Blender Güncel Sürüm Duyuruları (Güncel : 2.62 )

Başlatan eribol, 05 Ekim 2011 - 22:32:30

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

eribol

Güncel Sürüm - 2.62

http://www.blendernation.com/2012/02/16/blender-2-62-released/

Blender 2.62 sürümü duyuruldu. Artık yenilikleri yazmayacağım ki zaten ppa deposunu kullananlar anlık olarak değişimleri görmüşlerdir. Kısacası cycles motorunda yenilikler var. Ancak bundan sonraki sürüm olan 2.63 sürümünde gelişimlerin yanında büyük değişiklik içeren bmesh geleceği için bu sürüm bu açıdan önemli.

İndirme Bağlantıları : http://download.blender.org/release/Blender2.62/

Alıntı : http://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=29565.msg382984#msg382984




Önceki Sürümler




Alıntı yapılan: decent - 14 Aralık 2011 - 23:15:47
Blender 2.61 Final hazır
Giderilen bir dizi hata ve yüksek kalite yeni özellikler..

PPA Kurulum yöntemimiz aynı:
(Lucid, Maverick, Natty, Oneiric, Precise)

sudo add-apt-repository ppa:cheleb/blender-svn
sudo apt-get update
sudo apt-get install blender


Ayrıntılar ve kaynak:
iloveubuntu




Alıntı Yap
Blender 2.60 RC1
Bilindiği gibi(bilmeyenlerde okuduktan sonra bilmiş olacak) blender 2.59 sürümüyle birlikte son sağlam sürüm numarasına ulaştı. Bu süreçten sonra çok ciddi hataların üzerine gidilip 2.59a veya 2.59b sağlam sürümleri çıkarılabilir(belki). Bu arada artık 2.6x deneme sürümleri de indirilmeye hazır hale getirilecek. İlk deneme sürümü olan 2.60rc1 sürümü bugün itibariyle duyuruldu. Bu sürümde göze gelen yeniliklerin başında yeni ffmpeg sürümünün kullanılmaya başlanması ve GSoC projelerinden olan pepper bracnh'ın derlenen sürüme dahil edilmesi. Şu var ki bu sürüm asıl beklenen deneme sürümüne bir hazırlık niteliğinde zira bir sonraki sürümde bir çok animasyoncu ve grafikerin beklediği cycles render ve camera trackin projeleri sürüme  dahil edilecek. Cycles render sürüme dahil edildiğinde hem opencl ve hem de cuda destekli olarak gelecek yani render yaparken ister Cpu ister Gpu ister hem Cpu hem Gpu kullanılabilecek. Camera trackin olayı ise bambaşka. Bu proje ile birlikte özgür yazılım alanında en gelişmiş video düzenleyici olma yolunda büyük bir adım atılmış olacak(esasında hali hazırda da en gelişmiş açık kaynak video düzenleyicisi de blender diyebilirim).

Detay için; http://www.blendernation.com/2011/10/05/blender-2-60rc1-released/
İndirmek için; http://download.blender.org/release/Blender2.60/

decent



Final sürüm geldi: > > http://www.blender.org/development/release-logs/blender-260/





Ubuntu ve türevlerinde yüklemek için:
sudo add-apt-repository ppa:cheleb/blender-svn && sudo apt-get update
sudo apt-get install blender

eribol

Haberde yanlış bilgi vermişim. 2.6x sürümlerinin beta sürümü olacağını söylemişim ancak öyle değilmiş. 2.6 sürümü sağlam sürüm.

Not: 11.10 sürümünü kullanıyorsanız ppa deposunu eklemeye gerek yok depoda mevcut svn sürümü var. Ayrıca ppa ile eklenen sürümde video, ses ve resim ekleme sorun çıkarıyor. 

decent

Yazılım merkezindeki mevcut sürüm numarası
Alıntı Yapblender 2.58-svn37702-1ubuntu1

Final sürüm geldiğine göre kısa zamanda üst sürüme yükseltilir.



