Nvidia Optimus Teknolojisi ve İronhide ile Oyun Oynamak

Başlatan aurora, 12 Kasım 2011 - 20:18:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

aurora

Merhaba Arkadaşlar,

Bu konuda Optimus ile oyun oynamayı mümkün hale getirmeye çalışacağız izninizle. Deneme tahtası olarak bilgisayarımı, internetimi ve oyun arşivimi masaya koyuyorum. Bu konu içinde Wine ile oyun oynamanın da zorluklarını aşmaya çalışacağız ki, ilk denememde başarısız olmuştum bu konuda. Konu, sorunların ortaya çıkarılması, elden geldiğince bulunacak çözümler ve yöntemler ile aşılamayan sorunların İronhide geliştiricilerine iletilmesi şeklinde ilerleyecek sanırım. Şu anda okuduğunuz ilk ileti de sürekli güncellenerek takibi kolaylaşacak diye düşünüyorum.

Unutmadan şunu da belirteyim ki, piyasada Optimus teknolojisi barındırmayan Nvidia ekran kartına sahip bilgisayar kalmadı gibi. Yeni satılan neredeyse tüm bilgisayarlarda Optimus'un olması, biz Linux kullanıcılarının bu konuya daha fazla eğilmesi, fikir yürütmesi ve elden geldiğince çözüm bulmasını gerektiriyor diye düşünüyorum.
Ayrıntılı bilgi için; Nvidia Optimus Teknolojisi ve Linux

Şimdi başlayalım; ilk olarak bilgisayarımın özellikleri;

Asus K53SV
-İ5 2410 Sandy Bridge İşlemci,
-4 GB DDR3 Ram,
-Nvidia 540M ve İ5 işlemciyle tümleşik İntel HD 3000 ekran kartı,
-500 GB Hard Disk,

Kullandığım dağıtım Mint 11, çekirdek sürümü 3.0.0-12 ve İronhide kurulu, yapılanış dün güncellendi, Nvidia'nın İronhide ile beraber gelen ve güncellenen 290.06 sürümü de yüklü halde.

Şimdi gelelim oyun seçimine, en çok talep gören oyunlardan başlayabiliriz. Fikirlerinizi rica ediyorum.


Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 13 Kasım 2011 - 04:15:37

İlk olarak Stunt Rally adlı oyunu yükledim ve İronhide ile çalıştırmaya kalktığımda;

