Program Derleme

Başlatan maydin95, 21 Mart 2010 - 14:15:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

maydin95

Arkadaşlar bunu Pcnet onlinedan buldum. Arkadaş ödev olarak hazırlamış ve DOC dosyası olarak koymuş bende içindeki kodları alıp gedite yapıştırdım ve .c olarak kaydettim. Fakat derleme yapamıyorum. İndirdiğim yer bu:

http://www.pcnet.com.tr/forum/programlama-dilleri/234723-sayi-tahmini-oyunu-c-sharp.html

Gedite getirdiğim kodlar da bunlar. Galiba C Sharptan yazılmış ve Path lerde Windows kodları var.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Media;

namespace SayiTahminiOyunu
{
    public partial class Form_Giris : Form
    {
        public static string ad;
        public Form_Giris()
       
        {
            InitializeComponent();
        }
       

        private void button_Giris_Click(object sender, EventArgs e)
        {
           

            ad = textBox_Ad.Text;
            if (ad == "")
            {
                MessageBox.Show("Lütfen Adınızı Giriniz.");
            }
            else
            {
                Form_OyunSayfasi OyunSayfasiAc = new Form_OyunSayfasi();
                this.Hide();
                OyunSayfasiAc.Show();
            }

        }



private void Form_Giris_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            SoundPlayer player = new SoundPlayer();                       
            string path = "C:\\Users\\DuMaN\\Desktop\\Projeler ve Çalışmalar\\C Sharp Proje\\Sayı Tahmini Oyunu\\Sayi Oyunu\\SayiTahminiOyunu\\SayiTahminiOyunu\\bin\\Debug\\Sound.wav";
            player.SoundLocation = path;
            player.Play();     
        }
    }
}
private void button_OyunHakkinda_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Form_OyunHakkinda hakkinda = new Form_OyunHakkinda();
            hakkinda.ShowDialog();
        }
private void button_YenidenOyna_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons dugmeler = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Bu Oyundan Çıkıp Yeniden Oynamak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", dugmeler);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {

                Form_OyunSayfasi Yeniden = new Form_OyunSayfasi();
                Yeniden.Show();
                this.Hide();

                Form_OyunSayfasi.deger = 10;
                Form_OyunSayfasi.tahminhakki = 10;
                Form_OyunSayfasi.sayac = 0;
            }

            else if (basilan == DialogResult.No)
           
{

            }
private void button_OyunuKapat_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons kapat = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;
           
            basilan = MessageBox.Show("Oyundan Çıkmak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", kapat);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Telif formtelif = new Telif();
                formtelif.Show();
                this.Hide();
            }

            else if (basilan == DialogResult.No)
           
{

            }
        }
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Media;

namespace SayiTahminiOyunu
{
    public partial class Form_OyunSayfasi : Form
    {
        public static string kullaniciadi = Form_Giris.ad; // iki form arası değişken tanımladık.
       
            public static int Sayi;
            public static int tahminhakki = 10;
            public static int deger = 10;

        public Form_OyunSayfasi()
        {
            InitializeComponent();
        }

       


private void Form_OyunSayfasi_Load(object sender, EventArgs e)
        {
           Random rastgeleSayi = new Random();
            Sayi = rastgeleSayi.Next(101);

           
            SoundPlayer player = new SoundPlayer();
            string path = "C:\\Users\\DuMaN\\Desktop\\Projeler ve Çalışmalar\\C Sharp Proje\\Sayı Tahmini Oyunu\\Sayi Oyunu\\SayiTahminiOyunu\\SayiTahminiOyunu\\bin\\Debug\\Sound.wav";
            player.SoundLocation = path;
            player.Play();

            progressBar1.Maximum = 10;
            progressBar1.Minimum = 0;
            progressBar1.Value = 10;
           

        }

       
        private void button_OyunHakkinda_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Form_OyunHakkinda hakkinda = new Form_OyunHakkinda();
            hakkinda.ShowDialog();
        }
       

  private void button_YenidenOyna_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons dugmeler = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Bu Oyundan Çıkıp Yeniden Oynamak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", dugmeler);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {

                Form_OyunSayfasi Yeniden = new Form_OyunSayfasi();
                Yeniden.Show();
                this.Hide();

