Ubuntu Türkiye Forum

Masaüstleri => KDE Masaüstü / PLASMA => Konuyu başlatan: Ubuntu - 25 Şubat 2008 - 18:52:22

Başlık: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Ubuntu - 25 Şubat 2008 - 18:52:22
KDE Masaüstü ortamını kullanan Canonical dağıtımının ismi Kubuntu'dur. KDE masaüstü ortamı son kullanıcı için idealdir. Türkçe desteği ile birlikte gelir.

Ayrıntılı bilgi ve yüklemek için; www.kubuntu.org
KDE hakkında; www.kde.org
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Ulath - 14 Haziran 2008 - 21:58:46
arkadaşlar bu kubuntuyu yükledim ama ingilizce türkçe nasıl yaparım ?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 14 Haziran 2008 - 22:33:29
kde-i18n-tr paketini kur.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Ulath - 15 Haziran 2008 - 01:17:43
kde-i18n-tr paketini kur.
teşekkürler
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Tanshaydar - 10 Temmuz 2008 - 22:18:00
Arkadaşlar ben uzun zamandır Gnome kullanıyorum çok da memnunum. KDE kullanmadım pek. İkisini de kullanan arkaşlardan ricam olacak, acaba hangisini tavsiye edersiniz.

Bir sonraki format maceramda ona göre Ubuntu veya Kubuntu kurmayı düşünüyorum.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: atomkarinca - 10 Temmuz 2008 - 22:42:56
Arkadaşlar ben uzun zamandır Gnome kullanıyorum çok da memnunum. KDE kullanmadım pek. İkisini de kullanan arkaşlardan ricam olacak, acaba hangisini tavsiye edersiniz.

Bir sonraki format maceramda ona göre Ubuntu veya Kubuntu kurmayı düşünüyorum.

İkisini de aynı anda kullanabilirsin. Tek yapman gereken şu anda (Ubuntu kullandığını söylediğin için) KDE kurmak.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install kubuntu-desktop
Ya da KDE 4 istiyorsan da şu şekilde olması gerekiyordu:

Kod: [Seç]
sudo apt-get install kde4-core
Kendin ikisini de deneyip hangisini daha çok sevdiğine karar verebilirsin. Sonuçta herkesin zevkleri farklı. Mesela bana soracak olursan ikisini  de boşver Openbox kur derim :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Tanshaydar - 11 Temmuz 2008 - 10:50:56
Teşekkürler; ama 64 bit üzerinde sıkıntı çıkabileceği şeklinde bir yazı okumuştum. Aslı astarı var mıdır?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: atomkarinca - 11 Temmuz 2008 - 10:53:39
Hali hazırda Ubuntu'nun 64-bit versiyonunu kullanıyorsan şu anda (varsa) yaşadığın sorunlardan farklı sorun yaşamazsın.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ufuk_k - 11 Temmuz 2008 - 11:21:35
KDE4 için:

Kod: [Seç]
sudo apt-get install kubuntu-kde4-desktop
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ironic - 12 Ağustos 2008 - 23:55:21
arkadaşlar teşekkürler. şu an yüklüyorum.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 13 Ağustos 2008 - 01:22:36
Keşke diğer KDE başlığına baksaydın, orada 4.1 anlatımı mevcut.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: sabian - 27 Mart 2009 - 03:35:17
benim tam tersi bir sorunum var :D
ben gnome'un yanına kubuntu'yu da kurdum fakat kubuntu'dan açınca bilgisayar çok kasıyor, ekranda yazılar görünmüyor falan filan. ve sanırım kaldıracağım kubuntu'yu..
bunu nasıl yapacağımı bilen biri varsa ve çözümü paylaşırsa sevinirim ...
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yusuff - 29 Nisan 2009 - 21:34:38
Ne yani kubuntu indirip ayrı bir bölüme kurmama gerek yok mu yani?

Bende zaten ubuntu var. Kde4'ü denemek istiyorum. Bunu için kubuntu kurmayı düşünmüştüm. Ama eğer ubuntuya kde4 yükleyerek kullanabileceksem ve aynen kubuntu kurmuş kadar verim alacaksam niye kurayım ki?

Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: bytan - 30 Nisan 2009 - 11:21:57
Ne yani kubuntu indirip ayrı bir bölüme kurmama gerek yok mu yani?

Bende zaten ubuntu var. Kde4'ü denemek istiyorum. Bunu için kubuntu kurmayı düşünmüştüm. Ama eğer ubuntuya kde4 yükleyerek kullanabileceksem ve aynen kubuntu kurmuş kadar verim alacaksam niye kurayım ki?

