Postfix özel domainlere mail göndermiyor

Başlatan deox, 06 Temmuz 2012 - 00:34:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

deox

Arkadaşlar merhaba,

Mail gönderme işlemini Postfix ile yapmaktayım. Sunucumdan yahoo,gmail vs... gibi mail adreslerine mail atabilirken özel domaindeki mail adreslerine mail atamıyorum. Mail atmak istediğim firmaların Firewall'larına kendi mail adresimizi tanımlattım ancak sorun çözülmedi.

İşin başka bir boyutu da aynı network'te olan başka bir sunucudan yukarıdaki sorunu yaşamadan mail  gönderebilmekteyim.  Postfix konfigürasyonu aynı olmasına rağmen bir makinadan gönderme işlemini yapamıyorum. Sorun nerede olabilir ?

Öenerilerinizi bekliyorum....

cagriemer

Hata olarak log dosyasina ne basiyor postayi gonderemeyince?

deox

Log dosyası gönderdiğini belirtiyor. Herhangi bir sorun olarak loglanan birşey yok..

arpia

Gönderememe diye bir ihtimal yapı gereği pek geçerli olmaz. Muhtemelen karşı tarafta "SPAM"'a takılıyor olabilir.
Bahsettiğiniz bilgisayardan hiç bir yere elektronik posta gönderemiyorsanız o zaman tamam, fakat sadece belirli bir yere gitmiyorsa, sorun sizden kaynaklı değildir.

deox

Alıntı yapılan: arpia - 06 Temmuz 2012 - 10:58:25
Gönderememe diye bir ihtimal yapı gereği pek geçerli olmaz. Muhtemelen karşı tarafta "SPAM"'a takılıyor olabilir.
Bahsettiğiniz bilgisayardan hiç bir yere elektronik posta gönderemiyorsanız o zaman tamam, fakat sadece belirli bir yere gitmiyorsa, sorun sizden kaynaklı değildir.

Bende senin gibi düşünüyorum ancak karşı tarafta firewall ayarları felan yapıldı ve bu sistem iki gün öncesine kadar her tarafa mail atabiliyordu. Sistemde nagios da var enson onun için mail konfigürasyonu yapmıştım. Bu konfigürasyonun etkileyeceğini zannetmiyorum.

Bunu başka bir şekilde takip edebileceğim log,konfig vs... gibi yerler varmı ?

arpia

#5
Karşı taraf sadece güvenlik duvarı için mi ayar yaptı acaba, yoksa spam filter gibi yazılımlara var ise onlara takılıyor olmasın?
Giden sunucular hedef ayırt etmez normalde ama,
Alıntı Yaptail -f /var/log/maillog
Nokta koymamışım araya,
tail -f /var/log/mail.log
bu komuttan sonra giden mail trafiğine bakabilir miyiz?

Sizin sunucunuz olduğu için muhtemelen bu komutlarla aranız vardır zaten o yüzden arada geçen komutlar için yanlış anlamayın.
Bu arada ben ısrarla sizinle alakası olduğunu sanmıyorum :)

Not: postqueue –p
çıktısı bir şey veriyor mu yoksa boş mu döndürüyor?

deox

#6
Alıntı yapılan: arpia - 06 Temmuz 2012 - 11:22:06
Karşı taraf sadece güvenlik duvarı için mi ayar yaptı acaba, yoksa spam filter gibi yazılımlara var ise onlara takılıyor olmasın?
Giden sunucular hedef ayırt etmez normalde ama,
Alıntı Yaptail -f /var/log/maillog
Nokta koymamışım araya,
tail -f /var/log/mail.log
bu komuttan sonra giden mail trafiğine bakabilir miyiz?

Sizin sunucunuz olduğu için muhtemelen bu komutlarla aranız vardır zaten o yüzden arada geçen komutlar için yanlış anlamayın.
Bu arada ben ısrarla sizinle alakası olduğunu sanmıyorum :)

Not: postqueue –p
çıktısı bir şey veriyor mu yoksa boş mu döndürüyor?


