[Arşiv]DirectX ile ilgili

Başlatan DeFacto, 19 Mayıs 2008 - 14:44:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

DeFacto

Umarım konuyu doğru yere açıyorumdur. Bildiğim kadarıyla oyun, uygulama için linuxun yazılımsal destekçisi OpenGL. Şimdi ben Windowsta iken Cs 1.5 gibi eski oyunlarda grafik ayarlarında OpenGL ve DirectX for accelerated software sprites işte terrainlerin waypointlerin daha hızlı geçmesini sağlıyorlar filan. Kısacası Linux'un grafiklerini yazılımsal anlamda daha güçlü kılmak için DirectX gerekir mi yoksa sadece OpenGL yeterli midir ? (ki DirectX Linux'u destekliyor mu onu da sormak gerekir)

munirekinci

Öncelikle "Directx ve OpenGL ne işe yarar, nedir" bunu araştırmanızı öneririm.
Soruya gelirsek, DirectX Linux'ta kullanılmaz, sadece Windows'un oyuncağıdır.

DeFacto

#2
Önerinizi göz önünde bulundurarak ufak çaplı bir araştırma yaptım. Ve sizlerle paylaşma gereği hissettim
Genel olarak DirectX için Buraya
Biraz daha ayrıntılı biçimde OpenGL için Buraya (OpenGL için olan sayfada bilgi sayfanın en aşağısındadır)
Son bir sorum olacak onu bulamadım da OpenGL ve DirectX açık kaynaklı mıdır ? OpenGL Linux altında kullanıldığına göre mantıken açık kaynaklı gibi geldi de DirectX hakkında herhangi bir fikrim yok

munirekinci

Doğru tahmin ettiniz.
OpenGl özgür, Directx özgür değil.

matafleur

Aslında soru biraz mmmh arabayla çamaşır makinasını kıyaslamak gibi olmuş.

Doğru sorunun ise iki alternatifi var.

Opengl vs. direct3D  ?

veya

DirectX vs. SDL?

Soruya bu açıdan yaklaştığın zaman çözüme bir adım daha yaklaşmış oluruz.

Direct3D veya Opengl aslında iki adet kütüphanedir.O zaman directX ve SDL de birbiriyle uyum içinde çalışan kütüphaneler topluluğu oluyor (:


Sorun şurada.Hangisi kullanılmalı?

Bu sorunun yanıtı bir çok değişkene bağlıdır.

1.Lisans(açıkkaynak? kapalı kaynak?)
2.Platform(hemen hemen tüm işletim sistemleri?sadece Windows?)Kaldıki sistem kütüphaneleri kullanılmadan C ile yazılmış bütün opengl kodları hiçbir kod değişikliği olmadan opengl kütüphaneleri barındıran bütün sistemlerde çalışmaktadır.
3.Amaç
4.Yeterlilik
5.Hız mı yoksa esneklik mi?(Özellikle directx 9 dan sonra hız konusunda opengl oldukça geride kalmış durumda.Ama bu sorun çoğu zaman programcının becerilei ile aşılabilmekte)

vs.vs.

Sonuç olarak görüldüğü üzere bu sorun son kullanıcıdan çok kütüphaneleri kullanacak kodlayıcının sorunları..

((: