OpenGL 4.0'ın Yenilikleri

Başlatan fortran, 13 Nisan 2010 - 18:08:50

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fortran


Khronos Grubu, OpenGL 4.0'ı açık kaynaklı grafik uygulamalarının 2 boyutlu ve 3 boyutlu özelleştirmelerini duyurdu. Duyuru, San Francisco'da Oyun Geliştiricileri Konferansı sırasında yapıldı. Yeni özelliklerin başında, OpenGL Shading Language için GLSL 4.0 güncellemesi geliyor.

OpenGL.40'da yapılan en önemli yeniliklerden biri de mozaik iş desteği oldu. GPU (Grafik İşlem Birimi), yeni eklenen iki kademe sayesinde CPU'dan (Merkezi İşlem Birimi) geometri mozaiğini devralacak. Gölgelendirme için eklenen alt programlar sayesinde artık gölgelendirme programlarında biraz daha esneklik sağlanacak. Nesne Örnek Alıcısı ile doku durumu ve doku verisinin birbirinden ayrılabilmesi sağlandı. Böylece, aynı durum şartları farklı doku verisine uygulanabilecek ya da tam tersi, aynı doku verisi farklı durumlara uygulanabilecek.

OpenGL 4.0'ın çapraz platformlar ve paralel programlama için olan OpenCL (Açık Programlama Dili) ile etkileşimi de geliştirildi. Khronos Grubu, aynı zamanda önceki nesil GPU donanımına, mümkün olduğunca OpenGL 4.0 özellikleri kazandırabilmek için yeni OpenGL 3.3 belirtimini de yayınladı.

Yeni nesil "Fermi"den OpenGL 4.0 desteği

OpenGL özellikleri, Khronos Grup'un içinde yer alan bir çalışma grubu olan Yapı İnceleme Kurulu (OpenGL ARB) aralarında NVIDIA ve AMD çalışanlarının da bulunduğu, kâr amacı gütmeyen bir konsorsiyum tarafından geliştiriliyor. NVIDIA' dan yapılan açıklamaya göre, gelecek olan yeni nesil "Fermi" grafik işlemcisi, OpenGL 4.0'ı tamamıyla destekleyecek.

Kısaca, OpenGL 4.0, oyun geliştiricilerine GPU gücünü daha iyi kullanabilme konusunda daha çok seçenek sunacak. GPU gücünün daha iyi kullanılması ise, daha iyi görüntüyle oyunların bilgisayarlarımızda daha rahat çalışması demek.

Kaynak: H Online

ozgurlukicin.com
Özgür yazılım dergisi: eniXma