Ayrı bir  bölüme kurmanıza gerek yok. KDE masaüstü ortamını spnaptic içerisinden yüklemeniz yeterli.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yusuff - 30 Nisan 2009 - 16:03:22
Çok teşekkür ederim deneyeceğim inşallah.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: DefectoR - 16 Haziran 2009 - 09:46:14
http://download.kde.org/download.php?url=stable/4.2.4/src/kdeedu-4.2.4.tar.bz2

bu linkten indiriyorum birazdan kurulumu yapacağım bakalım bi aksilik çıkmaz inşallah :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 16 Haziran 2009 - 12:08:23
http://download.kde.org/download.php?url=stable/4.2.4/src/kdeedu-4.2.4.tar.bz2

bu linkten indiriyorum birazdan kurulumu yapacağım bakalım bi aksilik çıkmaz inşallah :)

İndirdiğin şey KDE masaüstünün eğitim paketi ve tar.gz şeklinde, kısacası kaynak kod. Sen KDE mi yüklemek istiyorsun?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yusuff - 16 Haziran 2009 - 12:18:03
Ben denedim bir iki gün kullandım ama ne bileyim Gnome'dan kopamıyorum. Hem daha hızlı bence.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: sabian - 10 Temmuz 2009 - 14:19:47
Ben denedim bir iki gün kullandım ama ne bileyim Gnome'dan kopamıyorum. Hem daha hızlı bence.

bence de gnome daha hızlı, ama kde de görsel şov yapıyor resmen. Benim hoşuma giden pratik yanları da var. mesela teme değiştireceğin zaman yanda bi buton var ona tıklıyorsun hemen yeni temalar indirip kurmana olanak tanıyor. Gnome'da benim bildiğim bu iş indirilen temanın açılıp tema klasörüne atılması lazım. Bu yüzden görsellik ve arayüz konusunda kde, ama gnome daha fazla ilgilenildiği için ubuntu da şaşılmaması gereken masaüstü derim ben...

bu arada kde masaüstünü yüklemek-kaldırmak için aşağıdaki kodları kullanabilirsiniz.

yüklemek için:
Kod: [Seç]
sudo apt-get install kubuntu-desktop
kaldırmak için:
Kod: [Seç]
sudo apt-get remove kubuntu-desktop





Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 10 Temmuz 2009 - 14:25:37
yani netten ekstra bişeyler indirip, cd'ye yazıp falan filan.... kendinizi zorlamanıza ve yormanıza gerek yok. Ubuntu sağolsun düşünmüş bizleri, gerekli kodlarla o herşeyi bizim adımıza yapıyor "İnsanlık İçin Linux" sloganı boşa değil yani :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 10 Temmuz 2009 - 17:17:44
Ancak, kaldırmak için o komut yetmeyebilir.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yusuff - 10 Temmuz 2009 - 21:48:48
Yetmiyor zaten. Bir sürü şey kaldırdım anca kurtuldum kde'den :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ironic - 10 Temmuz 2009 - 23:55:56
Bütün bağımlılıklar kubuntu-desktop a bağlansa, herhangi bir KDE uygulamasını kaldırmak istesen tüm KDE ortamı kalkar.  :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: maxxblade - 11 Temmuz 2009 - 19:55:30
Bütün bağımlılıklar kubuntu-desktop a bağlansa, herhangi bir KDE uygulamasını kaldırmak istesen tüm KDE ortamı kalkar.  :)
keşke :D
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: günberi - 11 Temmuz 2009 - 23:22:33
Ubuntu-tr ahalisinin bitmeyen kde antipatisi aslında Kubuntu'dan kaynaklanıyor. Kde denemek isteyenler asla Kubuntu denememeli bence. Suse ve kararlı sürümün henüz çıkmamasına rağmen Pardus bu konuda çok kararlı. Bu dağıtımlarla kde'yi denerseniz vazgeçemeyebilirsiniz. Yinede inatla bilgisayarlardan birinde kubuntu ile devam ediyorum. Allah sonumu hayrede... :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yusuff - 11 Temmuz 2009 - 23:51:54
Ubuntu-tr ahalisinin bitmeyen kde antipatisi aslında Kubuntu'dan kaynaklanıyor. Kde denemek isteyenler asla Kubuntu denememeli bence. Suse ve kararlı sürümün henüz çıkmamasına rağmen Pardus bu konuda çok kararlı. Bu dağıtımlarla kde'yi denerseniz vazgeçemeyebilirsiniz. Yinede inatla bilgisayarlardan birinde kubuntu ile devam ediyorum. Allah sonumu hayrede... :)

Pardus mu? Kesinlikle katılmıyorum.  Bence kullanılacak en iyi Kde Mandrivadır. Hem son derece Türkçe!
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: günberi - 12 Temmuz 2009 - 02:03:03
Alıntı
Pardus mu? Kesinlikle katılmıyorum.  Bence kullanılacak en iyi Kde Mandrivadır. Hem son derece Türkçe!
Olabilir, Mandriva hiç kullanmadım. Zaten anlatmak istediğim KDE için Kubuntu dışında alternatiflere bakılması gerektiğiydi. Demek ki Mandrivada bunlardan biriymiş. Sevindirici.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: sabian - 16 Temmuz 2009 - 15:35:27
o değil de ben bi türlü kde'ye ısınamadığıma karar verdim. Zira defalarca kurmama rağmen hem yeterli randıman alamadom hem bi süre sonra sıkıcı gelmeye başladı. Kaldırdım Gnome ile yola devam. Gnome'un üstüne masaüstü tanımam :)

