Ekran kartının OpenGL desteğinin Wine oyunlarına Etkisi ???

Başlatan marjinal1st, 17 Ekim 2010 - 14:37:02

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

marjinal1st

Merhaba,

Ufak bir konuyu tartışmak istiyorum.

Bilgisayarımda Ubuntu 10.10 AMD64 yüklü. Sistemim şöyle:

AMD Athlon 64 X2 5200+
OCZ PC-6400 2 GB DDR2-800 Mhz bellek
ASUS M2A-VM (AMD 690G)
WD 160 GB Sabit Disk
Palit Sonic GTS 450 ekran kartı (Önceden 7100GS idi)

Ekran kartımı değiştirmeden önce Ubuntu'yu kurmuştum. Yani 7100GS vardı. (OpenGL 2.0 destekli) Ve bu ekran kartı var iken Wine ile sadece belli başlı oyunları oyunları açabiliyordum. Yeni olan bazı oyunlarda ciddi hatalar veriyordu (PES 09-10-11, FIFA 10-11, NFS Shift)

Ekran kartımı sipariş verdim ama sipariş işleri çok uzadı. O zamanı bekler iken bir arkadaşımdan kısa süreliğine GTS 250 ekran kartını aldım (OpenGL 3.0 destekli) Ve bununla denediğim yeni oyunlar açılıyor fakat oyun içinden ve yapılandırma dosyalarından bazı ayarlar yapmam gerekiyordu. Çünkü belli kalite seviyelerinde hata veriyordu. O şekilde oynuyordum.

Ve yeni ekran kartım olan GTS 450 geldi. Yanlış bilmiyorsam OpenGL 4.1 destekli ama yine de bakayım dedim. Glxinfo çıktısının OpenGL kısmı şöyle:

OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce GTS 450/PCI/SSE2
OpenGL version string: 4.1.0 NVIDIA 260.19.06
OpenGL shading language version string: 4.10 NVIDIA via Cg * derleyici


Oyunları denemek istedim ama Wine'da bir problem oluştu. Wine'ın kendisini ve bütün öneklerini kaldırdım. Ardından baştan kurdum. DirectX 9'u da yükledim. Ve ayar yapmam gereken oyunlar tabiri caizse çat diye açıldı. Ve gayet performanslı bir şekilde. Sadece ufak tefek hatalar vardı. (PES 10'da taraftar, yorumcu sesleri yok. PES 11'de ve NFS Shift'de komple ses yok. Bunun dışında mükemmel.)

O zaman amatörce teorimi sunmak istiyorum >> Yanlış bilmiyorsam Wine'ın 3B çalışma sistemi, Dx'i OpenGL olarak yorumlamaktan ibaret. O zaman OpenGL desteği ne kadar yüksek olursa Dx'den OGL'ye dönüşüm o kadar iyi olacak. Bu sayede oyunlara ait çalışırken dönüştürülemeyen DirectX verisi azalacak ki bu da hata potansiyelini azaltacak. Bu sayede oyun daha iyi bir şekilde oynanacak.

Ne düşünüyorsunuz? (Yuhalamak da serbest  :P)
Bugün özgür yazılım için ne yaptın? :)

krwlng

Wine mantığını düşününce, öykünülecek işletim sisteminin kütüphane fonksiyonlarının baştan yazılarak uygulamaların çalışması üzerine kurulu olduğunu söyleyebiliriz. Ben opengl'den çok ekran kartındaki bazı ek özelliklerin veya desteklerin bunu etkileyebileceğini düşünüyorum. Mesela bir ekran kartı shader 2 ile öykünme yaparken diğeri 3 ile öykünme yaparsa doğal olarak 3 destekli bir oyun ikinci kartta büyük ihtimal çalışacaktır. Zaten directx benzetiminin yapılma nedeni de directx ihtiyacını karşılamak, yoksa opengl dönüşümü gibi bir mantıkla directx için çabalamaya gerek kalmazdı sanırım.Fakat bu fikrimin tam doğru olabileceğini düşünmüyorum, çünkü world of warcraft oyunu hem directx hem opengl ile destekleniyor, doğal olarak ben directx standart ayaları ile oyunu açtığım zaman, opengl düzenlemesi yaptığım zamankinin yarısı kadar performans alabiliyorum, yani tek başına directx etkili olsaydı opengl ayarı yapmama gerek kalmazdı sanırım. İki noktada da çelişkiye düşürecek durumlar var, daha detaylı incelemek lazım diye düşünüyorum.
http://twitter.com/yusuFBrn

Ali İsmail Korkmaz, FENERBAHÇE Yıkılmaz!