olasılık hesaplama

Başlatan m.benzer, 05 Nisan 2014 - 17:23:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

m.benzer

python ile çözülür mü bilmiyorum ? sorum aslında genel olarak basit fotoğraftaki 4X yazan kısımı bulmaya yarayan bir uygulama yada kodlama arıyorum. Ayrıca hangi dil programını öğrenmeliyim veya hangi olasılık uygulamasını tavsiy edersiniz ? teşekkürler

[eklenti yönetici tarafından silindi]

sem

İki boyutlu bir matris görüyorum. Buraya gelen veriler içerisinden yani kaynakta arama mı yapılacak yoksa gerçekten ekran görüntüsüdeki gibi, resimlerin arasından hangisinin metninde 4X yazdığını mı bulmaya çalışacaksınız.

Detaylandırır mısınız? Yani özetle resim işleme (image processing ) mi yapacaksınız?
".NET çemberinden geçen lirisist etkisi bir 'Volcano', bir yüzüm Java bir yüzüm Badalamenti Don Tano"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Her yer ölüm yine, burası dünya
Derken ölüm bile bu nasıl dünya?
Benden ölüm dile, batıyor gün yine
Burası dünya?

m.benzer

Hocam görüntü bu şekilde bu scriptle yazılan kodlamalı bir makina resimde gördüğünüz 2x 3x 4x gibi kareler her turda yer değiştiriyor. Benim için önemli olan 4x' i bulabilmek bu matris sisteminde 4x' in çıktığı yerlerle ilgili verilere giriş yapıldığında muhtemel çıkacak yerleri oranlama gibi bir durum olabilir, Bir kaynak var olabilir aslında fakat genel olarak bir algoritma tabanında oluşturulmuş matematiksel bir düzenin varlığı mevcut olabilir. Şimdilik sadece 4x' in çıkabileceği muhtemel noktaları oranlaya bilecek bir düzen oluşturmak daha makul gibi saygılar. İlginiz için ayrıca teşekkür ederim.

karboran

Hiç anlamadım  ???. Elimizde bir matris mi var ? kodlamalı bir makine nedir ?. Eğer matris ise 4x 'in nerede çıkacağını tahmin eden bir algoritma mı istiyorsunuz yoksa o an ki yerini bulan mı ?
Kabin basıncı düştü motorlarda arıza !
Vakit süratle aksın hakimiyet kur nabıza !
İçinden nasıl geldiyse yaz anlat herşeyi ,
Bu mektup varmıcak hayalini kurduğun kıza !

m.benzer

Evet script ile yazilmis bir makina muhtemel algoritmasida var benim elimde 4x seceneginin ciktigi yerlere dair 1000 e yakin veri var muhtemel 4x in cikabilecek yerleri hesaplayabilecek bir yazilim yada algoritmasini cozumleme imkani olabilir mi ?

karboran

Alıntı Yapmuhtemel algoritmasida var benim elimde

Bu script'i paylaşırsan, fikir yürütebiliriz belki.
Kabin basıncı düştü motorlarda arıza !
Vakit süratle aksın hakimiyet kur nabıza !
İçinden nasıl geldiyse yaz anlat herşeyi ,
Bu mektup varmıcak hayalini kurduğun kıza !

xavier

#6
Bu bir çeşit şans oyunu falan gibi bir şey mi? Anladığım kadarıyla resim işleme ile alakalı değil. 4'e5 bir matris içinde çıkan rastgele değerlerden birinin görünme olasılığını hesaplamak sanırım. Bir kare seçiliyor ve bu karede bir değer beliriyor. Buradaki en yüksek değeri yakalamaya çalışıyorsunuz. Sanırım bu tip bir şans oyunu bu yanılıyor muyum? Bu 4X'in bu karede görünme kuralı var mı? Mesela her defasında 1 kere mi görünüyor yoksa belli turlarda mı ortaya çıkıyor? Karede her defasında sadece 1 tane mi 4X çıkıyor? Bu gibi ayrıntıları bilmek gerek. Eğer, bu 4X'in çıkması belli bir kurala bağlıysa, bir uygulama bunu izleiyip istatistiğini tutabilir ve bir turda hangi değerin gelme olasılığını hesaplayabilir. Ama eğer tamamen rastgele beliriyorsa, pek mümkün gibi gelmiyor bana. Hele de çıkacağı konumu belirlemek.
What would Gordon Freeman do?

m.benzer

Xavier haklisin 4X  herzaman cikiyor yalniz nerede cikacagini bulabilmek icin istatistiksel bir hesaplama lazim aslinda programcilik icinde bende bir baslangic  ifade edebilir belki tesekkurler

ekremsenturk

Şans oyunlarında ve genel olarak bu tür işlemlerde rastgele rakamlar kullanılıyor. Hesaplanabilmesi olanaksız.

m.benzer

#9
Sorun degil ben direk bulsun istemiyorum cikabilecek yerleri bana olasiliklastirabilsin bir yere kadar kendim takip edijyorum yalniz 50 oyundan sonra kopuyorum takip edemiyorum. Ayrica bu scriptle yani bir algoritma ile yazilmis uygulama koyulabilecek donguleri verilere gore tespit etmek mumkun olabilir diye dusunuyorum tesekkurler.


Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 07 Nisan 2014 - 18:25:32

Sayin ekrem olanaksizlik veya imkansizlik linux soz konusu oldugunda mutlaka bir acik kapi vardir. Hayatta her hareketimizin bir algoritmasi mevcut fakat beynimiz o kadar hizlidir ki algoritma yaptigimizi farketmeyiz kisaca insan beyninin olusturdugu herseyde mantik silsilesi hakimdir. Arastirdigim sey samanlikta igne aramak gibi gorunsede olasilik hesaplattirabilecegim bir yazilim ya da uygulama emin olun sansimi %70 in uzerine cikaracaktir teesekkurler.

xavier

Daha önce belirtmiştim ve temel olarak @ekremsenturk'e katılacağım. Ne yazık ki müneccimlik, bilgisayarın pek yapabileceği bir şey değil.

Lakin şu tip bir algoritma hazırlanabilir. Bilgisayara her elde 4X'in çıktığı kareleri matris üzerinde işaretleyerek, bir veritabanına işlemesini sağlayabilirsiniz. Bilgisayar, her bir hücre için, 4X çıkma sayısını, oynanan toplam el sayısına oranlayarak, yüzdesel bir istatistik ile 4X'in en fazla belirdiği hücreleri bulabilir. Bilgisayar ne kadar çok el işlerse, tuttuğu istatistik de o oranda doğruluğa yaklaşır. Hatta bir döngü varsa, bilgisayar bunu tespit bile edebilir. Ama, şans oyunlarında tamamen randomize değerler kullanılır. Yani, %70 gibi bir oran bir hayli "mucizevi" bir sonuç olur.  :) Ayrıca böyle bir algoritmayı kodlayabilmek biraz deneyimli olmayı gerektirecektir.

Aslında bu tip bir algoritma, oyuncuya karşı daha rahat kullanılabilir. Algoritma kodlanıp, oyunun kodu içine gömülürse, bu sefer makine sizin en çok tıkladığınız hücreleri tespit ederek, en az tıkladığınız hücrelere 4X'i kaydırabilir. Tabi bu da hile olur ve oyun, şans oyunu olmaktan çıkar.  :)



What would Gordon Freeman do?

m.benzer

#11
Tesekkur xavier bu dedigini yapmak cok zor mu acaba ? Madem isimiz sansa kaldi sansimizi neden denemeyelim :) bu arada bu hileyi kendimize cevirme sansimiz muhtemel mi ?

xavier

En basitinden veritabanı yönetimi işin içne gireceğinden, bahsettiğim tarz bir algoritmayı kodlamak, biraz tecrübe ve bilgi gerektirecektir.

Alıntı yapılan: m.benzer - 07 Nisan 2014 - 21:31:10
bu arada bu hileyi kendimize cevirme sansimiz muhtemel mi ?

Bir önceki gönderimin 2. paragrafında yazıyor.
What would Gordon Freeman do?

m.benzer

#13
Anliyorum bizim bastigimiz butonlara gore bir duzenleme varssa makinayi kendi lehimize cevirebiliriZ tesekkurler.



Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 08 Nisan 2014 - 13:08:35

Acaba Matlab uygulaması ile bir hesaplama yapabilmek mümkünmüdür ?

xavier

Ne yazık ki Matlab ya da alternatifi Scilab hiç kullanmadım. Onlar hakkında bir fikrim yok.
What would Gordon Freeman do?

ekremsenturk

Ben Python ile hesapladım

root@slax:~# python
Python 2.7.6 (default, Mar 12 2014, 09:32:00)
[GCC 4.7.1] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>> 100 / 20
5
>>>


Resimde 20 adet kutucuk var. 100'ü 20'ye bölünce, her kutucuk için, bir sonraki seçimde veya işlemde 4x çıkma olasılığı %5 miş.

m.benzer

Alıntı yapılan: ekremsenturk - 09 Nisan 2014 - 10:32:45
Ben Python ile hesapladım

root@slax:~# python
Python 2.7.6 (default, Mar 12 2014, 09:32:00)
[GCC 4.7.1] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>> 100 / 20
5
>>>


Resimde 20 adet kutucuk var. 100'ü 20'ye bölünce, her kutucuk için, bir sonraki seçimde veya işlemde 4x çıkma olasılığı %5 miş.

o zaman ben çok şanslıyım çünkü %40 min değerle buluyorum 4x ı yada cok zekıyım 50 oyuna kadar kendım takıp edıyorum demıstım yukarıda Ben yardım istiyorum sadece oranın düşük olmasını bana ispat etmenize gerek yok python olmadanda basit bir oran orantı ile %5 bulunabilir zaten UMUT KIRMA UMUT OLUN sayın Ekrem.