bu arada pardus yerli diyemi bu kadar reklamı yapılıyor bilmiyorum ama ben ona hiç ısınamadım. Tuhaf isimlendirmeleri var, bi de zaten var olan uygulamaların türkçeleştirilmesinden başka özellikle tübitak tarafından geliştirilen bir program olduğunu da duymadım, görmedim. Yani ben milli kısmına da katılmıyorum, kötü-iyi arası bir suse taklidi bence...
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 17 Temmuz 2009 - 00:31:18
bu arada pardus yerli diyemi bu kadar reklamı yapılıyor bilmiyorum ama ben ona hiç ısınamadım. Tuhaf isimlendirmeleri var, bi de zaten var olan uygulamaların türkçeleştirilmesinden başka özellikle tübitak tarafından geliştirilen bir program olduğunu da duymadım, görmedim. Yani ben milli kısmına da katılmıyorum, kötü-iyi arası bir suse taklidi bence...

Üzülerek söylüyorum ki çok yanlış bir yorum. Her ne kadar bu başlığın konusu olmasa da Pardus'daki birçok araç sıfırdan geliştirici ekip tarafından yazılmıştır. Bilhassa da garip isimlendirmeleri var dediğin programlar. Bana göre PISI bile başlı başına bir olaydır.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: sabian - 17 Temmuz 2009 - 19:21:47

Üzülerek söylüyorum ki çok yanlış bir yorum. Her ne kadar bu başlığın konusu olmasa da Pardus'daki birçok araç sıfırdan geliştirici ekip tarafından yazılmıştır. Bilhassa da garip isimlendirmeleri var dediğin programlar. Bana göre PISI bile başlı başına bir olaydır.

eyvah ustalar konuşmaya başladı :) şaka bi yana ben pardus 2008 i kullandım fakat neredeyse diğer kde dağıtımlarından farksız geldi. Tüm programlar menüler aynı geldi. Pisi de yast'ın benzeri sonuçta. tabi detaylı bilgim yok ama daha yakından tanımaya çalışacağım. Ben yine de KDE ye yeterince alışamadığım için bana hangi dağıtım olursa olsun güzel görünmüyor. Şimdi Ubuntu'mun yanıma Mandriva'yı kurmayı deneyeceğim, beğenirsem kullanmaya devam ya da siler Pardus yüklerim, pardus geriden geliyor azcık o yüzden.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 17 Temmuz 2009 - 19:25:27
Pisi de yast'ın benzeri sonuçta.

İlk önerim PSI nedir YAST nedir biraz bakınman :)
Aksi takdirde eleştiriler çok mantıksız oluyor.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: XRumer - 26 Ocak 2010 - 13:17:51
Arkadaşlar bir yıldan fazladır Ubuntu'yu Gnome ile kullandım ama ben Kde 4x kullanmayı çok seviyorum. Kubuntu hakkında duyduğum olumsuz eleştiriler yüzünden hep Mandriva ve Pardus'u kde için kullandım. Fakat ben Ubuntu'nun altyapısını ve gerek deposunda gerekse diğer kaynaklardaki bol miktardaki yazılım desteğini çok seviyorum ve bu nedenle Kde 4x masaüstlerini Ubuntu'da kullanmak istiyorum. Merak ettiğim bazı şeyler var:

1) Kubuntu gerçekten çok mu kötü, Ubuntu gerçekten de Kde'yi çok mu kötü sunuyor, ne tür sorunlar yaşatıyor. Ubuntu'nun Kde'ye verdiği destek çok mu kötü?

2) Kubuntu, Ubuntu'dan daha mı fazla Türkçe? Bir yerde Kde'nin %93 Türkçe olduğunu duymuştum, Kubuntu'da da böyle mi?

3) Kubuntu, Ubuntu'dan daha mı fazla sistem gereksinimi istiyor? Mandriva'da Kde çok ağır geliyor, Pardus'da ise fena değil. Ya Kubuntu?

4) Kubuntu da Ubuntu gibi sıpariş edilebiliyor mu? İnternetten indirmeyi biliyorum ama elimdeki bir de Canonicaıl'ın ürettiği baskılı cd olsa güzel olur.

5) Kubuntu 10.4 Lts sürüm çıktığında sizce önceki sürümlerden daha kararlı olur mu?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: badhero - 26 Ocak 2010 - 13:30:10
4) Kubuntu da Ubuntu gibi sıpariş edilebiliyor mu? İnternetten indirmeyi biliyorum ama elimdeki bir de Canonicaıl'ın ürettiği baskılı cd olsa güzel olur.

