıkların var bence. Konuya bağlarsak, @dert36 arkadaşım sen yap. Herşeyin mükemmel olmasını bekleme, ortaya koy. Ortaya çıkınca eğer gelişmeye elverişliyse çok daha hızlı gelişir ve mükemmelleşir zaten.
Çevreden sürekli baskı gelince insan ister istemez kaygılanıyor. Kaygılarda başarıya engel oluyor galiba. Başladım sayılır. Kaç gündür okula bile gitmiyorum sırf bu konuları araştırıyorum. Kafayı yemesem iyidir:) ama başladım öğrenmeye. Bu adresteki dersler çok açıklayıcı anlatılıyor. İsteyen varsa inceleyebilir http://www.baskent.edu.tr/~tkaracay/etudio/ders/prg/java/java_ndx.html


"Yaşım geçti."

İnanolsun yaşın geçmedi. bir insana yaşın geçti demek için otuzlarda olması gerekiyor. Ben mesela. Benim yaşım geçti.

Ben de diğer arkadaşlar gibi önce hiçbirşeyi kafana takmayıp sadece işine yoğunlaşmanı ve iyi bir iş bulup çalışmanı tavsiye ediyorum. Ayrıca daha önce açtığın başlıkta sana tavsiyeler sıralamıştım, onu zihninden çıkarma ki, sonunda başarısız olursan üzülmeyesin.

Bir işi başarmak için önce o işi yapmayı ÇOK istemek gereklidir.
Sonra o işi yapmaya başlamak gereklidir.
Sonra ÇOK çalışmak gereklidir.
Sonra da o işi bitirmek gereklidir.

Benden daha küçük çocukların iş sahibi olup, üzerine evlenip çocuk sahibi olduğunu görünce geç kaldığımı düşünmeye başladım açıkçası. Bir de babam baskı yapıyor, ben senin yaşındayken  sen yeni doğmuştun falan diye baskılar baskılar. Aynen haklısınız ama isteğimi canlı tutabilmem için motivasyona ihtiyaç duyuyorum bu yüzden bazen garip sorularım olabiliyor :)



@dertli bulunduğumuz toplu böyle. Bedavacı bir toplum. Bedavaya çalıştırır çok iş ister. Dünyada en çok çalışan ülke biziz ama en düşük ücret ile çalışanda biziz. Mesela yeni mezun inşaat mühendisi 1250 TL ye şanslıysa iş bulur. Çok fazla şey istenir. Ama git yurt dışındaki türk şirketlerine en az 2-3 bin $ maaş alıyorsun. Ya boş ver bu mevuzları çok doluyum zaten.
Alıntı
Patent mevzusuna takılmamın nedeni, adam benim uygulamamı kendi üzerine patentleyip bana dava açabilir diye korktum. Ya da ne bileyim bilmediğin bir şeyi programa dahil edersin ve telif haklarına girdiği için cezayı yersin. Mesela bir sözlük uygulaması yapacaktım. İngilizce ve türkçe sözlük. Bu kelimelerin karşılığına da bir sözlük kitabından bakıp yazacaktım ama telif hakkına girer diye korktum. Girer mi sence?

Şimdi Silicon Valley diye bir dizi var. Kesinlikle bu diziyi izle. Silikon vadisindeki mühendislerin proje geliştirme ve hırsızlık olaylarını lisans mevzularını çok güzel anlatıyor. İzledikçe kendinden çok kesit bulacaksın. Kaynak kodun kendi bilgisayarında ise ve piyasaya sürüş tarihin belli ise kimse senden hak idda edemez. Etse bile mahkemede kaybeder. Sözlük içinse bir sıkıntı olmayacağına eminim. Diller kamusaldır. Her kitapta kelimeler aynı sonuçta. Rahatça kullanabilirsin.

Alıntı
Yazdığın bu programı nerede satmayı düşünüyorsun? Uygulama mağzaları var mı?

Bir site açıp ve  mobil ödeme sistemiyle satmayı düşünüyorum. Her şeyi şirketimiz üzerinden resmi olarak yapacağım. Belki olursa Ubuntu yazılım merkezine de koyabilirim. Qt kullanıyorum bu arada. Android desteği var. Android mağazasına bile koyabilirim.

Alıntı
Statik derleme nedir?
Statik derleme uygulamanın her sistemde çalışacak şekilde derlenmesidir. Kullandığı kütüphaneleri ya yanında verirsin yada uygulamanın içine gömersin.

Alıntı
Javanın kütüphanelerini kullanırsak para ödüyor muyuz pek anlamadım?
LibGDX kütüphaneleri açık kaynak kodlu mesela. Onunla uygulama geliştirince lisans ücreti ödemiyorsun sanırım. LibGDX motoru sence android platformunda oyun geliştirmek için yeterli kalır mı?

Java nın ve LibGDX in kütüphanelerini değiştirmeden kullanmalısın. Kendi uygulamanı ister kapat ister aç. Sana kalmış.

Şimdide @ekremsenturk dediklerine katılıyorum.  :D
Bilgisayarcılara arkadaşların, komşuların ve akrabaların genelde bedava bilgisayar tamircisi diye bakıyorlar.. :)

Slikon valley dizisini duydum ama internette o kadar araştırdım , türkçe altyazılısını bulamadım. Keşke bulabilseydim mutlaka izlerdim. QT androidi destekliyor mu? bunu bilmiyordum.  LibGDX kütüphaneleri değiştirmeden kullanmalısın diye yazmışsınız. Neden değiştirmeden kullanmalıyım? Açık kaynak kodlu değil mi? Değiştirmek yasak mı?




5-6 kişi ile çok iyi oyun yapan Türkler var takımın adlarını hatırlamıyorum ama cidden iyi iş çıkartmışlardı. Mesela "Zula" adında bir Türk FPS oyunu var "Lokum Games" tarafından yapılmış, şirketin ofisi de sanırım Şişli/İstanbul'da. En iyi örneği vereyim "Crytek" Türk oyun firmasıdır. Cevat yerli, Avni Yerli, Faruk Yerli kardeşler tarafından kurulmuştur. Crysis, Farcry gibi şahane oyunlar yapmışlardır. Tabi bu oyun işi öyle kolay olmuyor. O oyunların yapımında 1000 kişilik bir kadro söz konusu. İş başvurusunda bulunmayı deneyiniz.

1000 kişilik kadronun yaptığı kadar büyük projeler değil de daha basit projeler yapmayı düşünüyorum. Tetris gibi :D

« Yanıtla #24 : »
Benim o tarzda küçük bir oyun fikrim var. matematik oyunu; android için :) Ama hem yapmayı bilmiyorum, hem de çalınır diye korktuğumdan açıklayamıyorum, hem de istekli program yazarı göremiyorum...