                Form_OyunSayfasi.deger = 10;
                Form_OyunSayfasi.tahminhakki = 10;
                Form_OyunSayfasi.sayac = 0;
            }
           
else if (basilan == DialogResult.No)
            {

            }
        }

       






  private void button_OyunuKapat_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons kapat = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;
           
            basilan = MessageBox.Show("Oyundan Çıkmak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", kapat);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Telif formtelif = new Telif();
                formtelif.Show();
                this.Hide();
            }
            else if (basilan == DialogResult.No)
            {

            }
        }
       
       
        public static int sayac = 0;

        private void button_TahminEt_Click(object sender, EventArgs e)
        {
           
            int tahmin = 0;
           
            tahminhakki--;
            sayac++;
            deger--;

            progressBar1.Value = deger;

            label_KalanTahmin.Text = Convert.ToString(tahminhakki);
            label_Skor.Text = Convert.ToString(tahminhakki * 10);
           
            try
            {

                tahmin = Convert.ToInt16(textBox_Tahmin.Text);
            }
            catch
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Lütfen Sayısal Bir Karekter Giriniz.");
            }

            if (tahmin >= 101)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Lütfen 1 İle 100 Arasında Bir Sayı giriniz.", "Dikkat");
                textBox_Tahmin.Text = "";
            }
           






if (tahmin <= 0)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Lütfen 1 İle 100 Arasında Bir Sayı giriniz.", "Dikkat");
                textBox_Tahmin.Text = "";
            }

           

            listBox_SonGirilen.Items.Add(Convert.ToString(sayac)+"." + "Girdiğiniz Tahmin : " + tahmin.ToString());
           


            if (tahmin < Sayi)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Lütfen " + Convert.ToString(tahmin) + " den" + " Daha Büyük Bir Sayı Giriniz");
                textBox_Tahmin.Text = "";
               
            }

            if (tahmin > Sayi)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Lütfen " + Convert.ToString(tahmin) + " den" + " Daha Küçük Bir Sayı Giriniz");
                textBox_Tahmin.Text = "";
               
            }

            if (tahmin == Sayi)
            {

                label_KalanTahmin.Hide();
                label_Skor.Hide();
                progressBar1.Hide();
               
               
                if (tahminhakki >= 7)
                {
                    Form_Gold goldform = new Form_Gold();
                    goldform.Show();
                    this.Hide();
                }
                if (tahminhakki < 7 && tahminhakki > 3)
                {
                    Form_Silver silverform = new Form_Silver();
                    silverform.Show();
                    this.Hide();
                }
                if (tahminhakki <= 3)
                {
                    Form_Bronz bronzform = new Form_Bronz();
                    bronzform.Show();
                    this.Hide();
                }

            }

           

if (tahminhakki == 0)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Tahmin Hakkınız Bitmiştir. Kaybettiniz.");
               
                MessageBoxButtons kapat = MessageBoxButtons.YesNo;
                DialogResult basilan;

                basilan = MessageBox.Show(kullaniciadi + " Yeniden Oynamak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", kapat);

                if (basilan == DialogResult.Yes)
                {
                    Form_OyunSayfasi yeniden = new Form_OyunSayfasi();
                    yeniden.Show();
                    this.Hide();

                    deger = 10;
                }
                else if (basilan == DialogResult.No)
                {
                    Telif formtelif = new Telif();
                    formtelif.Show();
                    this.Hide();
                }
            }
        }
    }
}
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Media;

namespace SayiTahminiOyunu
{
    public partial class Form_Gold : Form
    {
        public Form_Gold()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button_YenidenOyna_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons dugmeler = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Yeniden Oynamak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", dugmeler);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Form_OyunSayfasi Yeniden = new Form_OyunSayfasi();
                Yeniden.Show();
                this.Hide();

                Form_OyunSayfasi.deger = 10;
                Form_OyunSayfasi.tahminhakki = 10;
                Form_OyunSayfasi.sayac = 0;
            }
            else if (basilan == DialogResult.No)
            {
               
            }
        }
        private void button_OyunuKapat_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons kapat = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Oyundan Çıkmak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", kapat);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Telif formtelif = new Telif();
                formtelif.Show();
                this.Hide();
            }
            else if (basilan == DialogResult.No)
            {

            }
        }

        public static string kullaniciadi = Form_Giris.ad;
        public static int aldigiskor = Form_OyunSayfasi.tahminhakki;

        private void Form_Gold_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            SoundPlayer player = new SoundPlayer();
            string path = "C:\\Users\\DuMaN\\Desktop\\Projeler ve Çalışmalar\\C Sharp Proje\\Sayı Tahmini Oyunu\\Sayi Oyunu\\SayiTahminiOyunu\\SayiTahminiOyunu\\bin\\Debug\\Sound.wav";
            player.SoundLocation = path;
            player.Play();

