Bu aslında programlamaya girdiği için pyhtona ve toolchain (pek araştırmadığım bir araç) kurulumda iyi bir şekilde yaptım ama 2. adım başlangıçta bu satırı verip duruyor ve yeni duyduğum bu aracın hatasını çözebilmiş değilim hata tam bu :
root@MuhammedLinux:/home/ozbay/unreal-engine/UnrealEngine-release# ./GenerateProjectFiles.sh
Setting up Unreal Engine 4 project files...
+ xbuild Source/Programs/UnrealBuildTool/UnrealBuildTool_Mono.csproj /verbosity:quiet /nologo /p:TargetFrameworkVersion=v4.0 /p:Configuration=Development
+ xbuild Source/Programs/AutomationTool/AutomationTool_Mono.csproj /verbosity:quiet /nologo /tv:4.0 /p:TargetFrameworkVersion=v4.0 /p:Platform=AnyCPU /p:Configuration=Development
+ xbuild Source/Programs/AutomationTool/Scripts/AutomationScripts.Automation.csproj /verbosity:quiet /nologo /tv:4.0 /p:TargetFrameworkVersion=v4.0 /p:Configuration=Development
+ xbuild Source/Programs/AutomationTool/Linux/Linux.Automation.csproj /verbosity:quiet /nologo /tv:4.0 /p:TargetFrameworkVersion=v4.0 /p:Configuration=Development
+ xbuild Source/Programs/AutomationTool/Android/Android.Automation.csproj /verbosity:quiet /nologo /tv:4.0 /p:TargetFrameworkVersion=v4.0 /p:Configuration=Development
+ xbuild Source/Programs/AutomationTool/HTML5/HTML5.Automation.csproj /verbosity:quiet /nologo /tv:4.0 /p:TargetFrameworkVersion=v4.0 /p:Configuration=Development
+ mono Binaries/DotNET/UnrealBuildTool.exe -makefile -qmakefile -cmakefile
Using gcc version '4.8' (string), 4 (major), 8 (minor), -1 (patch)
*** This version of the engine can only be compiled by clang - refusing to register the Linux toolchain.
Generating data for project indexing... 0%
UnrealBuildTool Exception: ERROR: GetPlatformToolChain: No tool chain found for Linux
toolchaini yüklediğim yer :
https://pixhawk.org/dev/toolchain_installation_lin#ubuntudebian
benden bir kullanıcı istiyor şu komutta :
sudo usermod -a -G dialout $USER
bu kısımda dialout yerine bir user istiyor galiba ama bulamadım google translatede pek yardımcı olamadı dial out - sinyal dışarı diye bilen birinde ingilizce yerlerde (google çevirmedi bende o kısmı :( ayrı ayrı da yazsamda çevirmedi ) :D ...
Bildirimin sonunda "Bu sürüm sade "CLANG" ile derlenebilir yazıyor. Bu sürüm için clang ve LLVM kurman gerekiyor.
Tamam kurduktan sonra geri dönerim kurulumu burdan yapıyorum bu arada
https://wiki.unrealengine.com/Building_On_Linux
Bu arada orada yazmaz kaynak kodlarına erişmek için ilk önce unrael engine 4'e kayıt ardından : https://www.unrealengine.com/ue4-on-github github developers kısmına kayıt olmalısınız.
Uygulamyı derlerken root yetkileri kulllanmaman gerekiyormuş ve "Unreal Engine" için ayrı bir kullanıcı hesabı oluşturman gerekiyormuş. Basit olarak yeni bir yetkili olmayan (root grubnda olamyan) bir kullanıcı hesabı açıp, derleme işlemini o hesabınyetkisiyle (o hesaba geçip, o kullanıcı hesabında) derleyebilirsin.
İlave olarak ihtiyacın olan bağımlılıklar: mono mono-gmcs (varsayılan derleyici mono-mcs değil !) clang sürüm 3.3 veya 3.5, dos2unix ve cmake.
Detaylı liste:
Alıntı Yapmono-gmcs mono-xbuild mono-dmcs libmono-corlib4.0-cil libmono-system-data-datasetextensions4.0-cil
libmono-system-web-extensions4.0-cil libmono-system-management4.0-cil libmono-system-xml-linq4.0-cil cmake dos2unix clang-3.5 xdg-user-dirs
Tercihe bağlı bu paketlerden birini daha seçip, ilave olarak kurmak gerekiyormuş : libqt4-dev veya libqt5-dev veya gtk2 veya gtk3
İlk ayarlar ve güncellemeler için çalıştırlacak komut(lar)
$ git clone https://github.com/3dluvr/UnrealEngine.git
$ cd UnrealEngine
$ ./Setup.sh
$ ./GenerateProjectFiles.sh
Burada ilave paketler arzu edermisin sorusu gelecekmiş.