Evet aynı şekilde sipariş edilebiliyor.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: xwes - 26 Ocak 2010 - 18:51:19
Arkadaşlar bir yıldan fazladır Ubuntu'yu Gnome ile kullandım ama ben Kde 4x kullanmayı çok seviyorum. Kubuntu hakkında duyduğum olumsuz eleştiriler yüzünden hep Mandriva ve Pardus'u kde için kullandım. Fakat ben Ubuntu'nun altyapısını ve gerek deposunda gerekse diğer kaynaklardaki bol miktardaki yazılım desteğini çok seviyorum ve bu nedenle Kde 4x masaüstlerini Ubuntu'da kullanmak istiyorum. Merak ettiğim bazı şeyler var:

1) Kubuntu gerçekten çok mu kötü, Ubuntu gerçekten de Kde'yi çok mu kötü sunuyor, ne tür sorunlar yaşatıyor. Ubuntu'nun Kde'ye verdiği destek çok mu kötü?

2) Kubuntu, Ubuntu'dan daha mı fazla Türkçe? Bir yerde Kde'nin %93 Türkçe olduğunu duymuştum, Kubuntu'da da böyle mi?

3) Kubuntu, Ubuntu'dan daha mı fazla sistem gereksinimi istiyor? Mandriva'da Kde çok ağır geliyor, Pardus'da ise fena değil. Ya Kubuntu?

4) Kubuntu da Ubuntu gibi sıpariş edilebiliyor mu? İnternetten indirmeyi biliyorum ama elimdeki bir de Canonicaıl'ın ürettiği baskılı cd olsa güzel olur.

5) Kubuntu 10.4 Lts sürüm çıktığında sizce önceki sürümlerden daha kararlı olur mu?

1) Kubuntu kde'yi diger dagirimlara gore ve gnome'a göre kötü sunuyor ancak yine de berbat diyemeyiz. Ben epey bir zamandır kubuntu kullanıyorum, nadiren bazı programlar çöküyor ama bu bilgisayarın çökmesine neden olmuyor, sadece program kapanıyor. Ve dediğim gibi bu da çok sık olan bir şey değil.

2) Yüzde olarak bilemem ama kubuntu yeterince türkçedir. Bu konuda sıkıntı yok.

3) KDE gnome'dan daha fazla kaynak kullanıyordu, geçmişte bu tartışılmaz bir gerçekti. Fakat özellikle 4.4 beta sürümüyle beraber bence bu artık geçerli değil. en azaından tartışılmaz değil. Benim bilgisayarda kubuntu, ubuntudan 10-15 sanıye erken açılıyor.

4) Evet sipariş verebiliyorsunuz.

5) KDEnin belki de en önemli özelliği çok hızlı gelişmesidir. Sürüm tarihlerini araştırırsanız ne kadar sık güncellendiğini görürsünüz. Dolayısıyla eğer her zaman son sürüm kullanmak gibi bir takıntınız var ise her kararsız ya da alfa, beta sürümlerde ufak tefek sorunlar yaşarsınız. Ama kararlı bir KDE sürümünde karar kılıp, sürekli yeniyi takip etmezseniz gayet kararlı bir sistem de elde edebilirsiniz. Ben KDEnin her sürümüne yayınlanır yayınlanmaz yükseltiyorum, ona rağmen şimdiye kadar kubuntumun başına bir şey gelmedi. Sonuç olarak şunu diyebilirim Kubuntu 10.4'ün diğerlerinden daha kararlı olacağına dair bir veri ile karşılaşmadım ama tecrübelerime göre ubuntu+kde yani kubuntu her geçen gün daha iyiyie gidiyor.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: XRumer - 27 Ocak 2010 - 16:18:15
Öyleyse ben Kubuntu 10.4 çıkana kadar bekleyeyim. Bir yıldır gerekse Pardus, gerekse Ubuntu, gerekse de Mandriva kullandım ve sürekli sistem değiştirmekten sıkıldım. Ubuntu'dan memnunum ama normal sürümler bana yetmiyor. Lts sürüm kullanmam lazım ama 8.04 sürümü de çok eski. Kubuntu 10.4 sürümünü bekleyeceğim memnun kalmazsam Ubuntu 10.4 ya da Xubuntu 10.4 kullanacağım.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: hamdi - 26 Şubat 2010 - 08:42:19
KDE masaüstünü hiç begenmiyordum. dün kubuntu kurdum biraz karıştırdım gerçekten KDE de GNOME kadar hoş ve güzelmiş.artık bilgisayarımda UBUNTU ve KUBUNTU yu beraber kullanacagım.
not: arkdaşlar KUBUNTU ile ilgili kodları yazarsanız sevinirim.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: sema - 26 Şubat 2010 - 09:07:58
http://forum.ubuntu-tr.net/index.php/topic,12.0.html