FıratikUS

#4
@eribol verdiğin indirme bağlantısında 2.60 bahsettiğin kararlı sürüm mü?
Herhalde synaptic' te gözüken farklı bir sürüm?!
"Yok boşluktan başka bir şey toz nereye konacak"

eribol

Benim verdiğim link rc sürümü için geçerliydi. Sağlam 2.6 için http://www.blender.org/download/get-blender/
Depodaki sürüm biraz eski ama kısa bir zaman için de 2.60 sürümü eklenir diye düşünüyorum. Esasında biri cheleb ppa geliştiricisine bir hata bildirip videolar eklenmiyor dese derlemeye iki satır ekleyip durumu düzeltebilir. Böylece ağız tadıyla sürekli svn ile en güncel blender sürümünü kurabilirdik.

FıratikUS

Nasıl yani 2.6 da video çağıramıyor muyuz :D
"Yok boşluktan başka bir şey toz nereye konacak"

eribol

#7
Yok o sorun kaynak kodu derlerken bir parametre eksik girildiği için oluyor. Ppa deposundan yüklenen blender ile bu sorun var; siteden veya ubuntu deposundan kurulumlarda sorun yok.

Siteye gidip hata kaydı girecektim ki geliştirici açıklama yapmış :)
Alıntı YapNOTE:
Since Sun, 28 Aug 2011
  • , Blender requires FFMPEG version >= 0.7.
    Because of this, FFMPEG support is disabled until I find a working solution for all Distro series

eribol

#8
Nihayet Cycles ve Camera Tracking svn depolarına eklendi. Bundan sonraki sürümlerde varsayılan render motoru Cycles olacak.
Camera Tracking nedir?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zlKIqX6bxXI
Cycles nedir videosu biraz karışık :) Kısacası Cuda ve Opencl ile ekran kartı işlemcisini yani GPU'yu da kullanarak render yapabiliyor. Her ne kadar şu an için OpenCl desteği(yani Ati için gerekli olan destek) tam olarak sağlanmamışsa da yakın zamanda bu sorun da giderilecektir.

xxx3

#9
Blender sürümüm 2.5 cycles render motorunu denemek istiyorum; lakin nasıl kurulacağını bir türlü bulamadım, yardımcı olursanız sevinirim. Sistemim 32 bit, belirtmek isterim.

eribol

#10
Alıntı yapılan: decent - 21 Ekim 2011 - 11:04:02
Ubuntu ve türevlerinde yüklemek için:
sudo add-apt-repository ppa:cheleb/blender-svn && sudo apt-get update
sudo apt-get install blender
Bu depoyu ekleyip kurarsanız cycles motorunu kullanabilirsiniz lakin birkaç noktayı bilmekte fayda var. Cycles dediğimiz aracın en önemli görevi CPU ve GPU kullanabilmesi ancak gpu kullanabilmek için sistemdeki sürücülerin bunu desteklemesi lazım.

Eğer ati kullanıyorsanız sürücünün opencl desteği gerekir. Bu durumda sürücünün opencl desteği varsa bile şu an cycles opencl ile tam uyumlu değil. Eğer nvidia kullanıyorsanız hem opencl hem de Cuda ile cycles kullanabilirsiniz. Bu durumda da opencl'yi hemen her nvidia sürücüsü destekler iken cuda için aynı durum söz konusu değil. ekran kartınızın cuda destekli olup olmadığını öğrenmek için nvidia sitesine göz gezdirmeniz gerekir. Eğer kartınız cuda destekli ise işte o zaman Cycles ile Gpu Cuda kullanabilirsiniz. Kısacası şu an Cycles motorunu Gpu ile sadece cuda destekli nvidia sürücüleriyle kullanabiliyoruz. Ben de Geforce gts250 var ama açıkçası gpu açtığım zaman ekran kartı kasadan uçacakmış gibi oluyor, bilginize :)

xxx3

#11
Teşekkür ederim yardımınız için. Ekran kartım nvidia, fakat cuda desteği yok. Blenderi ve cycles'ı render almada kullanıyorum google sketchup'ta tasarlıyorum, Blender'de render alıyorum. Her ne kadar tam gerçekçi gibi görünmeseler de idare ediyorum  ;D Cycles Windows'ta denemiştim; ama tam verim alamadım, sanırım biraz da bilgisayarımın özellikleri düşük olduğu için, fakat Ubuntu'da az önce denedim, daha stabil çalışıyor.

