Ubuntu Türkiye

Sanat ve Üretim => Grafik ve Video => Blender => Konuyu başlatan: raspacı - 01 Aralık 2012 - 19:58:43

Başlık: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: raspacı - 01 Aralık 2012 - 19:58:43
http://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=36835.0 konusundaki uzaylıyla basit bir canlandırma çalışması yaptım. Karakterin özellikle sırt bölgesi rahatsız edici. Bunun nedeni ise öğrenme aşamasında derslerin bir kısmını atlayıp kafama göre çözüm yolları bulmamdı. Geri dönüp bunları düzeltmem her zaman mümkün olmadı. Bu hatalardan alınan dersler de doyumsuz oluyor tabi :). Youtube linkini vereyim: http://www.youtube.com/watch?v=CYyWgV3wH64
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: gkhnt - 01 Aralık 2012 - 20:34:20
Uğraşılsa bu kadar güzel kambur yapılamazdı. Bence şirin olmuş :)
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: raspacı - 01 Aralık 2012 - 20:52:59
Uğraşılınca yapılır kamburu da :) ama kamburu yakında düzelecek bu arada. Dünyaya adımını attı ve maceraları sürecek.   
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: gkhnt - 01 Aralık 2012 - 22:21:36
Kolaylıklar dilerim Raspacı. Çok sempatik bir uzaylı olmuş yine de ;)
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: umutubuntu - 02 Aralık 2012 - 03:16:28
Tebrikler, ben de bir türlü başlayamadım şu programa.
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: raspacı - 03 Aralık 2012 - 22:38:36
Başlamak için hiç bir zaman geç değildir. Sanki :)
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: heartsmagic - 05 Aralık 2012 - 00:44:03
Yeni öğrenip bu kadar çabuk buralara gelmek :) Ne diyeyim, bravo.
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: raspacı - 05 Aralık 2012 - 01:32:29
Teşekkürler. Aslında dönem dönem kurcaladım blenderı. Video düzenleme için ve basit animasyon yapmıştım bir kaç günlük periyotlarda. İlk kez modelleme ile uğraştım ve bunu canlandırdım. Aslında ilk sahneyi uzatacaktım ama vaktim kalmadı. Şimdi elimde çocuklar için eğitici bir işlevi de olan bir senaryo var, onunla uğraşacağım.
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: heartsmagic - 05 Aralık 2012 - 01:49:01
Son cümleye bakarak, işlerin çok çok çok yolunda gitsin diyorum @raspacı :)
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: umutubuntu - 05 Aralık 2012 - 09:25:14
@heartsmagic'e katılıyorum. Bu arada, aramızda Blender konusunda oldukça deneyimli @Eribol var, konuyu görürse bir kaç şey yazacağına eminim :)
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: raspacı - 05 Aralık 2012 - 18:28:03
Bu arada uzaylıma kambur dediler ben de elbisesini çıkarttım. Bu sefer de başka bir risk çıktı. Zamanında elbise giyecek diye biraz gerçekçi çizmiştim. Sonra elbise çıkınca sorun oldu. Ama sanırım fena olmadı: http://www.youtube.com/watch?v=RbwlEQekQIk
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: eribol - 06 Aralık 2012 - 00:00:33
Alıntı yapılan: umutubuntu - 05 Aralık 2012 - 09:25:14
@heartsmagic'e katılıyorum. Bu arada, aramızda Blender konusunda oldukça deneyimli @Eribol var, konuyu görürse bir kaç şey yazacağına eminim :)
Blender dediniz ve şimdi eribol gelecek :D

Ellerine sağlık @raspacı. Pek fazla ilgili olduğum söylenemez ama Blender görünce heyecan yapmıyorum desem yalan olur.

Uzaylımız geçirgen sanırım, ayağı ufonun içinden çıkıyor :) Bir nesneyi diğer nesneye karşı etkileşimli yapmak gibi bir yöntem olması gerekirdi esasında ama şu an hiç hatırlamıyorum. Fakat vücuda esneklik katmak güzel olmuş. Ben hiç öyle bir çalışma yapmadığım için fikirde belirtemiyorum ama bildiğim kadarıyla pekte kolay olmayan bir şey, en azından gerçekleme açısından.
Başlık: Ynt: Blender ile Canlandırma Çalışması
Gönderen: raspacı - 06 Aralık 2012 - 00:52:29
Nesneye çarpışma özelliği ekleyince en azından kumaşlarla iç içe geçmiyor ama katılar için bilmiyorum, gerçi oyun kısmına geçince çalışıyor da animasyondayken olmadıydı ben de pek üstünde durmadım. Aslında geminin içine geçtiğini sonradan fark ettim, gemi değiştiği için sonradan olmuş. Terminatör 2 deki sıvı metal olayından kurtarır diye düzeltmedim tekrar :)
Esneklik rigging denen işlemle oluyor ama Türkçesini bilemedim bunun.