Doom 3 oyunu motorunun kaynak kodları açılmış. Artık GPL lisanlı :)

Başlatan MURATSPLAT, 23 Kasım 2011 - 15:23:13

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

MURATSPLAT

Doom 3 kaynak kodları açılmış. Artık GPL lisanlı :)

Merhabalar,

id Software, muhteşem efektleri olan Doom 3 oyunun kaynak kodlarını açmış.  Artık GPL lisanlı.

Kaynak kodlar: https://github.com/TTimo/doom3.gpl

Kaynak ve ayrıntılar:
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/doom-3-is-open-sourced/

Alıntı YapDoom 3 Is Open Sourced
By Joey Sneddon, Published November 23, 2011
Share:

The seminal survival horror game Doom 3 has been open sourced.

The source code to the game, which uses the id Tech 4 engine, has been published under the GPL license making it free to access, modify and distribute under the same license.

The code is hosted on Github.

Plans for the Doom 3 source code to be open-sourced have long been known, but held up by legal issues affecting various elements within the game and its code. Because of this Doom3 GPL does not ship with the 'Carmack's Reverse' shadow technique.

The developers behind Doom 3, id Software, have open-sourced several of their games in the past, including Quake 3 which lead to the creation of popular open-source spin 'Open Arena'.

With a new code base to work from I suspect we will see new, imaginative and wholly native Linux titles spring up over the coming years.
Donanım:
GA-MA790XT-UD4P Anakart
AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
2048*2 DDR3(1333MHZ) + 2048*2 DDR3(1600MHZ) = 8 GB  Asus Nvidia GeForce GT-430 1GB DDR3 128bit Samsung HD502HJ 500 GB + Samsung HD322HJ 320 GB + Western Box USB 640 GB =1.4 TB ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA) SkyStar HD 2 Digital Uydu Kartı Logitech MK250

canarian

Çok güzel haber. Özellikle GPL olması mükemmel bir haber. Bu kodu kullanarak birçok şey yapılabilir.

Aequitas



Öfkelenmeyin.
           Hz. Muhammed (sav)

eribol

Oyun piyasası da Gpl'ye açılıyor yavaş yavaş. Kim tutar Gnu'yu :)

MURATSPLAT

#4
Doom3 motoru ile Urban Teror'u yeniden yazsalar tadından yenmezdi :)
Donanım:
GA-MA790XT-UD4P Anakart
AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
2048*2 DDR3(1333MHZ) + 2048*2 DDR3(1600MHZ) = 8 GB  Asus Nvidia GeForce GT-430 1GB DDR3 128bit Samsung HD502HJ 500 GB + Samsung HD322HJ 320 GB + Western Box USB 640 GB =1.4 TB ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA) SkyStar HD 2 Digital Uydu Kartı Logitech MK250

KemalALKIN

#5
İnşallah gene korku veya uzaylı temalı tiksindiğim türden oyun yazmazlar bununla.
www.tckemal.ist

sem

Millet C++ ile neler yapıyor... Fazlaca inceleme fırsatım olmadı... C++ ile Open GL karıştırıp mı yazmışlar acaba, inceleyebilen arkadaş oldu mu?
".NET çemberinden geçen lirisist etkisi bir 'Volcano', bir yüzüm Java bir yüzüm Badalamenti Don Tano"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Her yer ölüm yine, burası dünya
Derken ölüm bile bu nasıl dünya?
Benden ölüm dile, batıyor gün yine
Burası dünya?

travego0403

#7
@sem0900 sen sorduktan sonra ben de şöyle kodları bir açıp göz gezdirdim. C++ olduğu direk anlaşılıyor. :) Fakat OpenGL kodlarını neo/renderer/ dizini altındaki kodlarda görülebiliyor. Örnek olarak draw_arb.cpp içerisinde GL_* önekli fonksiyonlar kullanılmış. Kıt OpenGL bilgimle anladığım kadarıyla onlar OpenGL çağrıları. Oyundaki sesler içinde sanırım OpenAL kullanılmış. OpenAL adlı bir klasör duruyor orada.