İlave paketlerin kurulumu için.
$ make SlateViewer
El ile düzeltilmesi gereken ayar dosyaları belirtiliyor.
Ve editör'ün yapılandırılması için
$ make ShaderCompileWorker UnrealLightmass UnrealPak UE4Editor
Ve de ilk deneme için:
$ cd Engine/Binaries/Linux && ./UE4Editor
Bilinen hatalar ve düzeltmeleri: https://wiki.unrealengine.com/Linux_Known_Issues
Hadi ya bende izin sorunu vardır diye root olup deniyordum ::) tamam anlatımındaki gibi yüklemeyi denerim akşam, olursa cevap yazarım anlatımın için sağol bu clank ney onu merak ettim ... Bu arada pyhton qt 4 ve 5 ikiside var synapticten kurmuştum.
Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 05 Mart 2015 - 23:17:07
Anlatımın için saol sonunda clang 3.3 değil 3.4 varmış ve hatayı bundan dolayı veriyormuş symantec tak kurmadığı için paket su ile kullanıcı değişip terminalde yükledim hata vermeden tamamladı devam ediyorum şimdi ...
Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 06 Mart 2015 - 02:40:59
Saol tekrar anlattığın için. kurulumu tamamladım ama çalıştırıken şu hatayı alıyorum
:~/UnrealEngine/Engine/Binaries/Linux$ ./UE4Editor
Using binned.
Increasing per-process limit of core file size to infinity.
Signal 11 caught.
EngineCrashHandler: Signal=11
Starting ../../../engine/binaries/linux/crashreportclient
İptal edildi (çekirdek döküldü)
Bu da crash report :
Generating report for minidump
Application version 4.7.2.0
... built from changelist 0
OS version Linux 3.13.0-46-generic (network name: MuhammedLinux)
Running 4 x86_64 processors (4 logical cores)
Exception was "SIGSEGV: invalid attempt to access memory at address 0x00000000"
<SOURCE START>
<SOURCE END>
<CALLSTACK START>
Unknown!ReportCrash(FLinuxCrashContext const&) + some bytes
UE4Editor!EngineCrashHandler(FGenericCrashContext const&) + some bytes [/home/programlama/UnrealEngine/Engine/Source/Runtime/Launch/Private/Linux/LaunchLinux.cpp:31]
Unknown!PlatformCrashHandler(int, siginfo_t*, void*) + some bytes
Unknown!/lib/x86_64-linux-gnu/libpthread.so.0(+0x10340) [0x7f0263d10340] + some bytes
Unknown!ScalabilityCVarsSinkCallback() + some bytes
Unknown!InitializeRenderingCVarsCaching() + some bytes
UE4Editor!FEngineLoop::PreInit(wchar_t const*) + some bytes [Runtime/Core/Public/Containers/Array.h:703]
UE4Editor!GuardedMain(wchar_t const*) + some bytes [/home/programlama/UnrealEngine/Engine/Source/Runtime/Launch/Private/Launch.cpp:84]
UE4Editor!./UE4Editor(main+0x76a) [0x42e2fa] + some bytes [/home/programlama/UnrealEngine/Engine/Source/Runtime/Launch/Private/Linux/LaunchLinux.cpp:193]
Unknown!/lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6(__libc_start_main+0xf5) [0x7f02589d1ec5] + some bytes
Unknown!./UE4Editor() [0x411a44] + some bytes
<CALLSTACK END>
0 loaded modules
Report end!
Clang versiyonu sildim 3.5 sıfırdan kuruyorum bir kaç forumda düzelmiş bakalım bizde ne olacak :) ...(SlateViewer yüklenmesi acayip uzun ve pcyi kasan bir yükleme ama 3.5 için kuruyor devam :) ...)
Tamam çözülmüştür kurulumu yaptım ama bu sefer açılışta hata veriyor ama neyse kurulum hatası alanlar clang 3.5 sürümünü yüklesin ubuntuda varsayılan olarak 3.4 gelmekte synapticten yüklenebilir ve ya yanlış değilsem :
sudo apt-get install clang-3.5
3.4'te tire vardı bak unuttum bu arada bilen linux hatalarını nereye yazabilirim?