            MessageBox.Show("Doğru Tahmin " + kullaniciadi + " " + Convert.ToString((aldigiskor * 10) + 10) + " Puanla Oyunu Tamamladınız.");
        }
    }
}
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Media;

namespace SayiTahminiOyunu
{
    public partial class Form_Silver : Form
    {
        public Form_Silver()
        {
            InitializeComponent();
        }
        public static string kullaniciadi = Form_Giris.ad;
        public static int aldigiskor = Form_OyunSayfasi.tahminhakki;

        private void button_YenidenOyna_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons dugmeler = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Yeniden Oynamak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", dugmeler);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Form_OyunSayfasi Yeniden = new Form_OyunSayfasi();
                Yeniden.Show();
                this.Hide();

                Form_OyunSayfasi.deger = 10;
                Form_OyunSayfasi.tahminhakki = 10;
                Form_OyunSayfasi.sayac = 0;
            }
            else if (basilan == DialogResult.No)
            {
               
            }
        }
        private void button_OyunuKapat_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons kapat = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Oyundan Çıkmak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", kapat);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Telif formtelif = new Telif();
                formtelif.Show();
                this.Hide();
            }
            else if (basilan == DialogResult.No)
            {

            }
        }

        private void Form_Silver_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            SoundPlayer player = new SoundPlayer();
            string path = "C:\\Users\\DuMaN\\Desktop\\Projeler ve Çalışmalar\\C Sharp Proje\\Sayı Tahmini Oyunu\\Sayi Oyunu\\SayiTahminiOyunu\\SayiTahminiOyunu\\bin\\Debug\\Sound.wav";
            player.SoundLocation = path;
            player.Play();

            MessageBox.Show("Doğru Tahmin " + kullaniciadi + " " + Convert.ToString((aldigiskor * 10) + 10) + " Puanla Oyunu Tamamladınız.");
        }
    }
}
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Media;

namespace SayiTahminiOyunu
{
    public partial class Form_Bronz : Form
    {
        public Form_Bronz()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void button_YenidenOyna_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons dugmeler = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Yeniden Oynamak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", dugmeler);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Form_OyunSayfasi Yeniden = new Form_OyunSayfasi();
                Yeniden.Show();
                this.Hide();

                Form_OyunSayfasi.deger = 10;
                Form_OyunSayfasi.tahminhakki = 10;
                Form_OyunSayfasi.sayac = 0;
            }
            else if (basilan == DialogResult.No)
            {
               
            }
        }

        private void button_OyunuKapat_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            MessageBoxButtons kapat = MessageBoxButtons.YesNo;
            DialogResult basilan;

            basilan = MessageBox.Show("Oyundan Çıkmak İstiyor Musunuz?", "Uyarı", kapat);

            if (basilan == DialogResult.Yes)
            {
                Telif formtelif = new Telif();
                formtelif.Show();
                this.Hide();
            }
            else if (basilan == DialogResult.No)
            {

            }
        }

        public static string kullaniciadi = Form_Giris.ad;
        public static int aldigiskor = Form_OyunSayfasi.tahminhakki;

        private void Form_Bronz_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            SoundPlayer player = new SoundPlayer();
            string path = "C:\\Users\\DuMaN\\Desktop\\Projeler ve Çalışmalar\\C Sharp Proje\\Sayı Tahmini Oyunu\\Sayi Oyunu\\SayiTahminiOyunu\\SayiTahminiOyunu\\bin\\Debug\\Sound.wav";
            player.SoundLocation = path;
            player.Play();

            MessageBox.Show("Doğru Tahmin " + kullaniciadi + " " + Convert.ToString((aldigiskor * 10)+10) + " Puanla Oyunu Tamamladınız.");
        }
    }
}
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace SayiTahminiOyunu
{
    public partial class Telif : Form
    {
        public Telif()
        {
            InitializeComponent();
        }
        public static string kullaniciadi = Form_Giris.ad;

        private void button_Gonder_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (radioButton1.Checked)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Oyuna 1 Puan Verdiniz. Teşekkür Ederiz.");
                this.Hide();
            }
            if (radioButton2.Checked)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Oyuna 2 Puan Verdiniz. Teşekkür Ederiz.");
                this.Hide();
            }
            if (radioButton3.Checked)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Oyuna 3 Puan Verdiniz. Teşekkür Ederiz.");
                this.Hide();
            }
            if (radioButton4.Checked)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Oyuna 4 Puan Verdiniz. Teşekkür Ederiz.");
                this.Hide();
            }
            if (radioButton5.Checked)
            {
                MessageBox.Show(kullaniciadi + " Oyuna 5 Puan Verdiniz. Teşekkür Ederiz.");
                this.Hide();
            }
        }

        private void Telif_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }
    }
}