Yalnız bunca kodu yazmak, görmek, yönetmek oldukça meşakkatli bir iştir. Buradan oyun programcılarını saygıyla selamlıyorum. :)
"Matematik bir dildir ve bu dilde şairlere fizikçi denir." Richard Feynman

Nano68

#8
Bununla oyun nasıl yazarız?

krwlng

Quake kaynağı ile çok oyun çıktı bazıları tuttu bazıları hiç ilgi görmedi, ama doom farklı bir olay, eğer gerçekten doom yapısında bir özgür oyun yapılırsa linux dünyası için harika olur.
http://twitter.com/yusuFBrn

Ali İsmail Korkmaz, FENERBAHÇE Yıkılmaz!

maydin95

id Software 2007'de Enemy Territory: Quake Wars'ı çıkarttı. Battlefield'a çok benziyor oyun ancak karşında Strogg denen yaratıklar olunca pek yaygınlaşamadı. Aslında bu motordan CoD ve BF tarzı bir oyun yapsalar daha mantıklı. Urban Terror gibi oyunları daha da gerçekçileştirmek gereksiz. Şimdiki haliyle kalsın, biraz da silah eklesinler. Öyle ya CS Source hiç tutmadı, hala 1.6 oynanıyor kaç yıl önce çıkan.
Din; ilimle birleşirse nefaset, cehaletle birleşirse rezalet, siyasetle birleşirse de felaket olur.

KemalALKIN

#11
Alıntı yapılan: maydin95 - 24 Kasım 2011 - 21:26:03
id Software 2007'de Enemy Territory: Quake Wars'ı çıkarttı. Battlefield'a çok benziyor oyun ancak karşında Strogg denen yaratıklar olunca pek yaygınlaşamadı. Aslında bu motordan CoD ve BF tarzı bir oyun yapsalar daha mantıklı. Urban Terror gibi oyunları daha da gerçekçileştirmek gereksiz. Şimdiki haliyle kalsın, biraz da silah eklesinler. Öyle ya CS Source hiç tutmadı, hala 1.6 oynanıyor kaç yıl önce çıkan.
Bizim ülkedeki pc fiyatları ve bilgi dağılımından dolayı pek ilgi görmüyor hatta bilinmiyor (CS Source). Linux dünyasında oyunlar zaten sıfırdan yazılmaya gelmiyor belli durumlar. Kimse uğraşmak istemiyor. Ruslar Linux sistemini hacker görüyor (konu dışı) . Oyunu doom ile yazsalar da bir türlü uzaylı ve korku temalarını ve kalitesiz Counter Strike kalitesini geçemeyen oyunlar yapıyorlar. Bence bir grup kurulmalı Linux için nasıl KDE gibi arayüzler yazılıyorsa aynı şekilde oyunlar yazsınlar. Oyun var ama çoğu kişiye gereksiz. Çoğunluğu kalitesiz ses veya görüntülü oyunlar, eski atari oyunları vs. Firmalardan bişi beklemek anlamsız program üreticileri bile tamamen yaklaşmamışken Linux'a oyun şirketleri hiç yaklaşmaz. Örnek; Opera tarayıcısnı en son Linux'a çıkarıyor (üretim açısından). UMPlyer açık kaynak olmasına rağmen en güncel yeni sürümü Windows için mevcut. Bence Linux sistemler birleşmeli veya tek bir dosya türü ile çalışmalılar (.deb vs vs gibi ayrılmadan). Biliyorum ortak dosya türleri var ancak onlar betik vb.
www.tckemal.ist

sem

Alıntı yapılan: travego0403 - 24 Kasım 2011 - 11:29:21
@sem0900 sen sorduktan sonra ben de şöyle kodları bir açıp göz gezdirdim. C++ olduğu direk anlaşılıyor. :) Fakat OpenGL kodlarını neo/renderer/ dizini altındaki kodlarda görülebiliyor. Örnek olarak draw_arb.cpp içerisinde GL_* önekli fonksiyonlar kullanılmış. Kıt OpenGL bilgimle anladığım kadarıyla onlar OpenGL çağrıları. Oyundaki sesler içinde sanırım OpenAL kullanılmış. OpenAL adlı bir klasör duruyor orada.

Yalnız bunca kodu yazmak, görmek, yönetmek oldukça meşakkatli bir iştir. Buradan oyun programcılarını saygıyla selamlıyorum. :)

Aynen ben de gerçekten saygı duyuyroum kendilerine =)


Alıntı yapılan: Nano68 - 24 Kasım 2011 - 12:43:56
Bununla oyun nasıl yazarız?

Bu derken?
".NET çemberinden geçen lirisist etkisi bir 'Volcano', bir yüzüm Java bir yüzüm Badalamenti Don Tano"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Her yer ölüm yine, burası dünya
Derken ölüm bile bu nasıl dünya?
Benden ölüm dile, batıyor gün yine
Burası dünya?

travego0403

Alıntı yapılan: Nano68 - 24 Kasım 2011 - 12:43:56
Bununla oyun nasıl yazarız?

