[Çözüldü] optimus laptop hybrid seçenğinde ekran kırılmaları

Başlatan keremcan, 18 Mart 2021 - 01:06:52

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

keremcan

herkese selam. pop os 20.10 kurulu bir optimus diziüstü bilgisayarım var. sürücüler sorunsuz kurdum.. çalışıyor. primedan    hybrid modeu seçtiğimde tam ekran oyunlarda ve filmlerde ekranda kırılmalar oluyor. sistemi sadece intel kartla çalıştırdığımda aynı kırılmalar oluyor.  normal pencerelerde sorun yok. sadece tam ekran yapınca oluyor kırılmalar.  bu sorunda herkes xorg doyasını düzenlemeyi söylüyor fakat yaptım sorun çözülmedi. kırılmalar devam etti. sorunun neyden kaynaklandığını anlamadım. bilgisayarı  hybrid  modda çalıştırmak istiyorum. bu sorunu çözmem lazım. çok araştırdım fakat sonuç alamadım.

/etc/X11/xorg.conf.d/20-intel.conf

Section "Device"
  Identifier "Intel Graphics"
  Driver "intel"
  Option "TearFree" "true"
EndSection


böyle düzenleme yaptım işe yaramadı.

$ lspci -nnk | egrep "VGA|3D|Display" -A2
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation HD Graphics 620 [8086:5916] (rev 02)
Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. HD Graphics 620 [1043:1490]
Kernel driver in use: i915
--
01:00.0 3D controller [0302]: NVIDIA Corporation GM108M [GeForce 940MX] [10de:134d] (rev a2)
Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. GM108M [GeForce 940MX] [1043:1490]
Kernel driver in use: nvidia


$ glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_query_renderer, GLX_MESA_swap_control, GLX_OML_swap_method,
    GLX_INTEL_swap_event, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_query_renderer,
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
OpenGL renderer string: Mesa Intel(R) HD Graphics 620 (KBL GT2)
    GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_INTEL_blackhole_render,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_image, GL_NV_depth_clamp,
    GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_INTEL_blackhole_render, GL_INTEL_performance_query,
    GL_NV_compute_shader_derivatives, GL_NV_conditional_render,
    GL_EXT_read_format_bgra, GL_EXT_render_snorm, GL_EXT_robustness,
    GL_EXT_texture_view, GL_EXT_unpack_subimage, GL_INTEL_blackhole_render,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_draw_buffers, GL_NV_fbo_color_attachments,
    GL_OES_element_index_uint, GL_OES_fbo_render_mipmap,



$ xrandr
Screen 0: minimum 320 x 200, current 1366 x 768, maximum 16384 x 16384
eDP-1 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
   1366x768      59.97*+
   1360x768      59.80    59.96 
   1280x720      60.00    59.99    59.86    59.74 
   1024x768      60.04    60.00 
   960x720       60.00 
   928x696       60.05 
   896x672       60.01 
   1024x576      59.95    59.96    59.90    59.82 
   960x600       59.93    60.00 
   960x540       59.96    59.99    59.63    59.82 
   800x600       60.00    60.32    56.25 
   840x525       60.01    59.88 
   864x486       59.92    59.57 
   800x512       60.17 
   700x525       59.98 
   800x450       59.95    59.82 
   640x512       60.02 
   720x450       59.89 
   700x450       59.96    59.88 
   640x480       60.00    59.94 
   720x405       59.51    58.99 
   684x384       59.88    59.85 
   680x384       59.80    59.96 
   640x400       59.88    59.98 
   576x432       60.06 
   640x360       59.86    59.83    59.84    59.32 
   512x384       60.00 
   512x288       60.00    59.92 
   480x270       59.63    59.82 
   400x300       60.32    56.34 
   432x243       59.92    59.57 
   320x240       60.05 
   360x202       59.51    59.13 
   320x180       59.84    59.32 
DP-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI-2 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)


$ dpkg -l | grep -E "nvidia|bumblebee|nvidia-prime|fglrx"
ii  libnvidia-cfg1-460:amd64                         460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA binary OpenGL/GLX configuration library
ii  libnvidia-common-460                             460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                all          Shared files used by the NVIDIA libraries
ii  libnvidia-compute-460:amd64                      460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA libcompute package
ii  libnvidia-compute-460:i386                       460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                i386         NVIDIA libcompute package
ii  libnvidia-decode-460:amd64                       460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA Video Decoding runtime libraries
ii  libnvidia-decode-460:i386                        460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                i386         NVIDIA Video Decoding runtime libraries
ii  libnvidia-encode-460:amd64                       460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVENC Video Encoding runtime library
ii  libnvidia-encode-460:i386                        460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                i386         NVENC Video Encoding runtime library
ii  libnvidia-extra-460:amd64                        460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        Extra libraries for the NVIDIA driver
ii  libnvidia-fbc1-460:amd64                         460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA OpenGL-based Framebuffer Capture runtime library
ii  libnvidia-fbc1-460:i386                          460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                i386         NVIDIA OpenGL-based Framebuffer Capture runtime library
ii  libnvidia-gl-460:amd64                           460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA OpenGL/GLX/EGL/GLES GLVND libraries and Vulkan ICD
ii  libnvidia-gl-460:i386                            460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                i386         NVIDIA OpenGL/GLX/EGL/GLES GLVND libraries and Vulkan ICD
ii  libnvidia-ifr1-460:amd64                         460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA OpenGL-based Inband Frame Readback runtime library
ii  libnvidia-ifr1-460:i386                          460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                i386         NVIDIA OpenGL-based Inband Frame Readback runtime library
ii  nvidia-compute-utils-460                         460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA compute utilities
ii  nvidia-dkms-460                                  460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA DKMS package
ii  nvidia-driver-460                                460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA driver metapackage
ii  nvidia-kernel-common-460                         460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        Shared files used with the kernel module
ii  nvidia-kernel-source-460                         460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA kernel source package
ii  nvidia-settings                                  460.39-0ubuntu0.20.10.1                              amd64        Tool for configuring the NVIDIA graphics driver
ii  nvidia-utils-460                                 460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA driver support binaries
ii  screen-resolution-extra                          0.18build1                                           all          Extension for the nvidia-settings control panel
ii  xserver-xorg-video-nvidia-460                    460.56-1pop0~1614639474~20.10~10aa935                amd64        NVIDIA binary Xorg driver

serkan38

Merhaba GPU kullanımı konusunda detaylı anlatım aşağıdaki adreste mevcut.
https://support.system76.com/articles/graphics-switch-pop/
Sürücü kurulumları konusunda buraya bi göz atın
https://support.system76.com/articles/system76-driver/

keremcan

önce bu komutu verdim.

echo dev.i915.perf_stream_paranoid=0 > /etc/sysctl.d/60-mdapi.conf

sonra oyunun kendi ayarlarından vsync aktif ettim. oyun içince sorun çözüldü.

filmler için ise; sorun csd pencerelerde yaşanıyor. mpv kurdum. vaapi'yi aktif ettim. filmdeki kırılmalar sorunu çözüldü.

bu sorun için 2 gün uğraştım ve sorunu çözdüm.ama değdi. şimdi tamamen sorunsuz çalışan bir sistemim var. umarım pop os 20.10 için gnome 40 kullanır.  gnome 40 harika olmuş. touchpad  gestures larına resmien aşık oldum.

ayrıca pop os fps değerleri müthiş. hiç bir dağıtımda böylesi yok. nasıl başarıyorlar anlamadı. ubuntu fps konusunda çok geride. aynı taban olmasına rağmen pop os oyunlarda resmen devrim yaptı.