Konunun ilk mesajlarında var.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 26 Şubat 2010 - 09:43:01
Kubuntu ile ilgili ayrı komutlar yoktur (koddan kastın sanırım bu). Görsel olarak kullanılan araçlar değişir, onları çözmek için de kullanman lazım.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: hamdi - 26 Şubat 2010 - 16:25:05
Kubuntu ile ilgili ayrı komutlar yoktur (koddan kastın sanırım bu). Görsel olarak kullanılan araçlar değişir, onları çözmek için de kullanman lazım.
evet ubuntu ile aynısya sorun yok benim kastım bazı kodlarda 'k' eki alıp değişiklik  gösterip göstermediği

Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 26 Şubat 2010 - 16:59:22
Eğer sorduğun şey genel Linux komutlarıysa değişmez. Sonuçta her ortamda o komutlar aynıdır. Değişenler dediğim gibi uygulamalardır.
Örnek vereyim. Diyelim ki forumda biri şu komutu verdi:

Kod: [Seç]
sudo gedit /etc/fstab
Burada gedit bir uygulama ismidir ve Gnome masaüstüne aittir. Aslında bu komutun demek istediği şudur:
/etc/fstab dosyasını yetkili kullanıcı kipinde Gedit metin düzenleyicisiyle aç. Biz bunu yazmak yerine komutlarla iş gördürüyoruz bazen.

KDE için bu şu şekilde değişecektir:

Kod: [Seç]
sudo kate /etc/fstab
Değişen ne? Gedit metin düzenleyicisi gitti, KDE'ye ait olan Kate metin düzenleyicisi geldi.

Değişmeyen komutlara örnek?
cp,mv,lspci,ifconfig,....
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: hamdi - 26 Şubat 2010 - 18:58:06
Eğer sorduğun şey genel Linux komutlarıysa değişmez. Sonuçta her ortamda o komutlar aynıdır. Değişenler dediğim gibi uygulamalardır.
Örnek vereyim. Diyelim ki forumda biri şu komutu verdi:

Kod: [Seç]
sudo gedit /etc/fstab
Burada gedit bir uygulama ismidir ve Gnome masaüstüne aittir. Aslında bu komutun demek istediği şudur:
/etc/fstab dosyasını yetkili kullanıcı kipinde Gedit metin düzenleyicisiyle aç. Biz bunu yazmak yerine komutlarla iş gördürüyoruz bazen.

KDE için bu şu şekilde değişecektir:

Kod: [Seç]
sudo kate /etc/fstab
Değişen ne? Gedit metin düzenleyicisi gitti, KDE'ye ait olan Kate metin düzenleyicisi geldi.

Değişmeyen komutlara örnek?
cp,mv,lspci,ifconfig,....
teşekkür ediyorum  çok iyi anladım
ortak dosya ve programlar için hiç bir degişiklik yok
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ozelgoktug - 30 Mart 2010 - 16:29:39
Arkadaşlar Kde masaüstü nedir? Başka masa üstü çeşitleri de mi war acaba? Kubuntu nedir Yubuntu nedir ve Ubuntudan farkları nedir acaba bu terimleri cok kısa bir sekilde acıklarsanız kafamdaki soru işaretlerinin büyük bir kısmı kalkacak  :(
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: localhost - 30 Mart 2010 - 16:42:39
http://tr.wikipedia.org/wiki/KDE
http://tr.wikipedia.org/wiki/GNOME
http://tr.wikipedia.org/wiki/Xfce
http://tr.wikipedia.org/wiki/Enlightenment
http://tr.wikipedia.org/wiki/LXDE

ve daha bir cok ortam.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ozelgoktug - 30 Mart 2010 - 16:58:58
@localhost mükemmelsin! Yönlendirdiğin kaynak bircok soru işaretinden kurtardı beni. Ama birkaç ufak soru işareti daha belirdi.  ???

1. Linux dünyasında masaüstünden kasıt tam olarak nedir? sadece masa üstü değil galiba. mesela gnome masa üstü, xfce masa üstü derken biz tüm temayı mı değiştirmiş oluyoruz?

2. Xfce masaüstü için düşük hızlı makineler için cok ideal deniyor. e cok da hoş birseye benziyor. onu kullansak daha iyi olmaz mı?

3. Ben Ubuntu Cd mi sitesinden spariş ettim ve geldi üzerinde Ubuntu 9.10 yazıyor. araştırmalarıma göre gnome masaüstü yüklü... Benim bunun üzerine xface masaüstü kurmam normal midir?

Kısaca açıklarsanız Çok memnun olurum... 
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ironic - 30 Mart 2010 - 17:40:49
http://en.wikipedia.org/wiki/Desktop_environment

1. Siyah ekran olarak tabir ettiğimiz ortamın üstüne kurulan grafik arayüze masaüstü ortamı diyoruz. Windows' da bu ortam sistemle bütünleşiktir ve değiştirilemez (Galiba yeni sürümlerde bu özellik gelecekmiş) Linux' da ise masaüstü ortamı  sistemden bağımsızdır. İstersen az kaynak tüketen openbox gibi "basit" ortamları kurarsın. İstersen diğer ortamlara göre biraz fazla sistem kaynağı tüketen oldukça gelişmiş özellikleri olan KDE yüklersin. Bu tamamen senin tasarrufundadır. Gnome üzerindeyken de gerekli paketleri yükleyerek diğer ortamları da deneyebilirsin. Kullanıcı giriş ekranında istediğin ortamı başlatırsın. Ayrıca Kubuntu (KDE arayüzü kullanan Ubuntu), Xubuntu (XFCE arayüzünü kullanan Ubuntu) yüklemene gerek yoktur.