eribol

Cycles kullanabilmek için cuda şart değil. Yine cycles kullanırsınız ama yine de eskisi gibi işlemciyi kullanırsınız. Ancak Cycles ile birlikte materyal ve dokularda köklü değişikliklere gidildiğini belirtmem gerek. Gerçi bu benim işime geliyor zira bu iki konuyu neredeyse hiç bilmiyordum cycles ile birlikte öğrenirim artık :)

xxx3

#13
Alıntı yapılan: eribol - 01 Aralık 2011 - 01:07:33
Cycles kullanabilmek için cuda şart değil. Yine cycles kullanırsınız ama yine de eskisi gibi işlemciyi kullanırsınız. Ancak Cycles ile birlikte materyal ve dokularda köklü değişikliklere gidildiğini belirtmem gerek. Gerçi bu benim işime geliyor zira bu iki konuyu neredeyse hiç bilmiyordum cycles ile birlikte öğrenirim artık :)

Materyal konusunda biraz sıkıntım var, zira çizdiğim bir binayı dokularla kaplardan blenderde sıkıntı yaşıyorum, gerçi bu biraz da sketchup'tan blendere geçmek için .obj formatlı dosya biçimini kullanıyorum. Sketchup'ta dokuladığım yüzey, blender dokulanmamış ya da bir kısmı dokulanmış çıkıyor.Duvarın yarısı boyalı yarısı boyasız  :)

eribol

Sketch-up hiç kullanmadım. Blenderda kullanılan dokular kadar gelişmiş bir Texture olayı var mı sketchup'ta?

xxx3

#15
Alıntı yapılan: eribol - 01 Aralık 2011 - 01:16:59
Sketch-up hiç kullanmadım. Blenderda kullanılan dokular kadar gelişmiş bir Texture olayı var mı sketchup'ta?
Pek değil, bazen yetersiz kalabiliyor, o zaman da sizin ayar çekmeniz gerekiyor. Gerçi ben de bu işin profesyoneli değilim, hobi olarak çizimle uğraşıyorum; fakat birkaç mimar arkadaşımdan yetersiz olduğunu duymuştum. Bu arada sizi yakalamışken bir soru sorayım: Resimdeki render neden böyle benek benek? Cycles'le aldım, hiçbir ayar yapmadım ve sonuç bu.

[eklenti yönetici tarafından silindi]

eribol

:) Benim de hep sinirimi bozan şey bu ancak tüm gelişmiş render araçları bu şekilde çalışıyor(muş). Bunun sebebi motorun tüm ışık ayarlarını noktaların boyutunu sonsuza giden(türev ve integrali düşünürsek daha anlaşılır olur) bir şekilde küçültüp ışık yansımalarını sonsuza doğru hesaplamaya çalışması. Bu doğal olarak çok uzun zaman alıyor ancak tabii ki çok daha kaliteli sonuçlar elde ediliyor. Daha detaylı bir sonuç almak için Render sekmesinde Integrator sekmesinin altında Render değerini yükseltin. Varsayılan 10'dur ancak onu 1000 yaptığımda bile beneklerin tam olarak gittiğini söyleyemem :)

Unutmadan Cycles ile lambaların işlevi eskisine nazaran azaldı. Onu da şöyle hallediyoruz. Bir panel ekliyorsunuz ve materyal sekmesinden bir materyal veriyorsunuz bu panele. Materyal özelliğinde Node kapalıysa açıp Diffuse yerine Emission seçiyorsunuz. Bu özellik o nesnenin ışık vermesini sağlıyor. Artık bu nesneyi istediğiniz bir yere yerleştirebiliyorsunuz.

xxx3

#17
Alıntı yapılan: eribol - 01 Aralık 2011 - 01:35:48
:) Benim de hep sinirimi bozan şey bu ancak tüm gelişmiş render araçları bu şekilde çalışıyor(muş). Bunun sebebi motorun tüm ışık ayarlarını noktaların boyutunu sonsuza giden(türev ve integrali düşünürsek daha anlaşılır olur) bir şekilde küçültüp ışık yansımalarını sonsuza doğru hesaplamaya çalışması. Bu doğal olarak çok uzun zaman alıyor ancak tabii ki çok daha kaliteli sonuçlar elde ediliyor. Daha detaylı bir sonuç almak için Render sekmesinde Integrator sekmesinin altında Render değerini yükseltin. Varsayılan 10'dur ancak onu 1000 yaptığımda bile beneklerin tam olarak gittiğini söyleyemem :)

Unutmadan Cycles ile lambaların işlevi eskisine nazaran azaldı. Onu da şöyle hallediyoruz. Bir panel ekliyorsunuz ve materyal sekmesinden bir materyal veriyorsunuz bu panele. Materyal özelliğinde Node kapalıysa açıp Diffuse yerine Emission seçiyorsunuz. Bu özellik o nesnenin ışık vermesini sağlıyor. Artık bu nesneyi istediğiniz bir yere yerleştirebiliyorsunuz.
Anladım teşekkür ederim. Artık bazı şeyleri deneye deneye öğreneceğim sanırım. Aklımda aslında indigo render motoru kurmak var, birkaç kez denedim; fakat sonuç alamadım. Şimdilik Cycles ile devam edeceğiz, halihazırda blenderin render motoru da kullanmayı tam bilenler için oldukça iyi sonuçlar üretiyor diye biliyorum.

eribol

Başlık aldı başını gidiyor, neyse reklamdan sayılsın :)

Indigo kullansanız onun da çalışma mantığı aynı. Luxrender, yafaray, Vray vs hepsi bu şekilde çalışıyor. Bu nedenle bence diğerlerini hem blender ile etkileşimli yapmaya ve hem de o programın kendisini kullanmaya çalışmak büyük emek ve cycles varken bence gereksiz de :)

xxx3

Benimki tamamen hobi amaçlı olunca kafama göre deneme yapıyorum aslında haklısınız hepsini öğrenmektense bir tanesini tam olarak öğrenmek en iyi yol.  :)

eribol

Cycles zaten bu tür render motorlarına alternatif olsun diye geliştirildi. Geliştiricisi de Octane render geliştiricilerinden biridir. Blender vakfı ile anlaşıp yarı zamanlı olarak cycles motorunu geliştirmiştir(ve geliştirmeye devam etmektedir.

1500 samples :)

[eklenti yönetici tarafından silindi]

xxx3

#21
Alıntı yapılan: eribol - 01 Aralık 2011 - 20:26:56
Cycles zaten bu tür render motorlarına alternatif olsun diye geliştirildi. Geliştiricisi de Octane render geliştiricilerinden biridir. Blender vakfı ile anlaşıp yarı zamanlı olarak cycles motorunu geliştirmiştir(ve geliştirmeye devam etmektedir.

1500 samples :)
Elinize sağlık şu aralar çizim yapamıyorum, ben de bir tane çizip yollarım size. Gerçi benim çizdiklerim uçuk kaçık binalar  :D

xxx3

#22
Bu da benden; pencereler orantısız olmuş ama idare eder  :D

[eklenti yönetici tarafından silindi]

eribol

Pencereler neden orantısız oldu merak ettim şimdi :) Zira aynı orantıyı kurmak, kurmamaktan daha zor diye biliyorum ben :)

xxx3

Alıntı yapılan: eribol - 06 Aralık 2011 - 20:02:26
Pencereler neden orantısız oldu merak ettim şimdi :) Zira aynı orantıyı kurmak, kurmamaktan daha zor diye biliyorum ben :)
Aslında direk kopyala yapıştır yaptım ama sanki orantısız gibi geldi bana acaba kamera değerinden focusu artırmıştım o mu problem oldu ?