Ubuntu Türkiye

Yazılım => Güvenlik => Konuyu başlatan: Ömer Burak Gedik - 17 Ocak 2018 - 22:53:51

Başlık: Sistemimde virüs kontrolü nasıl yapabilirim?
Gönderen: Ömer Burak Gedik - 17 Ocak 2018 - 22:53:51
Mozilla tarayıcımdan işbankası şubeye giriş yaptıktan sonra tarayıcımda yavaşlama oldu sonra oturumum kapandı tekrar giriş yapmak istediğimde işbankası girişim engelledi 10 dakika sonra banka beni aradı sisteminizde virüs uyarısı verdi format atmadan giriş yapmayın diye o bilgisayarda virüs varsa nasıl kontrol yapabilirim.Manjaro mate kullanıyorum.
Başlık: Ynt: Sistemimde virüs kontrolü nasıl yapabilirim?
Gönderen: lafurus - 18 Ocak 2018 - 04:30:16
https://wiki.archlinux.org/index.php/ClamAV
bunu deneyebilirsin.
Başlık: Ynt: Sistemimde virüs kontrolü nasıl yapabilirim?
Gönderen: tefoski - 18 Ocak 2018 - 11:42:57
- Paket yöneticisinden mozilla tarayıcıyı ( tüm dosyaları ile birlikte ) silin,
- daha sonra yeniden yüklersiniz.

- Denetim merkezinden, users and Grups seçkesinden,
- yeni bir kullanıcı oluşturun, ( kullanıcıyı " admin " olarak yetkilendirin,
- sistemden çıkış yapın, yeniden girişi " yeni oluşturduğunuz kullanıcı " olarak yapın,
- eski kullanıcıda önemli dosyalarınız varsa yeni kullanıcıya aktarın.
- Denetim merkezin, users and Grups seçkesinden, ekfekte olan eski kullanıcıyı silin,
- bu sizi daha güvenli yapacaktır,

- " düşüncem " bir virüs bulaşamasından söz edilemez,
- tarayıcı ile yapılan bir " yanlış işlem sonucu ",
- IP adresinizin " kötü iz bırakması " şeklinde bir bozulma olabilir,
- modemi kapatın yeniden başlatın...
Başlık: Ynt: Sistemimde virüs kontrolü nasıl yapabilirim?
Gönderen: Ömer Burak Gedik - 19 Ocak 2018 - 01:33:02
clamav ıtam kullanamadım bitdefenderla sistemi taradım virüs bulmadı fakat bazı dosyaları tarayamadı dosyaların es geçti onları ,dediğiniz işlemleri yapıcam
Başlık: Ynt: Sistemimde virüs kontrolü nasıl yapabilirim?
Gönderen: moons94 - 21 Haziran 2018 - 07:53:37
Alıntı yapılan: tefoski - 18 Ocak 2018 - 11:42:57
- Paket yöneticisinden mozilla tarayıcıyı ( tüm dosyaları ile birlikte ) silin,
- daha sonra yeniden yüklersiniz.

- Denetim merkezinden, users and Grups seçkesinden,
- yeni bir kullanıcı oluşturun, ( kullanıcıyı " admin " olarak yetkilendirin,
- sistemden çıkış yapın, yeniden girişi " yeni oluşturduğunuz kullanıcı " olarak yapın,
- eski kullanıcıda önemli dosyalarınız varsa yeni kullanıcıya aktarın.
- Denetim merkezin, users and Grups seçkesinden, ekfekte olan eski kullanıcıyı silin,
- bu sizi daha güvenli yapacaktır,

- " düşüncem " bir virüs bulaşamasından söz edilemez,
- tarayıcı ile yapılan bir " yanlış işlem sonucu ",
- IP adresinizin " kötü iz bırakması " şeklinde bir bozulma olabilir,
- modemi kapatın yeniden başlatın...

Bu bilgileri bir kenara not ettim teşekkür ederim