aurora@aurora-K53SV ~ $ optirun stuntrally
* Starting Ironhide X server ironhide                                          _PS0 Enabling nVidia Card Succeded.
DGPS Enabling nVidia Card Succeded.
.                                                                        [ OK ]
INFO: Home directory: /home/aurora
INFO: Config defaults directory: /usr/share/games/stuntrally/config/
INFO: User config directory: /home/aurora/.config/stuntrally
INFO: Data directory: /usr/share/games/stuntrally/
INFO: User data directory: /home/aurora/.local/share/games/stuntrally
INFO: Cache directory: /home/aurora/.cache/stuntrally
INFO: Log directory: /home/aurora/.config/stuntrally
INFO: Starting VDrift-Ogre: 2010-05-01, O/S: Unix-like
INFO: 0 joysticks found.
INFO: Loading car controls from: /home/aurora/.config/stuntrally/controls.cfg
INFO: Sound initialization information:
INFO: Obtained audio device:
      Frequency: 44100
      Format: 32784
      Bits per sample: 16
      Channels: 2
      Silence: 0
      Samples: 1024
      Size: 4096
      Sound initialization successful
Creating resource group General
Creating resource group Internal
Creating resource group Autodetect
SceneManagerFactory for type 'DefaultSceneManager' registered.
Registering ResourceManager for type Material
Registering ResourceManager for type Mesh
Registering ResourceManager for type Skeleton
MovableObjectFactory for type 'ParticleSystem' registered.
OverlayElementFactory for type Panel registered.
OverlayElementFactory for type BorderPanel registered.
OverlayElementFactory for type TextArea registered.
Registering ResourceManager for type Font
ArchiveFactory for archive type FileSystem registered.
ArchiveFactory for archive type Zip registered.
DDS codec registering
FreeImage version: 3.13.1
This program uses FreeImage, a free, open source image library supporting all common bitmap formats. See http://freeimage.sourceforge.net for details
Supported formats: bmp,ico,jpg,jif,jpeg,jpe,jng,koa,iff,lbm,mng,pbm,pbm,pcd,pcx,pgm,pgm,png,ppm,ppm,ras,tga,targa,tif,tiff,wap,wbmp,wbm,psd,cut,xbm,xpm,gif,hdr,g3,sgi,exr,j2k,j2c,jp2,pfm,pct,pict,pic,bay,bmq,cr2,crw,cs1,dc2,dcr,dng,erf,fff,hdr,k25,kdc,mdc,mos,mrw,nef,orf,pef,pxn,raf,raw,rdc,sr2,srf,arw,3fr,cine,ia,kc2,mef,nrw,qtk,rw2,sti,drf,dsc,ptx,cap,iiq,rwz
Registering ResourceManager for type HighLevelGpuProgram
Registering ResourceManager for type Compositor
MovableObjectFactory for type 'Entity' registered.
MovableObjectFactory for type 'Light' registered.
MovableObjectFactory for type 'BillboardSet' registered.
MovableObjectFactory for type 'ManualObject' registered.
MovableObjectFactory for type 'BillboardChain' registered.
MovableObjectFactory for type 'RibbonTrail' registered.
Loading library /usr/lib/OGRE1.7/OGRE/RenderSystem_GL
Installing plugin: GL RenderSystem
OpenGL Rendering Subsystem created.
Plugin successfully installed
Loading library /usr/lib/OGRE1.7/OGRE/Plugin_ParticleFX
Installing plugin: ParticleFX
Particle Emitter Type 'Point' registered
Particle Emitter Type 'Box' registered
Particle Emitter Type 'Ellipsoid' registered
Particle Emitter Type 'Cylinder' registered
Particle Emitter Type 'Ring' registered
Particle Emitter Type 'HollowEllipsoid' registered
Particle Affector Type 'LinearForce' registered
Particle Affector Type 'ColourFader' registered
Particle Affector Type 'ColourFader2' registered
Particle Affector Type 'ColourImage' registered
Particle Affector Type 'ColourInterpolator' registered
Particle Affector Type 'Scaler' registered
Particle Affector Type 'Rotator' registered
Particle Affector Type 'DirectionRandomiser' registered
Particle Affector Type 'DeflectorPlane' registered
Plugin successfully installed
Loading library /usr/lib/OGRE1.7/OGRE/Plugin_CgProgramManager
Installing plugin: Cg Program Manager
Plugin successfully installed
*-*-* OGRE Initialising
*-*-* Version 1.7.3 (Cthugha)
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//fonts' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//gui' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//hud' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//compositor/bloom' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//compositor/hdr' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//compositor/motionblur' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//compositor' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//materials' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//skys' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//terrain' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//trees' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//particles' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//tracks/_previews' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//cars/_previews' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
Creating resource group Loading
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//loading' of type 'FileSystem' to resource group 'Loading'
Added resource location '/usr/share/games/stuntrally//hud/Loading.zip' of type 'Zip' to resource group 'Loading'
CPU Identifier & Features
-------------------------
*   CPU ID: GenuineIntel: Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
*      SSE: yes
*     SSE2: yes
*     SSE3: yes
*      MMX: yes
*   MMXEXT: yes
*    3DNOW: no
* 3DNOWEXT: no
*     CMOV: yes
*      TSC: yes
*      FPU: yes
*      PRO: yes
*       HT: no
-------------------------
******************************
*** Starting GLX Subsystem ***
******************************
GLRenderSystem::_createRenderWindow "Stunt Rally", 800x600 fullscreen  miscParams: FSAA=0 title=Stunt Rally vsync=true
An exception has occured: OGRE EXCEPTION(3:RenderingAPIException): Unexpected failure to determine a GLXFBConfig in GLXWindow::create at /build/build-ogre1.7_1.7.3-1~getdeb1-amd64-VDZEQ8/ogre1.7-1.7.3/RenderSystems/GL/src/GLX/OgreGLXWindow.cpp (line 297)
INFO: Exiting
*-*-* OGRE Shutdown
Unregistering ResourceManager for type Compositor
Unregistering ResourceManager for type Font
Unregistering ResourceManager for type Skeleton
Unregistering ResourceManager for type Mesh
Unregistering ResourceManager for type HighLevelGpuProgram
Uninstalling plugin: Cg Program Manager
Plugin successfully uninstalled
Unloading library /usr/lib/OGRE1.7/OGRE/Plugin_CgProgramManager
Uninstalling plugin: ParticleFX
Plugin successfully uninstalled
Unloading library /usr/lib/OGRE1.7/OGRE/Plugin_ParticleFX
Uninstalling plugin: GL RenderSystem
******************************
*** Stopping GLX Subsystem ***
******************************
Plugin successfully uninstalled
Unloading library /usr/lib/OGRE1.7/OGRE/RenderSystem_GL
Unregistering ResourceManager for type Material
* Stopping Ironhide X server ironhide                                          _DSM Disabling nVidia Card Succeded.
_PS3 Disabling nVidia Card Succeded.
DGPS Disabling nVidia Card Succeded.
                                                                         [ OK ]
aurora@aurora-K53SV ~ $


çıktısını alıyorum. Burada sorun nedir?

if

@aurora, zor bir deneme olacak gibi:) OgreGLXWindow.cpp içeriğinde 297. satır ya da yakınlarında GLXFBConfig'le ilgili ne var?

