Merhabalar. Bazı eski oyunları Wine ile açmaya çalıştığımda şöyle bi' OpenGL hatası veriyor:
Alıntı YapCould not initialise opengl rendering environment!
Make sure you have the latest drivers installed (GLSetup is recommended)
Make sure your desktop has more than 256 colours
Görsel:
(https://1.bp.blogspot.com/-SF1ZRJXfTog/WNTdHx7MyFI/AAAAAAAAAZQ/jtQcgorjpGw5-11RIoZXFn4ZGMFN9AgsACLcB/s1600/Error.png)
Acaba sorun ne olabilir?
Oyun grafik kartını görmüyor wine kullanmiyorum ama grafik ayarlarından yükseltme yaparak deneyin.
Alıntı yapılan: mustangank - 24 Mart 2017 - 15:09:09
Oyun grafik kartını görmüyor wine kullanmiyorum ama grafik ayarlarından yükseltme yaparak deneyin.
Bazı ayarları değiştirdim ama aynı hatayı veriyor. Şu an böyle. Önerebileceğiniz ayarlar var mı?
(https://3.bp.blogspot.com/-Jqcn_GxbTNc/WNUomXsY_DI/AAAAAAAAAZg/mFDqHb__gBc1TO3tUfiA85Xzp1H2qxdUQCLcB/s1600/Wine1.png)
(https://1.bp.blogspot.com/-qz6ajgTN9KE/WNUomTAY8WI/AAAAAAAAAZk/jw19p7fpU1Q9JiaQL77KyQS7Ak-W__rJgCLcB/s1600/Wine2.png)
https://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=38353.0
Eskiden böyle bir konu açmışım, bir dener misin?
Alıntı yapılan: KemalALKIN - 02 Mayıs 2017 - 21:59:41
https://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=38353.0
Eskiden böyle bir konu açmışım, bir dener misin?
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D]
"VideoMemorySize"="1024"
ve
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D]
"DirectDrawRenderer"="opengl"
"VideoMemorySize"="1024"
Şeklinde denedim ama maalesef sonuç alamadım. Ekran kartımın DeviceID ve endorID' numaralarını bilmiyorum yalnız. Bu nedenle sorun hâlâ devam ediyor olabilir mi?
Ben farklı bir yöntem ile sorunu çözüm ancak aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için bir not düşmek istedim. Reddit'den bir arkadaş aynı sorunu şöyle çözmüş:
Alıntı YapGördüğüm kadarıyla etkin olarak Wine kullanıyorsun, o yüzden hangi oyunun hangi sürümünü kullandığını da eklersen sorunu daha kolay tepit edebiliriz, sanırım. :-)
Even Sven Coop aslen HL motorunu kullanıyor; ne var ki hem HL, hem Quake 3, hem de Urban Terror'ün (Quake 3 motoru) acil durumlar için software renderer'ı var. Muhtemelen SoF'un motorunu kullandığı Quake 2'nin de vardır ama görünen o ki SoF'a eklenmemiş ya da biz beceremiyoruz.
Tuhaf bir şekilde sisteminde 32 bit renderer yok ve biz yüklemeyi beceremiyoruz. Bu şu maddedekileri dener misin?
https://askubuntu.com/a/454254
Ardından şuna bak bakalım 32 bit libgl gelmiş mi;
sudo find / -name libGL.so
Alıntı YapSelam,
1-2 ay önce sistemindeki 32 bit OpenGL sorunundan dolayı Soldier of Fortune'ı çalıştıramamıştın. Bugün Intel ekran kartım etkinken ben de benzer bir sorun yaşadım. Sonunda sorunun çözümünü buldum sanırım; halihazırda yüklü olan libGL.so.1'i libGL.so'e yönlendirmek gerekiyormuş. Niçin böyle olduğunu bilmiyorum ama durum bu. Sende yüklü olan SOF söz konusu olunca şöyle olacak;
sudo ln -s /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so.1 /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so
./sof +set gl_driver /usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so