2. Bu kullanıcının beğenisine kalmış bir olay. Deneyip kendin tecrübe etmen bence daha sağlıklı olur. Bana göre hız konusunda Gnome' dan bir artı tarafı yok.  :) Ben LXDE' yi daha hızlı bulurum mesela.

3.  1. yanıtta kısmen açıkladım isterse tabi xface kurabilirsin. Açılışta Gnome yerine Xfce' i seçer, o ortamı kullanırsın.  :)

Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ozelgoktug - 30 Mart 2010 - 17:46:25
Woooow olamaz ya çok mükemmel şeyler bunlar!! şu anda Kafamdaki Soru işaretlerini komple temizlediniz ve artık Linux dünyasını daha iyi anlayabiliyorum! @ironic cok teşekkür ederim! Çok açıklayıcı oldu tüm bunlar. Insan Microsofttan çıkınca anlayamıyor Linux hayalgücünü!  :) çok Teşekkür ederim!
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: eribol - 30 Mart 2010 - 18:10:09
Valla hazine bulmuş gibi sevinmişsiniz :). Eee sıkıcı bir panelden sonra bir sürü masaüstü görünce tabii ki öyle oluyor.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: ozelgoktug - 30 Mart 2010 - 18:13:07
Şu anda yeni panelleri nasıl indirip kuracağımı bilmiyorum ama bu kadar esnek bir işletim sistemim olduğu için aktive edemesem bile mutluyum :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: kadim - 24 Nisan 2010 - 12:32:11
Herkese kolay gelsin ben biraz yeni sayılırım daha önce kısa bir süreliğinede olsa pardus ve ubuntu kullandım ama artık direk olarak Ubuntu 9.10 u kullanıcam ben ubuntu ya KDE kurabilirmiyim yada şöyle sorayım acaba ubuntu ve kubuntu ayrı ayrı sistemlermi yardımcı olursanız sevinirim


Mesaj tekrarı yüzünden mesajınız birleştirildi. Bu mesajın gönderim tarihi : 24 Nisan 2010 - 13:36:58
arkadaşlar ben KDE'yi kurdum PC yi kapattım açınca Oturum açma paneli geldi K.adı ve şifreyi girdim Ardından Uçbirim açıldı orda ne yapmam lazım çözemedim vende açılış ekranında default seçip önceki sistemi açtım bu sorunu nasıl çözerim

ikinci bir husus Kubuntu şu anda ingilizce buna nasıl TR dil paketini eklicem formda ilgili konuda yazan kodu denedim olmadı kde-i18n-tr  nasıl *olacak acaba acilen yardımlarınızı bekliyorum
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: eribol - 24 Nisan 2010 - 16:19:55
Kubuntu veya ubuntu arasında temelde hiçbir fark yoktur. En büyük fark biri gnome masaüstü yöneticisini diğeri kde masaüstü yöneticisini kullanır. Geri kalan * her şey görsellik(açılış, giriş ekranı vs). Zaten istediğiniz zaman diğerine geçiş yapabilirsiniz.

Kde varsayılan ayarlarında en son açık kalan oturumu yükler. Eğer bilgisayarı kapatırken terminal açıksa bir sonraki açılışta terminal yine açılır.

kde-i18n-tr sanırım değişmiş. Bunun yerine kde-l10n-tr paketini yüklemeniz gerekiyor. Aşağıdaki paketler dil paketleri.
Alıntı
i A language-pack-kde-tr            - KDE translation updates for language Turki
i A language-pack-kde-tr-base       - KDE translations for language Turkish   
i   kde-l10n-tr                     - Turkish (tr) localization for KDE
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yiğit Ateş - 24 Nisan 2010 - 16:41:32
Eğer oturumun kaydedilmesinden kaynaklanıyorsa, bunu kapatabilirsin. Sistem ayarları > Gelişmiş > Oturum Yöneticisi > Boş bir oturum ile başla.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: yunus_ - 26 Nisan 2010 - 14:57:03
Araştırdım ama bulamadım :(