[i]root@ann-nagios:~# tail -f /var/log/maillog
2012-07-06T11:14:32.880874+03:00 ann-nagios postfix/pickup[29736]: D0B57700360: uid=0 from=<root>
2012-07-06T11:14:32.881432+03:00 ann-nagios postfix/cleanup[4870]: D0B57700360: message-id=<20120706081432.D0B57700360@ann-nagios>
2012-07-06T11:14:32.895327+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: D0B57700360: from=<root@ann-nagios>, size=304, nrcpt=1 (queue active)
2012-07-06T11:14:33.056563+03:00 ann-nagios postfix/smtp[4872]: D0B57700360: to=<smart@anntr.com>, relay=mail.anntr.com[78.40.225.150]:25, delay=0.2, delays=0.04/0/0.1/0.06, dsn=2.0.0, status=sent (250 Requested mail action okay, completed)
2012-07-06T11:14:33.056848+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: D0B57700360: removed
2012-07-06T11:15:17.871497+03:00 ann-nagios postfix/pickup[29736]: CACE0700360: uid=0 from=<root>
2012-07-06T11:15:17.872077+03:00 ann-nagios postfix/cleanup[4870]: CACE0700360: message-id=<20120706081517.CACE0700360@ann-nagios>
2012-07-06T11:15:17.879974+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: CACE0700360: from=<root@ann-nagios>, size=310, nrcpt=1 (queue active)
2012-07-06T11:15:18.041051+03:00 ann-nagios postfix/smtp[4872]: CACE0700360: to=<ozgur @ann.com>, relay=mail.anntr.com[78.40.225.150]:25, delay=0.21, delays=0.05/0/0.1/0.06, dsn=2.0.0, status=sent (250 Requested mail action okay, completed)
2012-07-06T11:15:18.041342+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: CACE0700360: removed

root@ann-nagios:~# postqueue –-p
postqueue: fatal: usage: postqueue -f | postqueue -i queueid | postqueue -p | postqueue -s site


[/i]


arpia

Son kısımdan örnek vermek gerekirse,
Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 11:44:05
2012-07-06T11:15:18.041051+03:00 ann-nagios postfix/smtp[4872]: CACE0700360: to=<ozgur @ann.com>, relay=mail.anntr.com[78.40.225.150]:25, delay=0.21, delays=0.05/0/0.1/0.06, dsn=2.0.0, status=sent (250 Requested mail action okay, completed)
2012-07-06T11:15:18.041342+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: CACE0700360: removed
Burada "CACE0700360" diye bahsettiği gönderilen elektronik posta, istek olduğunu ve sorunsuz olarak tamamlandığını söylüyor, alt satırda da aynı elektronik posta içeriğini sildiğini söylüyor bize.

Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 11:44:05
root@ann-nagios:~# postqueue –-p
postqueue: fatal: usage: postqueue -f | postqueue -i queueid | postqueue -p | postqueue -s site
Parametreyi hatalı yazmışsınız ondan nasıl kullanacağınızı söylemiş, hatta çıktı içinde mevcut .

postqueue -p
Bu komutla kuyruğa bakacağız fakat kuyrukta bir şey olduğunu sanmıyorum.
Bu son çıktıyı da alırsak kendi yorumu mu söyleyeceğim.

Not: Elektronik postayı gönderemediğiniz yere göndermeyi denediniz değil mi?

Ek: Çıktıları 'Kod etiketi' içinde verirseniz daha iyi olur.

deox

#8
Alıntı yapılan: arpia - 06 Temmuz 2012 - 12:10:25
Son kısımdan örnek vermek gerekirse,
Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 11:44:05
2012-07-06T11:15:18.041051+03:00 ann-nagios postfix/smtp[4872]: CACE0700360: to=<ozgur @ann.com>, relay=mail.anntr.com[78.40.225.150]:25, delay=0.21, delays=0.05/0/0.1/0.06, dsn=2.0.0, status=sent (250 Requested mail action okay, completed)
2012-07-06T11:15:18.041342+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: CACE0700360: removed
Burada "CACE0700360" diye bahsettiği gönderilen elektronik posta, istek olduğunu ve sorunsuz olarak tamamlandığını söylüyor, alt satırda da aynı elektronik posta içeriğini sildiğini söylüyor bize.

Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 11:44:05
root@ann-nagios:~# postqueue –-p
postqueue: fatal: usage: postqueue -f | postqueue -i queueid | postqueue -p | postqueue -s site
Parametreyi hatalı yazmışsınız ondan nasıl kullanacağınızı söylemiş, hatta çıktı içinde mevcut .

postqueue -p
Bu komutla kuyruğa bakacağız fakat kuyrukta bir şey olduğunu sanmıyorum.
Bu son çıktıyı da alırsak kendi yorumu mu söyleyeceğim.

Not: Elektronik postayı gönderemediğiniz yere göndermeyi denediniz değil mi?

Ek: Çıktıları 'Kod etiketi' içinde verirseniz daha iyi olur.

Öncelikle teşekkürler...

