Linux için oyun motorları

Başlatan PaLa, 28 Ağustos 2015 - 13:35:26

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

PaLa




Unity 3D, bir oyun motorudur. Oyun ve bilişim dünyasına getirdiği en önemli yenilik, gelişmiş özelliklere sahip 3 boyutlu oyunların bilgisayara kurulmadan oynanmasını sağlamak olmuştur. Unity 3D motorunu kullanan oyunlar, Unity Web Player eklentisi sayesinde hiçbir kurulum işlemi olmadan web tarayıcı üzerinden çalışabilmektedir. Bu yönü sayesinde oyunlar bilgisayara daha az yüklenirken bir oyuncuyu yeni bilgisayar alma zahmetinden kurtarmış olur. Öte yandan oyun üreticileri, oyunu kendi sunucularından oynattıkları için korsan oyuna çare bulmuş olur. Unity 3D motoru ile yazılmış oyunlara örnek olarak Battlestar Galactica Online verilebilir.
Unity'nin oyun yapımcılarına sağladığı başka bir kolaylık da Unity ile geliştirilen bir oyunun herhangi bir altyapı değişikliğine gerek olmadan farklı platformlara (PC, Mac, Web, iOS, Android, Windows Phone) uygun olarak derlenebilmesidir. Bu sayede PC için hazırlanan bir oyun tek tıklamayla Mac içinde çalışır hale getirilebilir.
Unity son derece pahalı diğer gelişmiş oyun motorlarının (Havok, vb.) sunduğu gelişmiş shader yazılımı, fizik motoru, animasyon editörü, occlusion culling gibi özellikleri, uygulama ve oyun geliştiricilerine makul bir fiyattan sunmaktadır.
Unity'nin diğer oyun motorlarından üstün taraflarından biri de oyun geliştirme zamanında geliştiriciye program kodu yazma olanağı vermesidir. Diğer oyun motorlarının ekserisi grafik ile kodu ayırmışken, Unity ile grafik ve kod birlikte çalışmaktadır. Bu çalışma mantığı geliştiriciye esneklik sağlamakta, geliştirme süresini kısaltmaktadır.
Unity 3D şu anda 3 farklı betik dil yapısını (Java Script, C# ve Boo) desteklemektedir.
Unity Web Player eklentisi şu an Windows, GNU/Linux , Mac OS X, Android ve iOS işletim sistemlerinde desteklenmektedir. Kullanım açısından Adobe Flash Player, Adobe Shockwave ve Silverlight benzeridir. Eklenti bilgisayara kurulduktan sonra web üzerindeki bütün Unity animasyonları, oyunlar ve diğer araç-gereçler web tarayıcı ile kolaylıkla çalıştırılabilmektedir.
Unity oyun motoru 3.5 geliştirici sürümü ile artık Flash desteğine de kavuşmuştur. 3.5 Sürümü ile oyun yapımcıları hazırladıkları oyunları Flash 11 destekli cihazlarda oynanabilecek şekilde derleyebilmektedir.
Unity bütün bu avantajlarının yanında Unity 3D'de yazılmış oyunlar düşük ve orta seviye bilgisayarlarda (en düşük 1.6 Ghz işlemci, 500 MB ram) rahatlıkla oynanabilmektedir.
Unity oyun hazırlama yanında, eğitim amaçlı simülasyonlar hazırlamaktada kullanılabilmektedir. En son versiyonu ile kişisel (Personal) kullanımlar için ücretsiz olan yazılım sayesinde daha geniş bir kitleye hitap edecek şekilde bir pazarlama taktiğine yönelmiştir.



Blender, özgür bir üç boyutlu modelleme ve canlandırma uygulamasıdır.
Blender tasarısı, 1998'de Hollanda'da kurulan NeoGeo adlı canlandırma stüdyosunun, kendi kadrosuyla yazılım geliştirerek kendi üretim araçlarına sahip olmayı hedeflemesiyle başlamıştır. Blender, bu dönemde kapalı kaynak kodlu ve ücretli bir yazılımdır.Yazılımın haklarını elinde tutan NaN, 2002 yılında batar. Yazılımın haklarını elinde tutan NaN, Blender'ın haklarını belli bir tutar karşılığında açabileceğini açıklayınca, o yıl kurulan Blender Vakfı, o güne dek yazılmış olan kodların kamuya açılması için bir bağış kampanyası başlatır. Özgür yazılım dünyasında ses getiren kampanyada toplanan 100.000 avro karşılığında Blender'ın tüm kodlarını GNU Genel Kamu Lisansı ile özgürleştirerek kamuya açar.
Özgürleştirildikten sonra, sahip olduğu Python API'si ve içinde gömülü çalışan oyun motoru ile Blender, birçok yazılım geliştiricisinin ilgisini çeker ve geliştirilmesi oldukça hızlanır. Blender günümüzde Blender Vakfı'nın bağışçıları ve sponsorları tarafından finanse edilmekte ve Blender Enstitüsü'nde iki yarı zamanlı, iki tam zamanlı çalışan topluluklar tarafından geliştirilmektedir. Blender, bilinen ve yaygın olarak kullanılan 3 boyutlu modelleme/tasarım yazılımlarınden biridir.
Blender tek başına, ilk olarak Cuma ya da bir başka gün adlı 35mm. filmin görsel efektleri için kullanılmıştır. Bu film Locarno Film Festivalinde en iyi görsel efekt ödülü almış, daha sonra Örümcek Adam 2 filminde de kullanılmıştır.
Teknoloji gösterisi amaçlı olarak ve yazılımın yeni tasarılarda kullanılabilmesini yaygınlaştırmak amacıyla Montevideo Medya Sanatları Enstitüsü tarafından organize edilen bir tasarıda Fillerin Düşü adlı 3 boyutlu bir filmin üretilmesinde kullanılmış, daha sonra bu film özgür yazılım felsefesine uygun olarak kaynak kodları açık olarak dağıtılarak bir ilk gerçekleştirilmiştir.
Aynı zamanda Adobe Flash tabanlı ünlü 3D motoru Papervision3d desteği de vermektedir. Blender, 2015 yılı içerisinde artık Steam platformundan da indirilebilir durumdadır.
2.75 sürümüyle birlikte Blender'da GPU temelli render alma işlerinde kullanılan Cycles Render motoru AMD GPU'lara da deneysel olarak destek vermeye başladı.

not : blender foundation  2 sürümüyle birlikte game engine birçok özellik eklenecegini söyledi



Godot 2B ve 3D çapraz platform açık kaynak MİT lisanslı oyun motoru OKAM Studio tarafından geliştirilen. motor çalışır, Windows, OS X ve Linux, 32 ve 64 hedef için tasarlanmış, bit PC, konsol, mobil ve web platformları . Godot iç içe sahneleri daha etkili geliştiriciler ve takımlar için küçük ve büyük projeler organize yapmak eşsiz ve modern mimari dayalı oyunlar yapmak için farklı bir yaklaşım kullanır.

not: open source tavsiye ederim eger mobil için küçük bir oyun yapacaksanız godot kullanın hem boyutan hem performanstan kazanırsınız



Cocos2D bir olan açık kaynak yazılım çerçevesi. Bu oyun, inşa etmek için kullanılabilecek uygulamalar ve diğer çapraz platform GUI tabanlı interaktif programlar. Cocos2D en iyi bilinen olmak Cocos2D-SpriteBuilder, Cocos2D-x, Cocos2D-html5 ve Cocos2D-XNA ile birçok şubesi bulunmaktadır. Böyle alanlarda katkı gibi Cocos2D toplumda bazı bağımsız editörler vardır SpriteSheet SpriteBuilder ve CocoStudio dahil düzenleme, parçacık düzenleme, yazı düzenleme ve Tilemap düzenleme yanı sıra, dünya editörleri.

not: bi zamanlar benim kullandıgım bi frameworktur araç olarak çok büyük destegi var   lua javasciprt c++ destekliyor 3d destegide gelmeye başladı cocos studio gibi bi nimete yanında veriyor birkaç videosuna göz atın begeneceksiniz 

cocos2d games : BADLAND CASTLE CLANS BİG FİSH CASİNO  DRAGON CİTY Geometry Dash AnTuTu Benchmark  Plants vs. Zombies:All Star

DERS

https://www.youtube.com/user/sonarsystemslimited/videos

UBUNTU  ÜZERİ KURULUM

https://www.youtube.com/watch?v=gwDdUspNMvg

http://www.cocos2d-x.org/wiki/Linux_Installation_and_Setup




Unreal Engine, Epic Games tarafından geliştirilen ve ilk olarak 1998 yılında yayınlanan Unreal isimli birinci şahıs nişancı oyununda kullanılan oyun motoru. Esas olarak birinci şahıs nişancı oyunları için geliştirilmesine karşın, sonraları çeşitli türlerdeki oyunlarda kullanıldı. C++ ile yazılmış kodu sayesinde yüksek derecede taşınabilirliğe sahiptir ve günümüzde birçok oyun geliştirici tarafından kullanılan bir araç haline gelmiştir.
Şu anki sürümü Unreal Engine 4'dur, Microsoft Windows, Xbox One, Windows RT için DirectX; OS X, Linux, PlayStation 4, iOS, Android için OpenGL ve internet tarayıcılar için JavaScript/WebGL kullanır.


Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 28 Ağustos 2015 - 13:55:23

2 gün içide oyun geliştirme için yardımcı araçları toparlayıp konuyu güncellerim

Source

Unreal Engine 4 kurulumunu anlatırsan çok faydalı olur.

PaLa

u
Alıntı yapılan: Faker - 30 Ağustos 2015 - 14:01:26
Unreal Engine 4 kurulumunu anlatırsan çok faydalı olur.

ilerki günlerde onun içinde bi anlatım yapacagım resimli olarak

PaLa


betseg


PaLa

Alıntı yapılan: betseg - 05 Eylül 2015 - 11:58:12
Bence bunları Wiki'ye ekle.

denedim ama wiki çözemedim bi türlü çok karmaşık  ;D ;D ;D