Arkadaşlar Ubuntu 10.04 üzerine kde kurdum (kubuntu) fakat kde'yi nasıl ön tanımlı yapacağımı bi türlü bulamadım :(
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yiğit Ateş - 26 Nisan 2010 - 15:03:33
Gdm'de şifreni yazıp oturum açtığın yerde altta oturum türü var, gnome olan yeri kde seçip girebilirsin.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: yunus_ - 26 Nisan 2010 - 15:08:46
O sekilde yaptığımızda Otomatik girişte yine Kde'mi açacak ?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yiğit Ateş - 26 Nisan 2010 - 15:20:30
O sekilde yaptığımızda Otomatik girişte yine Kde'mi açacak ?
Evet bunu yaptıktan sonra, giriş türünü otomatik yaparsanız bundan sonra kde olarak girilir sisteme.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: yunus_ - 26 Nisan 2010 - 15:27:30
Teşekkür ediyorum.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: sonay - 01 Mayıs 2010 - 18:47:30
Merhaba arkadaşlar, bir uyarıda bulunmak istiyorum. Gnome ve KDE'yi aynı sistem üzerine kurmak gayet mantıklıdır, ancak her biri için ayrı bir kullanıcı yaratmanız yararınıza olacaktır. Neden? Örneğin, Gnome ve KDE de aynı .font.conf (fontların ayarlarını saklayan dosya) dosyasını kullanır, dolayısıyla bir masaüstünde font değiştirirseniz diğerinde de otomatik olarak değişir. Ayrıca daha garip sorunlar ile karşılaşmanız da olası (mesela compiz ve kde sorunları gibi). O yüzden bir kullanıcı için Gnome, diğeri için KDE kullanmanız sizin rahatlığınıza olacaktır.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: stratovarius - 06 Mayıs 2010 - 16:03:20
Şu anda kullandığım 10.04 64 bit ubuntu için kde ekleme kodları nelerdir acaba , belirtilen komutlar 2008 den kalma yanlışlık yapmak istemiyorum. Farklı bir kullanıcı ile kde de denemek istiyorum.

http://forum.ubuntu-tr.net/index.php/topic,3403.15.html

bu sayfadaki ironicin verdiği yöntemle kuruluma başladım
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: badhero - 06 Mayıs 2010 - 16:49:30
Ubuntu üzerine KDE kurmaktansa Kubuntu tercih ediliyor. Aklınızda bulunsun.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: karizmaxi - 24 Mart 2011 - 16:16:23
kubuntu 10.04 var sistemimde ve ben kdeyi kadırıp tam sürüm çıktığı gün ubuntu 11.04'e yükseltmek istiyorum mümkünmü(büyük ihtimal mümkün diye düşünüyorum.) ve ne kadar sağlıklı böyle bi şeyi önerirmisiniz?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Yiğit Ateş - 24 Mart 2011 - 16:46:56
10.04'ten 11.04'e doğrudan geçemezsiniz, çünkü 11.04 LTS olmayacak. Yani bu işlem için önce 10.10'a, daha sonra da 11.04'e yükseltmeniz gerekli. 11.04'le gelecek büyük değişiklikler de gözönüne alındığında ben kesinlikle önermiyorum.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: karizmaxi - 20 Nisan 2011 - 22:49:50
ubuntu 10.04 üzerine KDE'nin son sürümü olan KDE 4.6.2 kurmak mümkünmü
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: mete13 - 21 Nisan 2011 - 15:59:40
Kod: [Seç]
http://www.kubuntu.org/news/kde-sc-4.6.2
bu adreste anlatılmış; ama ben kubuntu kullanmadığım denemedim
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: XRumer - 05 Mayıs 2012 - 21:06:39
Son bir kaç gündür. Kubuntu kullanıyorum. Bu sefer olmuş gibi. Hiçbir sorun yaşamadım. Diğer Kde dağıtımları kadar iyi.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: naman44 - 04 Ağustos 2013 - 01:19:23
arkadaşlar kubuntu 13.04 yüklediğimde kde istediğim gibi olmuyor normal linux mintteki gibi olmuyor kde daha farklı oluyor ben linux mintteki gibi normal olsun istiyorum ne yapmalıyım ( sanırım plazma ile alakalı )
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: decent - 04 Ağustos 2013 - 04:48:43
@naman44,

Kubuntu ve Linux Mint dağıtımlarının birbirinden yapılandırma veya görünüm yönüyle farklı olması gayet doğaldır.

Tam olarak nasıl bir yapılandırma veya görünüme ulaşmak istediğini aktarırsan yanıtlar daha hızlı gelebilecektir.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: naman44 - 04 Ağustos 2013 - 16:11:48
  @decent,

 http://distrowatch.com/images/cgfjoewdlbc/kubuntu.png   bu resimdeki gibi olsun normal kde yani.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Eludecraft - 04 Ağustos 2013 - 17:39:55
Ubuntu tarafı Kubuntu'ya desteği kesmiş miydi?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: sabian - 05 Ağustos 2013 - 00:33:12
Ubuntu tarafı Kubuntu'ya desteği kesmiş miydi?

Sadece maddi kaynak ayıramayacaklarını duyurdular.  Daha sonra BlueSystem Kubuntu'ya sponsor oldu, masraflarının bir kısmını onlar karşılıyor ancak halen bir Ubuntu türevi ve Canonical firmasının koruması altındadır.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: heartsmagic - 05 Ağustos 2013 - 11:40:01
  @decent,

 http://distrowatch.com/images/cgfjoewdlbc/kubuntu.png   bu resimdeki gibi olsun normal kde yani.