Evet dikkat etmemişim...
root@ann-nagios:~# postqueue -p
Mail queue is empty


Bekleyen Mail yok. Ben mail göndermeyi deniyorum hatta crontab'da çalışan scriptler var alarm mailleri atan. "ozgur@ann.com" adresine maili attı gösteriyor ancak mail kutumda spam'a bile düşmüyor. Aynı maili gmail adresime gönderince direk alabiliyorum.

Nagios'un burada bir engellemesi olabilirmi ? (Pek sanmıyorum)


Uyarı: Lütfen uçbirim çıktıları için kod etiketi kullanın.

arpia

#9
Rica ederim @deox,

Nagios olduğuna göre güzel bir yapınız var. Böyle firma olması da güzel, belirtmek istedim.

Nagios normalde sadece "Monitoring" yapar bu yüzden etkisi olmaz fakat dolaylı yoldan sebep oluyor olabilir, hata veren yada çalışmayan servislere otomatik müdahale edebilir.
Fakat şuan diz üstü bilgisayarımda kurulu olmadığı için (haliyle) :) biraz araştırıp döneceğim size.


Ek: Bu arada zamandan kazanmak adına, Nagios servisini durdurup dener misiniz? Bakalım sorunsuz gidecek mi elektronik postanız.
Nagios üzerine daha çok yoğunlaşırız bu durumda.

deox

Alıntı yapılan: arpia - 06 Temmuz 2012 - 12:36:35
Rica ederim @deox,

Nagios olduğuna göre güzel bir yapınız var. Böyle firma olması da güzel, belirtmek istedim.

Nagios normalde sadece "Monitoring" yapar bu yüzden etkisi olmaz fakat dolaylı yoldan sebep oluyor olabilir, hata veren yada çalışmayan servislere otomatik müdahale edebilir.
Fakat şuan diz üstü bilgisayarımda kurulu olmadığı için (haliyle) :) biraz araştırıp döneceğim size.


Ek: Bu arada zamandan kazanmak adına, Nagios servisini durdurup dener misiniz? Bakalım sorunsuz gidecek mi elektronik postanız.
Nagios üzerine daha çok yoğunlaşırız bu durumda.


Nagios servisini durdurup denediğimde de mail atamadım. İlginç olan aynı networkte nagios olmayan makinamdan mail atabiliyorum. Ancak iki gün öncesine kadar Nagios makinasından da mail atabiliyordum. Çok ilginç oldu benim içinde...

arpia

Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 12:45:54
Nagios servisini durdurup denediğimde de mail atamadım. İlginç olan aynı networkte nagios olmayan makinamdan mail atabiliyorum. Ancak iki gün öncesine kadar Nagios makinasından da mail atabiliyordum. Çok ilginç oldu benim içinde...
Nagios genelde tek bilgisayar üzerinde kurulur olur. Siz Nagios kurulu Linux üzerinden mi göndermeye çalışıyorsunuz?
Birde servisi durdurunca hiç bir yere mi göndermiyor anlamadım.

cat /var/log/nagios/nagios.log
çıktısını da alabilir miyiz?

cagriemer

Alıntı Yapozgur @ann.com

Postfix kayitlari adreste bosluk gosteriyor isim ile @ isareti arasinda. smart ile baslayan adrese teslim edilmis olmasi lazim ama.

arpia

@cagriemer, gerçekten iyi göz varmış :)

deox

Alıntı yapılan: arpia - 06 Temmuz 2012 - 12:50:13
Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 12:45:54
Nagios servisini durdurup denediğimde de mail atamadım. İlginç olan aynı networkte nagios olmayan makinamdan mail atabiliyorum. Ancak iki gün öncesine kadar Nagios makinasından da mail atabiliyordum. Çok ilginç oldu benim içinde...
Nagios genelde tek bilgisayar üzerinde kurulur olur. Siz Nagios kurulu Linux üzerinden mi göndermeye çalışıyorsunuz?
Birde servisi durdurunca hiç bir yere mi göndermiyor anlamadım.

cat /var/log/nagios/nagios.log
çıktısını da alabilir miyiz?

Benim sistemde de aynı durum var. Tek sunucu üzerinde Nagios var ve bu makinadan Postfix ile mail attırıyorum. Nagios servisini durdurunca durum deva ediyor. Gmail,Yahoo vs.. gibi domainlere mail atabilirken şirket adreslerine mail gitmiyor.

