ekran değiştirirken patlama oluyor

Başlatan kozmolog, 17 Ekim 2011 - 01:13:30

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kozmolog

Arkadaşlar sistemi 11.10'a yükseltirken birçok sorun yaşadım. hepsini bir şekilde halletsem de şunu bir türlü çözemedim. (desktop cube, rotate cube ve expo açık) ctrl+alt+sol (veya sağ) yapıp masaüstünü değiştirdiğimde önceki masaüstünde açık olan hangi pencereler varsa bunlar değiştirdiğim pencerede de bir şekilde patlama yaparak gözüküyor. sonra bir saniye içerisinde tekrar kayboluyor bu görüntü.

umarım açıklayıcı olmuştur, olayı daha rahat nasıl anlatabilirim bilmiyorum

Düzeltme Notu: Türkçe kelimeler kullanmaya özen gösteriniz.

kozmolog

#1
yeni bir şey fark ettim. eğer masaüstüm boşsa, bu sefer yalnızca boş masaüstü görüntüsü patlıyor. daha ilgincini masaüstü şeffaflığını artırdığımda fark ettim. arka tarafta gözüken masaüstlerinde de bu patlamalar oluyor. sanıyorum sorun compizdeki ctrl+alt+yön(sağ-sol) ile ilgili.

if

Compizde açık pencereler bütün masaüstünde görüntülensin gibi bir eklenti/seçenek var mı?

kozmolog

#3
bahsettiğiniz transparan küpteki opaklık ayarıysa (diğer masaüstlerimdeki işlerimi de arka planda izlemek için kullanıyorum) var, ama bu patlama olayı yalnızca sayfaları değiştirirken vuku buluyor.

if

Yok, o değil @kozmolog. Şu an compiz yüklü olmadığından deneyemiyorum ama ayarlara göz atıp böyle bir şeyin olup olmadığına bakar mısınız? Sanki eskiden vardı. Varsa kaldırıp deneyin.

kozmolog

compiz'de nitelikli arama seçeneğinde windows yazdım da aradım söylediğinize benzer birşey göremedim..

if


kozmolog

hata kaydı açıldığından beri bir gelişme yok.. bu sorunu 11.04 sürümünü 11.10'a yükselttikten sonra yaşadım. 11.04'e geri dönsem faydası olur mu acaba..

if


ugurc


kozmolog

@ugurc , henüz yok ve gerçekten irrite edici bir durum..

if

Gerekli bilgileri göndererek hatanın çözülmesini kolaylaştırabilirsiniz. Yapmanız gereken launchpad üyeliği alıp apport-cli -f -p compiz --save bug.apport
ubuntu-bug -c bug.apport -u 876198
komutlarını vermek.

ugurc

üyeliği aldım ve bu komutları girdim.yeterli olacak mı?

heartsmagic

Eğer komutlar doğru çalıştı ve hata vermediyse işler yolunda gitmemiş demektir. Hata kaydına ek bilgi girdiğini göremiyorum şu anda. Ek bilgi de olur, hata kaydının tepesindeki "Bu hata beni de ekliyor" cümlesinin İngilizce tercümesine tıklamak da iş görebilir. En azından etkilenen kişi sayısı arttıkça geliştiricilerin de dikkatini çekecektir konu.
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

kozmolog

kaydımı yaptım,

kozmolog@kozmolog:~$ apport-cli -f -p compiz --save bug.apport

*** Collecting problem information

The collected information can be sent to the developers to improve the
application. This might take a few minutes.
......
*** Thanks for reporting this bug. It seems you have unity running. Is the issue you are reporting is related to unity itself rather than compiz?


What would you like to do? Your options are:
  Y: Yes
  N: No
  C: Cancel
Please choose (Y/N/C): y
.....
*** Thanks for reporting this bug on unity.  Is the issue you are reporting graphical (will report more information about your graphic configuration)?


What would you like to do? Your options are:
  Y: Yes
  N: No
  C: Cancel
Please choose (Y/N/C): y
........
*** Development is completed for the 'oneiric' version of Ubuntu, so
you should probably use technical support channels unless you know for
certain it should be reported here?


