Netbeans ile gtk programlama

Başlatan nomercy, 28 Ekim 2010 - 21:04:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

nomercy

netbeans ile gtk programlamaya çalışıyorum ama sanırsam bunun için bir eklentisi yok c ve c++ kodları altında nasıl gtk programlama yapabilirim netbeans ile?

guestwho

    "Anjuta IDE" Gtk uygulamaları geliştirmek için biçilmiş kaftan, "Glade" gibi arayüz tasarlama eklentilerini kurarsan daha iyisini elde edemezsin bu konuda. Yine de Netbeans kullanmak istersen şu bağlantılara göz atabilirsin:

http://zetcode.com/articles/netbeanscdevelopment/
http://wiki.netbeans.org/GtkApplicationInNetBeans
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

nomercy

anjuta da glade tasarımlarını koda entegre etme gibi bir işlem yapabiliyormuyuz acaba?

guestwho

    Glade ile tasarladığın grafik arayüz tasarımlarını ".xml" uzantısı ile kaydedip oluşturulan ".xml" i kodun başında çağırıyorsun haliyle.
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

nomercy

Bir c programı yazdık ve buna glade ile arayüz tasarladık alt fonksiyonlara buton ayarlamak için butona verdiğimiz ismi altfonksiyonun ismi ile mi eşleştiricez nasıl yapıcaz bunu?

eribol

Şu resim http://www.micahcarrick.com/mc_images/gtk-glade-tutorial/glade-3-tutorial-3.png
Şu kodlar yeterli açıklamayı yapar zannımca :)
Alıntı Yapvoid
on_window_destroy (GtkObject *object, gpointer user_data)
{
    gtk_main_quit ();
}

int
main (int argc, char *argv[])
{
    GtkBuilder      *builder;
    GtkWidget       *window;

    gtk_init (&argc, &argv);

    builder = gtk_builder_new ();
    gtk_builder_add_from_file (builder, "tutorial.xml", NULL);
    window = GTK_WIDGET (gtk_builder_get_object (builder, "window"));
    gtk_builder_connect_signals (builder, NULL);

    g_object_unref (G_OBJECT (builder));
       
    gtk_widget_show (window);               
    gtk_main ();

    return 0;
}
Glade ile seçilen nesneye atadığınız Signal için Handler değerini verdiğiniz zaman bu C dili için bir fonksiyonu işaret ediyor. Xml dosyasında tanımlanmış sinyalleri(Signal) tabii ki main fonksiyonu içerisinde çağırmanız gerekiyor. Kısacası anlaşılmayan yer varsa sorabilirsiniz :)