Aequitas



Öfkelenmeyin.
           Hz. Muhammed (sav)

aurora

Alıntı yapılan: Aequitas - 17 Ocak 2012 - 19:48:57
Konu resmen hızlı giden at olmuş :)

Sayende konuya cevap yazıldığını gördüm. Daha önce farketmemiştim. Şimdi oyunu tekrar kurup bir daha deneme yapayım nasıl oluyor diye. :)

Aequitas

Peki son durum nedir optimus ve linux arasında? Sanırım ironhide-ui çıkmış, grafik arayüzlü, hoş bir uygulamaya benziyor. Kararlılık açısından tercih edebileceğimiz alternatif bir uygulama var mı. Ya da bumblebee'de durum nedir? Ironhide ile devam ediyor muyuz? Ben de sizdeki laptoptan aldım geçenlerde free dos olanlarından, şu anda yeni kuruluma başlıyorum da..


Öfkelenmeyin.
           Hz. Muhammed (sav)

Aequitas

@aurora, seninle aynı bilgisayara sahibiz. Ben az önce ironhide'ı kurdum, yapılandırma esnasında
Alıntı YapAnother ironhide powered application is running keeping ironhide alive
şeklinde bir hata mesajı aldım. Biraz araştırdım ama pek bir şey bulamadım.
Kurulum esnasında dönen çarkları göstermedi, ben yine de devam ettim, kurulumu tamamladım. "optirun glxgears" ile 500 fps civarında alırken normal çalıştırdığımda 60 fps oluyor.

Deneme amaçlı Crysis 2 yi yükledim wine ile. Masaüstündeki simgesine tıklayıp girince bir uyarı mesajı ile "desteklenmeyen kart: inter sandybridge vs vs" diyor, tamam'a basarsam oyuna giriyor ama sadece menüye girebildim, oyunu yükleyemedim.

Sorun şu, wine ile kurulmuş oyunlarda "optirun" dan sonra ne yazmamız gerekiyor. Ben şöyle bir şey yaptım, aşağıdaki çıktıyı verip bu kez oyuna girerkenki aynı uyarı mesajında ekran kartını bu kez 8600 GS olarak gördü ve yine desteklenmeyen kart uyarısı verdi.

Acaba senin kullandığın yapılandırma ayarı hangisi, ben en fazla kişi tarafından denenmiş olan yapılandırmayı seçmiştim..

Bu arada wine ile açmaya çalıştığım oyunun uçbirim çıktısı aşağıda.