Öncelikle şunda anlaşalım. Oyun yazmak çok büyük bir proje, tek başına olacak iş değil. Çok iyi C++ dili bilmek ve süper bir algoritma geliştirebilme yeteneğine sahip olmak ilk şarttır. Buradaki algoritmadan kastım verileri veritabanına yaz, veri tabanından geri çağır gibi değil. Örnek olarak bir kurşunun hedefe ulaşıp ulaşmadığını nasıl anlarız?(Analitik Geometri) Bir düşman askeri bizi gördüğü zaman ne yapmalı? (AI yapay zeka) Oyundaki karakterler karmakarışık bir harita üzerinde bir yerden bir yere, hiç bir şeye çarpmadan nasıl gidecekler? Bunlar ilk etapta aklıma gelenler. Ayrıca oyuna gerçekçilik katmak için Fizik bilgiside gerekir.(Fizik motoru)

Hadi diyelimki bunları bir şekilde başardın, oyunda kullanacağın karakterleri kim modelleyecek? Textureleri kim çizecek? Sesleri kim yapacak? Liste uzar gider. :) Bunları sağdan soldan bulsan bu seferde yaptığın oyunun hiç bir özgünlüğü kalmaz.

Aslında başlık insanda yanlış bir çağrışım uyandırıyor, oyunun kaynak kodları açılmış gibi.Anladığım kadarıyla açılan oyunun kodları değil. Ben kodların içinde şöyle bir göz gezdirdim fakat bölümleri (level) yada textureleri, modelleri göremedim. Sanırım kodlar sadece Doom 3 oyununu yapmak için kullanılan oyun motorunun kodları. Tabi oyun motoru dediysek sakın Game Maker, Unity 3D, Cry Engine ...vs sürükle bırak ile çalışan şeylerden anlamayın. Ben bu tip şeylerden olabildiğince uzak durmaya çalışırım.

Bu demek değildirki bu kodları açmak göz boyamak içindir. Aksine oyunda kullanılan tekniklerin, teknolojinin açılmasıdır.Bu sayede uğraşılırsa bizim taraftada kaliteli oyunlar yapılabilecektir. Oyunda kullanılan gölgeleme, ışıklandırma, kullanılan fizik hesapları... hepsinin nasıl yapıldığını göstermek içindir. Aslında amaçta budur yoksa alın oyun bu, editleyin oyun yapın diye değil. Hani programlama için kullanılan bir söz varya o söz bunu tam açıklıyor. Adamlar bize hazır balık vermiyor sadece balık tutmayı gösteriyorlar.

Umarım derdimi biraz anlatabilmişimdir. :)
"Matematik bir dildir ve bu dilde şairlere fizikçi denir." Richard Feynman

MURATSPLAT

Alıntı yapılan: travego0403 - 26 Kasım 2011 - 14:26:39
Alıntı yapılan: Nano68 - 24 Kasım 2011 - 12:43:56
Bununla oyun nasıl yazarız?

Aslında başlık insanda yanlış bir çağrışım uyandırıyor, oyunun kaynak kodları açılmış gibi.Anladığım kadarıyla açılan oyunun kodları değil. Ben kodların içinde şöyle bir göz gezdirdim fakat bölümleri (level) yada textureleri, modelleri göremedim. Sanırım kodlar sadece Doom 3 oyununu yapmak için kullanılan oyun motorunun kodları. Tabi oyun motoru dediysek sakın Game Maker, Unity 3D, Cry Engine ...vs sürükle bırak ile çalışan şeylerden anlamayın. Ben bu tip şeylerden olabildiğince uzak durmaya çalışırım.


Aynen öyle, bu nedenle şöyle bir açıklama yapmışlar:
"Plans for the Doom 3 source code to be open-sourced have long been known, but held up by legal issues affecting various elements within the game and its code. Because of this Doom3 GPL does not ship with the 'Carmack's Reverse' shadow technique."
Donanım:
GA-MA790XT-UD4P Anakart
AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
2048*2 DDR3(1333MHZ) + 2048*2 DDR3(1600MHZ) = 8 GB  Asus Nvidia GeForce GT-430 1GB DDR3 128bit Samsung HD502HJ 500 GB + Samsung HD322HJ 320 GB + Western Box USB 640 GB =1.4 TB ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA) SkyStar HD 2 Digital Uydu Kartı Logitech MK250

eribol

Sürükle-Bırak oyun motorları da öyle cicili bicili değil zaten :) Unity 3D'yi kendi komutları olmadan kullanmak basit işler için bile yetersiz kalır. İlla öyle açık kaynak bir oyun motoru gerekiyorsa buyrun Blender'ı kullanın. Hem tasarım, modelleme hem fizik hem yapay zeka hem de python komutları.

alquirel

Alıntı yapılan: eribol - 26 Kasım 2011 - 17:41:58
İlla öyle açık kaynak bir oyun motoru gerekiyorsa buyrun Blender'ı kullanın.