Resim şu an görünmüyor? Normal'den kasıt nedir ben anlayamadım hâlâ.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: naman44 - 05 Ağustos 2013 - 18:16:59
http://apachelog.files.wordpress.com/2011/07/kde47rc1.png mesela şurdaki gibi normal şimdi bilmediğim için anlatamıyorum kubuntu yüklediğim de kde daha faarklı oluyor kde plazma sanırım ama ben linux mintteki gibi yani bu resim deki gibi windowsa benze kde olsun istiyorum
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Eludecraft - 05 Ağustos 2013 - 18:30:40
http://apachelog.files.wordpress.com/2011/07/kde47rc1.png mesela şurdaki gibi normal şimdi bilmediğim için anlatamıyorum kubuntu yüklediğim de kde daha faarklı oluyor kde plazma sanırım ama ben linux mintteki gibi yani bu resim deki gibi windowsa benze kde olsun istiyorum
Sanırım demek istediğiniz şeyi ben buldum.

Masaüstüne sağ tıklayın, "Öntanımlı Masaüstü Ayarları"na tıklayın ve düzen kısmından "Dizin görünümü"nü seçin.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: dorukduruberk - 12 Eylül 2013 - 21:07:04
linux mint kde mi kubuntumu hangisi daha iyidir
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: XRumer - 13 Eylül 2013 - 12:06:55
linux mint kde mi kubuntumu hangisi daha iyidir

Açıkçası ikisi de iyi değil. Ubuntu ve türevlerinde Kde masaüstü pek güzel olmuyor. Kde kullanacaksanız başka bir dağıtım (örneğin Mageia) tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: xwes - 16 Eylül 2013 - 19:02:35
linux mint kde mi kubuntumu hangisi daha iyidir

linux mint bende daha iyi performans veriyor. daha çok tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: fcengiz - 16 Eylül 2013 - 22:28:31
Kubuntu konusunda çok önyargı var. Eskiden gerçekten çok sıkıntılıydı fakat , epey zamandır gayet kararlı. Unity ve Gnome3 'e göre de hızlı.[Tabi ki kullandığım 7 yaşındaki bilgisayara göre]
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: FireSwords - 23 Şubat 2014 - 23:36:45
Kubuntu konusunda çok önyargı var. Eskiden gerçekten çok sıkıntılıydı fakat , epey zamandır gayet kararlı. Unity ve Gnome3 'e göre de hızlı.[Tabi ki kullandığım 7 yaşındaki bilgisayara göre]
Aynen öyle. Birkaç sene önce Unity'i sevmeyip KDE kurmuştum gerçekten faciaydı daha yepyeni bilgisayarda bazen 1 dakika kilitleniyordu diğer dağıtımlarda KDE neredeyse sorunsuzdu.

Bugün Ubuntu'ya KDE yükledim üstüne Diamond temasını kurdum diğer dağıtımlar kadar iyi olmasa da beni tatmin edecek kadar iyi çalışıyor.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: influenza - 29 Mayıs 2015 - 10:54:43
Merhabalar,

Kubuntu Türkiye sayfasında Kubuntu uzun dönem destekli sürümü indirmek istiyordum ama sanırım sayfada bir sorun var açılmıyo.

http://tr.kubuntu.org/?q=uzun-destekli-surum (http://tr.kubuntu.org/?q=uzun-destekli-surum)

Kubuntu sayfasından ingilizce sürümü indirmeye karar verdim. http://www.kubuntu.org/getkubuntu (http://www.kubuntu.org/getkubuntu)

DELL marka ubuntu yüklü şekilde satın aldığım bilgisayarım 64 bit, intel core i5 işlemcili

ingilizce kubuntu'da uzun dönemli sürümde 64 bit i seçtiğimde kubuntu-14.04.2 desktop_amd64.iso şeklinde gösteriyor kalıbı.

intel için 64 bit göremedim, bu kalıbı indirip kurmamda bir sorun olur mu?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: meda - 29 Mayıs 2015 - 11:49:27
Amd yazmasının sebebi 64 Bit sistemi ilk geliştiren Amd olduğu için. İntel içinde o sistem kullanılır. O kalıpta herhangi bir sorun olmaz rahatlıkla kurabilirsiniz.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: influenza - 29 Mayıs 2015 - 11:58:36
Teşekkür ederim :)
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Nabi - 29 Ocak 2016 - 18:52:02
Merak ettiğim bir şey var  Kubuntu veya Ubuntu ara sürümlerde  üst sürüm geldiğinde yükseltilebiliyor mu?
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: plazma - 29 Ocak 2016 - 19:23:09
Evet, sürüm yükseltilebiliyor.
Başlık: Ynt: KDE Masaüstü (Kubuntu)
Gönderen: Nabi - 29 Ocak 2016 - 19:47:12
Evet, sürüm yükseltilebiliyor.
Teşekkür ederim @plazma