Alıntı Yapserkan@serkan-K53SV:~$ optirun env WINEPREFIX="/home/serkan/.wine" wine C:\\Program\ Files\\Electronic\ Arts\\Crytek\\Crysis\ 2\\bin32\\Crysis2Launcher.exe
/usr/bin/optirun: satır 111: [[: WINEPREFIX=/home/serkan/.wine: sözdizimi hatası: terim umuluyordu (hata belirtisi "/home/serkan/.wine")
* Starting Ironhide X server ironhide                                          _PS0 Enabling nVidia Card Succeded.
.                                                                        [ OK ]
fixme:appbar:handle_appbarmessage SHAppBarMessage(ABM_GETAUTOHIDEBAR, hwnd=(nil), edge=3): stub
fixme:appbar:handle_appbarmessage SHAppBarMessage(ABM_GETAUTOHIDEBAR, hwnd=(nil), edge=1): stub
fixme:appbar:handle_appbarmessage SHAppBarMessage(ABM_GETAUTOHIDEBAR, hwnd=(nil), edge=0): stub
fixme:appbar:handle_appbarmessage SHAppBarMessage(ABM_GETAUTOHIDEBAR, hwnd=(nil), edge=2): stub
fixme:advapi:SaferCreateLevel (2, 40000, 1, 0x31dbd0, (nil)) stub
fixme:advapi:SaferComputeTokenFromLevel (0xdeadbeef, (nil), 0x31db98, 0, (nil)) stub
fixme:ntdll:NtSetInformationToken unimplemented class 25
fixme:advapi:CreateProcessAsUserW 0xdeadbeef (null) L"\"EACoreServer.exe\"  -CoreServerId=\"C:\\Program Files\\Electronic Arts\\Crytek\\Crysis 2\\bin32\\EACore\\EACore.dll\"" (nil) (nil) 0 0x01000400 0x31f498 (null) 0x31dc50 0x31dc40 - semi- stub
fixme:advapi:SaferCloseLevel (0xdeadbeef) stub
fixme:advapi:SetNamedSecurityInfoW L"C:\\users\\Public\\Application Data\\EA Core\\cache\\Temp23\\" 1 4 (nil) (nil) 0x1f1f30 (nil)
fixme:advapi:SetNamedSecurityInfoW L"C:\\users\\Public\\Application Data\\Electronic Arts\\EA Core\\logs\\EALogReader.html" 1 4 (nil) (nil) 0x1f0768 (nil)
fixme:advapi:SetNamedSecurityInfoW L"C:\\users\\Public\\Application Data\\EA Core\\cache\\Temp23\\{ CP_Guest_35(1)_ver3 }\\" 1 4 (nil) (nil) 0x1f5cd0 (nil)
Connection to Command Portal succeeded
Patch enumeration failed
fixme:shell:SHGetKnownFolderPath flags 0x0000a000 not supported
fixme:avrt:AvSetMmThreadCharacteristicsW (L"Audio",0xa79e9b8): stub
Another ironhide powered application is running, keeping ironhide alive.
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33e140,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33e040,0x00000000), stub!
fixme:wbemprox:wbem_locator_ConnectServer 0x1b6b18, L"\\\\.\\root\\cimv2", (null), (null), (null), 0x00000000, (null), (nil), 0x33e3d8)
* Stopping Ironhide X server ironhide                                          _PS0 Disabling nVidia Card Succeded.


Öfkelenmeyin.
           Hz. Muhammed (sav)

aurora

Alıntı yapılan: if - 19 Aralık 2011 - 19:09:08
@aurora, zor bir deneme olacak gibi:) OgreGLXWindow.cpp içeriğinde 297. satır ya da yakınlarında GLXFBConfig'le ilgili ne var?

Uzun süredir zamanım pek olmadığından vakit ayıramadım bu konulara. Şimdi tekrar dönelim konuya. :)

@if, Stunt Rally şimdilik rafa kalktı çünkü Mint 12 kullanıyorum ve bu sürüm için yükleyemedim. Pek de uğraşmadım açıkçası bunun için. Daha sonra bu konuya dönebiliriz.

Benim de uğraşıp beceremediğim diğer konu @Aequitas'in yapmaya çalıştığı olay. Bence bu konuya eğilsek şimdilik fena olmaz. Wine ile yüklenmiş bir oyunun ''optirun'' komutu nasıl oluşturulur? @Aequitas'in yazdığı kod doğru gibi sanki?

@Aequitas, nouveau sürücüleri öntanımlı olduğundan Nvidia ile çakışıyor, ironhide yüklenirken;

Lütfen şu kodu deneyiniz;
sudo rmmod nouveau && sudo modprobe nvidia-(önerilen) İngilizcesi aklıma gelmedi şimdi


gibi bir çıktı dikkatini çekti mi? Tekrar denemek için;

sudo ironhide-configuration

kodunu kullanabilirsin. Bu arada uzun süredir konudan uzak kalınca ne olup bittiğini de unutmuşum. Eğer ''Şunu deneyiniz'' tarzı bir yazı görürsen yapılandırma sırasında onu dene. :) Sistem kilitleniyor bende yaparken. Kapatıp açınca tekrar yapılandırıyorum bu sefer o çarklar görünüyor.

Aequitas

MrMee bumblebee projesini yeniden geliştirmeye başlamış sanırım. bumblebee/stable şeklinde bir ppa sı var (ppa:bumblebee/stable). Burada açıklama olarak önceden önceki bumblebee sürümünü ya da ironhide'ı kurduysanız depolarıyla birlikte kaldırıp bunu kurabilirsiniz diyor. Ben de öyle yaptım, casalogic depolarını kaldırdım, ironhide'ı da kaldırdım. Bumblebee stable deposunu ekleyip bumblebee kurdum. Fakat kurulumdan sonra herhangi bir işlem yapamadım, zira abimin bilgisayarında yapıyorum bu işlemi, bi işim çıktı, dönmek zorunda kaldım, bir ara gittiğimde kurcalamaya çalışacağım. Ama görebildiğim kadarıyla bumblebee-conifgure diye bir komut yoktu. Sadece bumblebeed ve bumblebee-bug gibi iki komut vardı bumblebee kurulduktan sonra..


Öfkelenmeyin.
           Hz. Muhammed (sav)