[[Reklamlar:Blender]] :P

Nano68

Alıntı yapılan: travego0403 - 26 Kasım 2011 - 14:26:39
Alıntı yapılan: Nano68 - 24 Kasım 2011 - 12:43:56
Bununla oyun nasıl yazarız?

Öncelikle şunda anlaşalım. Oyun yazmak çok büyük bir proje, tek başına olacak iş değil. Çok iyi C++ dili bilmek ve süper bir algoritma geliştirebilme yeteneğine sahip olmak ilk şarttır. Buradaki algoritmadan kastım verileri veritabanına yaz, veri tabanından geri çağır gibi değil. Örnek olarak bir kurşunun hedefe ulaşıp ulaşmadığını nasıl anlarız?(Analitik Geometri) Bir düşman askeri bizi gördüğü zaman ne yapmalı? (AI yapay zeka) Oyundaki karakterler karmakarışık bir harita üzerinde bir yerden bir yere, hiç bir şeye çarpmadan nasıl gidecekler? Bunlar ilk etapta aklıma gelenler. Ayrıca oyuna gerçekçilik katmak için Fizik bilgiside gerekir.(Fizik motoru)

Hadi diyelimki bunları bir şekilde başardın, oyunda kullanacağın karakterleri kim modelleyecek? Textureleri kim çizecek? Sesleri kim yapacak? Liste uzar gider. :) Bunları sağdan soldan bulsan bu seferde yaptığın oyunun hiç bir özgünlüğü kalmaz.

Aslında başlık insanda yanlış bir çağrışım uyandırıyor, oyunun kaynak kodları açılmış gibi.Anladığım kadarıyla açılan oyunun kodları değil. Ben kodların içinde şöyle bir göz gezdirdim fakat bölümleri (level) yada textureleri, modelleri göremedim. Sanırım kodlar sadece Doom 3 oyununu yapmak için kullanılan oyun motorunun kodları. Tabi oyun motoru dediysek sakın Game Maker, Unity 3D, Cry Engine ...vs sürükle bırak ile çalışan şeylerden anlamayın. Ben bu tip şeylerden olabildiğince uzak durmaya çalışırım.

Bu demek değildirki bu kodları açmak göz boyamak içindir. Aksine oyunda kullanılan tekniklerin, teknolojinin açılmasıdır.Bu sayede uğraşılırsa bizim taraftada kaliteli oyunlar yapılabilecektir. Oyunda kullanılan gölgeleme, ışıklandırma, kullanılan fizik hesapları... hepsinin nasıl yapıldığını göstermek içindir. Aslında amaçta budur yoksa alın oyun bu, editleyin oyun yapın diye değil. Hani programlama için kullanılan bir söz varya o söz bunu tam açıklıyor. Adamlar bize hazır balık vermiyor sadece balık tutmayı gösteriyorlar.

Umarım derdimi biraz anlatabilmişimdir. :)
çok teşekkürler :) anladım :)

travego0403

Blenderıda takip ediyorum ama öyle sıkı bir takipçi değilim. Şimdilik modellemeden çok programlama tarafında uğraşıyorum. :)
"Matematik bir dildir ve bu dilde şairlere fizikçi denir." Richard Feynman

MURATSPLAT

Doom3 için çalışmalar başlamış.

http://www.iodoom3.org/

Katkı yapmak isteyenler bu topluluğa katılabilir.
Donanım:
GA-MA790XT-UD4P Anakart
AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
2048*2 DDR3(1333MHZ) + 2048*2 DDR3(1600MHZ) = 8 GB  Asus Nvidia GeForce GT-430 1GB DDR3 128bit Samsung HD502HJ 500 GB + Samsung HD322HJ 320 GB + Western Box USB 640 GB =1.4 TB ATI Technologies Inc SBx00 Azalia (Intel HDA) SkyStar HD 2 Digital Uydu Kartı Logitech MK250