Grafik Arabirimi Mantığı

Başlatan mthnzbk, 03 Ocak 2016 - 19:06:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mthnzbk

Beyler şimdi bildiğim kadarıyla bir dağıtımda grafik ekrana ulaşmak için xorg ile bir masaüstü ortamı olması gerekiyor. Benim merak ettiğim basit bir masaüstü ortamı ya da grafik görüntü nasıl çizdirilir. Türkçe bir belge ya da yabancı dilde çocuğa anlatır gibi bir anlatım var mı bildiğiniz? Ya da bilen biri anlatırsa mantığı sevinirim.

neynefes

Konuyla ilgili tam bir bilgiye sahip değilim ama ufak bir düzeltme yapmak istiyorum. Forumda sadece beyler yok ;)

mthnzbk

Konuya vakıf arkadaşlar yok sanırım?

ekremsenturk

Masaüstü'nün kendisi ile bir grafik çizimler, farklı şeyler. Grafikler kullanabilmek için masaüstü ortamının kendisi gerekli. Uçbirim Terminali 16 bit'lik bir uygulama olurken X Terminali 32 bit'lik bir uygulama. 16 bit'te adresleyebileceğin veri boyutu daha sınırlı olduğundan, grafik uygulamalar için yetersiz kalıyor. Yine Grafik ile kullanıcı arayüzü, farklı şeyler. Grafik çizmek istiyorsan, grafik kütüphaneleri kullanmalısın. Bunlar Sdl, OpenGl gibi kütüphaneler. Programın için bir kullanıcı arayüzü (GUİ) tasarlamak istiyorsan, arayüz kütüphaneleri kullanmalısın. Bunlar da meselâ GTK+, Qt gibi kütüphaneler. Küçük bir çocuğun anlayabileceği şekilde anlatılabilecek kadar basit bir durum yok. Yine de grafikleri, türünü, cinsini, formatını kafana takmadan kullanabileceğin bir şeyler arıyorsan, oyun motoru türünden şeyler var. Meselâ Scratch bunlardan en çok bilineni.

mthnzbk

Anlatamadım sanırım. Dediklerinizi ben de biliyorum. En basit haliyle bir pencere sistemi nasıl yapılır onu merak ediyorum.

mhmtkrktr

Amaç yapmak mı? yoksa yoksa araştırıp bilgi edinmek mi?
Gerçi farketmiyor gibi. Her iki durumda da mevcut olanların kaynak kodlarını inceleyerek fikir edinebilirsin belki. Örneğin, Openbox, Metacity, Compiz, Mutter, Muffin bunlara birer örnek.
Bu konuda, düşündüğün kadar içeriğe sahip yerli bir kaynak bulabileceğini sanmıyorum.

ekremsenturk

#6