Blender'da ölçü birimlerini kullanmak?

Başlatan hckr, 07 Ağustos 2011 - 10:56:30

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hckr

Merhaba,

  Blender üzerinde çizilen şekillerin boyutlarını metrik ölçüler türünden nasıl ayarlayabiliyoruz?
Mümkünse anlık olarak görebilir miyiz büyütme genişletme sırasında?

eribol

http://www.katsbits.com/tutorials/blender/blender-2.5-metric-imperial-units.php

Metrik sistem varsayılan olarak kullanılıyor ama sonuçta kendi 3B dünyasında kendine ait ölçü birimi var. N kısayolu ile nesneye ait boyut, hacim, uzunluk bilgilerine ulaşabilirsiniz.

[eklenti yönetici tarafından silindi]

hckr

Teşekkürler.
Bir de şunu sorabilir miyim?
Herhangi bir yüzey üzerine(tam üzerine) yeni bir yüzeyi nasıl ekleyebilirim?
SketchUp'ta çok basit bir şekilde gerçekleştiriliyor ancak blender'da bulamadım?

eribol

Yüzey derken neyi kastediyorsunuz anlayamadım ama basit bir hile ile yapılabilir. Şöyle ki;
Herhangi bir nesnemiz olsun, buna Array Modifier ekleyelim. Eğer yüzey üst üste gelecekse bu modifier'da Z düzlemi 1 diğerleri 0(sıfır) değeri alır* böylece iki nesne tam olarak üst üste gelir. Eğer bu nesneleri ayrı ayrı işleyecekseniz Apply butonuna tıklarsanız her nesne artık kendine ait özellikler edinebilir.

* Buradaki 1 değer, birim olarak değil nesnenin katı olarak düşünülmeli. Misal 0(sıfır) olduğunda nesneyle aynı yerde olur, 1 olduğunda tam olarak nesnenin o düzlemdeki boyutu olur. Kısacası o nesnenin katını ifade eder.

Soruyu da yeni farkediyorum, kusura bakmayın.

abbasc

Alıntı yapılan: hckr - 07 Ağustos 2011 - 11:34:33
Teşekkürler.
Bir de şunu sorabilir miyim?
Herhangi bir yüzey üzerine(tam üzerine) yeni bir yüzeyi nasıl ekleyebilirim?
SketchUp'ta çok basit bir şekilde gerçekleştiriliyor ancak blender'da bulamadım?
Nesne modundayken cisme tikla, miknatis isaretinin sagindaki yeri "yuzey" diye sec.  Cismi suruklerken ctrl tusuna basili tut. En yakin yuzeye yapistiriyor (tam ustune oturacak sekilde Cismi yuzeye koyuyor)