"gcc oyun.c -o oyunum" olarak derlediğimde de:

bunyamin@bunyamin:~/Masaüstü$ gcc oyun.c -o oyunum
oyun.c:1: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:2: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:3: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:4: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:5: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:6: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:7: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:8: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:9: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'System'
oyun.c:11: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'SayiTahminiOyunu'
oyun.c:52: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'void'
oyun.c:57: hata: expected '=', ',', ';', 'asm' or '__attribute__' before 'void'


veriyor ne yapacağız.
Din; ilimle birleşirse nefaset, cehaletle birleşirse rezalet, siyasetle birleşirse de felaket olur.

sem

Merhaba maydin95;
    Aynen dediğin gibi bunlar C# ile yazılmış. gcc C# derliyor mu haberim yok. Fakat derlemiyor olarak biliyorum. C# derlemek için daha dün mono kurdum ben de. Burda dediğin gibi windows isim alanı falan da geçiyor. Ben windows isim alanını içeren kodlarımı derleyemedim mono'da. Derliyor da olabilir mono konusunda hiçbir bilgim yok. Sadece deneme amaçlı kurdum ve şimdilik yapamadım. Ama istersen bunu mono/C# konusuna aç. Orda ubuntu altında hangi isim alanlarını kullanman gerektiğini söyleyeceklerdir sana ama öncelikle mono da kurduracaklardır...
   GCC C# derlemez demek istemiyorum, ben öyle biliyorum fakat sen konuyu buraya açtığına göre derliyor da olabilir mi diyorum. Çok şaşırım tabi ama kesin konuşmak istemiyorum. Mono'yu dene ama gene sorun çıkacaktır isim alanlarında, ben programlarımı yanlış derlemiyorsam...
".NET çemberinden geçen lirisist etkisi bir 'Volcano', bir yüzüm Java bir yüzüm Badalamenti Don Tano"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Her yer ölüm yine, burası dünya
Derken ölüm bile bu nasıl dünya?
Benden ölüm dile, batıyor gün yine
Burası dünya?

sem

Eminim eminim sen bunu Mono'culara sor bence =)
".NET çemberinden geçen lirisist etkisi bir 'Volcano', bir yüzüm Java bir yüzüm Badalamenti Don Tano"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Her yer ölüm yine, burası dünya
Derken ölüm bile bu nasıl dünya?
Benden ölüm dile, batıyor gün yine
Burası dünya?

eribol

Kısacası mcs C# kodlarını derler. Ancak elle bir sürü parametre girilmesi gerekir.

sema

Mono mono.. Beklerseniz derginin bir sonraki sayısında anlatırım umarım, şimdi istemeyin lütfen :D En son Mono yüzünden Ubuntu'mdan oldum :P (Nasıl demeyin çok karışık :D )
susema

sem

Bekleriz tabi ki. Mono ile ilgili; nasıl derlenir, hangi fonksiyonlar nasıl kullanılır ve hangi isim alanında bulunur, komple genel bir bilgi verirseniz, beklerim ben =). Hatta çok iyi olur. Windowsu silmeme bile neden olabilir hatta, şu anda windowsun tek amacı bendeki, C# öğrenme. Onu da ubuntu da yapabilirsem, çok başarılı olur... Teşekkürler şimdiden...
    Genel olarak söyledim tabi ki, bütün fonksiyonlardan bahsetmiyorum...=)
".NET çemberinden geçen lirisist etkisi bir 'Volcano', bir yüzüm Java bir yüzüm Badalamenti Don Tano"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Her yer ölüm yine, burası dünya
Derken ölüm bile bu nasıl dünya?
Benden ölüm dile, batıyor gün yine
Burası dünya?

sema

Korktum bir an :D Tamam anlaştık :) Şimdiden bir şey değil :P
susema

maydin95

Monodan derleniyor ha neyse bir sonraki aya kadar başka şeylerle meşgul oluruz.
Din; ilimle birleşirse nefaset, cehaletle birleşirse rezalet, siyasetle birleşirse de felaket olur.