Nagios.log'u aşağıdaki linkden inceleyebilirsin...

https://gist.github.com/3059747



Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 06 Temmuz 2012 - 15:04:14

Alıntı yapılan: cagriemer - 06 Temmuz 2012 - 14:57:36
Alıntı Yapozgur @ann.com

Postfix kayitlari adreste bosluk gosteriyor isim ile @ isareti arasinda. smart ile baslayan adrese teslim edilmis olmasi lazim ama.

Güvenlik için adresi değiştirdim orada boşluk kalmış.....:)

arpia

#15
Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 15:03:13
Görünen o ki Nagios'la bir alakası yok.
Servis sağlayıcı spam listesine girmiş olabilirsiniz.
Konuyu görüşme şansınız var mı?

Başıma geldi daha önce, bir görüşmenizi öneririm.

Not: @cagriemer dikkatiniz için gerçekten tebrik ederim. :)

deox

Alıntı yapılan: arpia - 06 Temmuz 2012 - 15:04:19
Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 15:03:13
Güvenlik için adresi değiştirdim orada boşluk kalmış.....:)
Bir an sevinmiştim ama :)

Malum Public alanda olunca güvenlik ön plana çıkıyor...:))

Elle mail atmayı da aşağıdaki kod ile deniyorum Gmail adresine giden mail diğer adrese ulaşmıyor.
echo -e "test" | mail -s " test nagios" -aFrom:alarm@anntr.com ozgur@ann.com ozgur@gmail.com


Müşteri tarafıyla iki gündür görüşüyorum onlar bizim sistemde ayarlarımızı tamam diyorlar. Mümkün olsa ben kontrol edecem artık karşı tarafın sisteminide.. Bende Nagios ile alakalı olduğuna pek ihtimal vermiyorum açıkcası....



cagriemer

Bir de aklima takilan bir yeri daha sorayim. 11.44'te verdiginiz log dosyasinda son mesaj 11.15'te atilmis. Eger o saatten sonra gonderdiyseniz ve log dosyasina dusmediyse bir sorun olabilir cunku tail -f ile gercek zamanli izliyoruz. Son sorum da sunucunun saati dogru mu?

arpia

Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 15:03:13
Görünen o ki Nagios'la bir alakası yok.
Servis sağlayıcı spam listesine girmiş olabilirsiniz.
Konuyu görüşme şansınız var mı?

Başıma geldi daha önce, bir görüşmenizi öneririm.

Not: @cagriemer dikkatiniz için gerçekten tebrik ederim. :)
---
Alıntı yapacağıma değiştir yapmışım, mesaj tekrarı gibi oldu, kusura bakmayın.

deox

#19
Alıntı yapılan: cagriemer - 06 Temmuz 2012 - 15:11:57
Bir de aklima takilan bir yeri daha sorayim. 11.44'te verdiginiz log dosyasinda son mesaj 11.15'te atilmis. Eger o saatten sonra gonderdiyseniz ve log dosyasina dusmediyse bir sorun olabilir cunku tail -f ile gercek zamanli izliyoruz. Son sorum da sunucunun saati dogru mu?

Aslında gün boyu denediğim için logları  son logları paylaşıyorum. En yeni yaptığım log da aşağıdaki gibidir.

2012-07-06T15:11:34.074810+03:00 ann-nagios postfix/pickup[20097]: 10693700360: uid=0 from=<root>
2012-07-06T15:11:34.081769+03:00 ann-nagios postfix/cleanup[20098]: 10693700360: message-id=<20120706121134.10693700360@ann-nagios>
2012-07-06T15:11:34.094407+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: 10693700360: from=<root@ann-nagios>, size=310, nrcpt=1 (queue active)
2012-07-06T15:11:34.289859+03:00 ann-nagios postfix/smtp[20100]: 10693700360: to=<ozgur@ann.com>, relay=mail.anntr.com[78.40.225.150]:25, delay=0.24, delays=0.05/0.01/0.12/0.06, dsn=2.0.0, status=sent (250 Requested mail action okay, completed)
2012-07-06T15:11:34.290162+03:00 ann-nagios postfix/qmgr[13071]: 10693700360: removed


arpia

Bu işin sonu kara liste çıkarsa boşuna tırmalayalım, bir görüşün sonucu buraya geçersiniz.
Bu yüzden posta sunucunun çalışmadığını sanan çok kişi oldu, o kişilerden biri de benim :)

cagriemer

Ciktilari ve komutlari renklendirip degil de kod etiketi icerisinde verirseniz iyi olur. Ileti yazdiginiz ekranda # isaretini gosteren butonu kullaniyoruz o etiket icin.