Choices:
  1: I don't know
  2: Yes, I already know the fix for this problem.
  3: Yes, The problem began right after doing a system software update.
  4: Yes.
  5: No, please point me to a good place to get support.
  C: Cancel
Please choose (1/2/3/4/5/C): 5

***

http://askubuntu.com is the best place to get free help with technical issues.

See http://www.ubuntu.com/support for paid support and other free options.

Press any key to continue...

.......

*** Problem in unity

The problem cannot be reported:

Please work this issue through technical support channels first.

Press any key to continue...

No pending crash reports. Try --help for more information.


ikinci komutu da girdiğimde


You are not the reporter or subscriber of this problem report, or the report is a duplicate or already closed.

Please create a new report using "apport-bug".
uyarı penceresi çıkıyor..

heartsmagic

Son soruya n diyerek devam ettiğinde ne oluyor?
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

kozmolog

kozmolog@kozmolog:~$ apport-cli -f -p compiz --save bug.apport

*** Collecting problem information

The collected information can be sent to the developers to improve the
application. This might take a few minutes.
..................
*** Thanks for reporting this bug. It seems you have unity running. Is the issue you are reporting is related to unity itself rather than compiz?


What would you like to do? Your options are:
  Y: Yes
  N: No
  C: Cancel
Please choose (Y/N/C): y
........
*** Thanks for reporting this bug on unity.  Is the issue you are reporting graphical (will report more information about your graphic configuration)?


What would you like to do? Your options are:
  Y: Yes
  N: No
  C: Cancel
Please choose (Y/N/C): n
....

heartsmagic

Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

kozmolog

pardon iki kez soruyor ya, ikincisine n diyeceğim sanmışım. buyurun,

apport-cli -f -p compiz --save bug.apport

*** Collecting problem information

The collected information can be sent to the developers to improve the
application. This might take a few minutes.
..................
*** Thanks for reporting this bug. It seems you have unity running. Is the issue you are reporting is related to unity itself rather than compiz?


What would you like to do? Your options are:
  Y: Yes
  N: No
  C: Cancel
Please choose (Y/N/C): n
.......
*** Development is completed for the 'oneiric' version of Ubuntu, so
you should probably use technical support channels unless you know for
certain it should be reported here?


Choices:
  1: I don't know
  2: Yes, I already know the fix for this problem.
  3: Yes, The problem began right after doing a system software update.
  4: Yes.
  5: No, please point me to a good place to get support.
  C: Cancel
Please choose (1/2/3/4/5/C): 5

***

http://askubuntu.com is the best place to get free help with technical issues.

See http://www.ubuntu.com/support for paid support and other free options.

Press any key to continue...

...

*** Problem in compiz

The problem cannot be reported:

Please work this issue through technical support channels first.

Press any key to continue...

No pending crash reports. Try --help for more information.


heartsmagic

Son soruda da sanırım 1. şıkkı seçmen gerekiyor.
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

kozmolog

aynı oluyor..

kozmolog@kozmolog:~$ apport-cli -f -p compiz --save bug.apport

*** Collecting problem information

The collected information can be sent to the developers to improve the
application. This might take a few minutes.
...............
*** Thanks for reporting this bug. It seems you have unity running. Is the issue you are reporting is related to unity itself rather than compiz?


What would you like to do? Your options are:
  Y: Yes
  N: No
  C: Cancel
Please choose (Y/N/C): n
...............
*** Development is completed for the 'oneiric' version of Ubuntu, so
you should probably use technical support channels unless you know for
certain it should be reported here?


Choices:
  1: I don't know
  2: Yes, I already know the fix for this problem.
  3: Yes, The problem began right after doing a system software update.
  4: Yes.
  5: No, please point me to a good place to get support.
  C: Cancel
Please choose (1/2/3/4/5/C): 1

***

http://askubuntu.com is the best place to get free help with technical issues.

See http://www.ubuntu.com/support for paid support and other free options.

Press any key to continue...

..........

*** Problem in compiz

The problem cannot be reported:

Please work this issue through technical support channels first.

Press any key to continue...

No pending crash reports. Try --help for more information.

if

Böyle bir şey daha önce de olmuştu. Uygulama işi Unity'ye vardırınca bir türlü göndermiyor belki. Şu durumda yeni bir hata kaydı açılır ya da @heartsmagic'in dediği gibi "Bu hata beni de etkiliyor"a basılır. Yeni hata raporu için ubuntu-bug compiz