Bir de kontrol edebilecegimiz /etc/postfix/main.cf dosyasinda mydestination ayari var. Postfix arkasinda hesaplari nasil yapilandirdiniz bilmiyorum ama bunlari dagitmak icin buraya da bakiyor. Yerel olarak gordugu adresleri hic uzaga gondermeden dagitmaya calisiyor. Eger mydestination icinde postayi gondermek istediginiz alanadi varsa onu silip Postfix'i yeniden baslattiktan sonra tekrar dener misiniz? Tabii @arpia'nin da dedigi gibi alici tarafta da bir sorun olabilir.

arpia

Bu arada bahsettiğim kara liste alıcı taraf değil. Servis sağlayıcınız tarafında... Telekom gibi

deox

#23
Alıntı yapılan: cagriemer - 06 Temmuz 2012 - 15:23:56
Ciktilari ve komutlari renklendirip degil de kod etiketi icerisinde verirseniz iyi olur. Ileti yazdiginiz ekranda # isaretini gosteren butonu kullaniyoruz o etiket icin.

Bir de kontrol edebilecegimiz /etc/postfix/main.cf dosyasinda mydestination ayari var. Postfix arkasinda hesaplari nasil yapilandirdiniz bilmiyorum ama bunlari dagitmak icin buraya da bakiyor. Yerel olarak gordugu adresleri hic uzaga gondermeden dagitmaya calisiyor. Eger mydestination icinde postayi gondermek istediginiz alanadi varsa onu silip Postfix'i yeniden baslattiktan sonra tekrar dener misiniz? Tabii @arpia'nin da dedigi gibi alici tarafta da bir sorun olabilir.

Main.cfg dosyasının içeriği aşağıdaki gibi. Mydestination alanında göndermek istediğim alanadı yok. Yinde Mydestination'ı commentout yaparak denedim ve servisi yeniden başlattım. Aynı durum devam etmekte.

smtpd_banner = $myhostname ESMTP $mail_name (Ubuntu)
biff = no
# appending .domain is the MUA's job.
append_dot_mydomain = no
# Uncomment the next line to generate "delayed mail" warnings
#delay_warning_time = 4h
readme_directory = no
# TLS parameters
smtpd_tls_cert_file=/etc/ssl/certs/ssl-cert-snakeoil.pem
smtpd_tls_key_file=/etc/ssl/private/ssl-cert-snakeoil.key
smtpd_use_tls=yes
smtpd_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtpd_scache
smtp_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtp_scache
# See /usr/share/doc/postfix/TLS_README.gz in the postfix-doc package for
# information on enabling SSL in the smtp client.
myhostname = ann-nagios
alias_maps = hash:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
mydestination = ann-nagios, localhost.localdomain,localhost
relayhost = mail.anntr.com:25
mynetworks = 127.0.0.0/8 [::ffff:127.0.0.0]/104 [::1]/128
mailbox_size_limit = 0
recipient_delimiter = +
inet_interfaces = all
smtpd_sasl_auth_enable = yes
smtpd_sasl_path = smtpd
smtp_sasl_password_maps = hash:/etc/postfix/sasl_passwd
smtp_sasl_auth_enable = yes
smtp_cname_overrides_servername = no
smtp_sasl_security_options = noanonymous



Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 06 Temmuz 2012 - 15:36:50

Alıntı yapılan: arpia - 06 Temmuz 2012 - 15:30:23
Bu arada bahsettiğim kara liste alıcı taraf değil. Servis sağlayıcınız tarafında... Telekom gibi

Onuda kontrol ettirtim ancak ısrarla BlackList'te olmadığımızı söylüyor. Hatta siz bizi Black List'ten çıkartın diyorlar :)

arpia

#24
Alıntı yapılan: deox - 06 Temmuz 2012 - 15:35:31
Onuda kontrol ettirtim ancak ısrarla BlackList'te olmadığımızı söylüyor. Hatta siz bizi Black List'ten çıkartın diyorlar :)
Telekom'la görüştünüz değil mi? Telekom'dan çıkan esprilere bak :)
Sizin posta trafiğinizin yoğunluğundan dolayı Telekom kara listeye ekliyordu, bir kaç yıl önce baya bir firmanın başını ağrıttılar.


Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 06 Temmuz 2012 - 16:09:18

Conf dosyasında portu 25 olarak gördüm ? 25. porttan çıkabiliyor musunuz Telekom tarafından ? Sadece 587 olabilir bu durumda benzer sıkıntılar yaşarsınız.
Karşı taraf 587 portundan istek kabul etmek zorunda değil?
Port dengesini sağlamak lazım.

Öncelikli olarak Conf dosyanızdan portu değiştirip reload eder misiniz?