Linux Oyun Geliştirme Projesi (LOGP)

Başlatan kmgr_x, 28 Mart 2012 - 00:17:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kmgr_x

Slm arkadaşlar aranızda yeniyim benim güzel bir fikrim olduğunu düşünüyorum.. :) 13 yıldır MS Windows kullandıktan sonra yaklaşık 2 aydır ubuntu 11.04 sürümünü kullanıyorum ve oldukçada memnunum hem görsel açıdan hem performans açısından linux bence windowstan daha fazla + değerlere sahip.. windowsta kullandığımız çoğu programların linux altarnatifleri mevcut ancak bazı programların alternatifleri malesef yeterli değil en basit örnek photoshop neyse  dikkatimi önemli bir konu çekti linux ubuntuda pek fazla bir oyun yok olan oyunlarda ateri oyunları gibi grafik ve senaryo malesef yok  ben istiyorumki şöyle bir call of duty gibi yada half life 2 gibi fps  senaryolu oyunlar olsun bunun için yazılım bilmek gerek farkındayım ancak bazı oyun motorlarını kullanarak yazılımsızda halledilebileceğini windowstan biliyorum ubuntu depoda game maker aradım tek bulduğum Platinum Arts Sandbox Gamemaker  idi 1 saat önce indirdim ve biraz güzel bişeye benzediğini gördüm aslında bu oyun motoruna biraz senaryo ekleyebilirsek karakterleri ve gökyüzünü değiştirebilirsek (sisli yağmurlu v.s) iyi bi half life 2 yada  call of duty gibi oyunlar çıkarmı onu merak ediyorum yani bu program bu tarz oyunlar yaratabilirmi??? linux özgür yazılım sistemidir bunu hepimiz biliyoruz benimde amacım linux sisteminde eksik olan oyun piyasasına bişeyler katabilmek ancak bu programla istediğim gibi şeyler yaratabilirmiyim eğer yaratamassam buna benzel alternatif bir game maker varmıdır şimdiden teşekkürler.... :)

doganaydin

Moral bozmak gibi olmasın ama programlama olmadan piyasaya birşeyler katmak değil oyun bile yapamazsın. Eğer böyle bir imkan olsaydı inan hiç bir firma milyon dolarlar harcamazdı.

kmgr_x

durumun farkındayım ancak wındowsta fps creator dıye bır program vardı onunla gayet ıyı fps oyunları yapılıyordu hatta bazılarının pıyasada satıldıgını bıle netten duymustum..

travego0403

Ah şu oyun motorları. Neden Game Maker, FPS Creator gibi programlar oyun motoru diye lanse edilir ki? Oyun motorunun bir program olduğunu aklınızdan çıkarın. O programlarda gördüğünüz sadece bir arayüzdür ve o kadar da gerekli değildir.
Oyun motoru dediğimiz kavram kod tekrarını, kodun tekrar kullanılabilirliğini sağlayan kodlar bütünüdür. Örneğin açık kaynak olarak çok hoşuma giden Ogre3D hiç bir arayüz içermez. Şöyle bazen aklımdan geçmiyor değil, boş zamanlarımda bunu kullanarak bir oyun geliştireyim ama tek başına altından kalkıla bilinecek bir iş değil.

Ekrana bir şeyler çizdirebilmekte yetmiyor. Gerçekçilik için fizik, yapay zeka(AI), modelleme, sesler, senaryo diye uzayıp gidiyor.
"Matematik bir dildir ve bu dilde şairlere fizikçi denir." Richard Feynman

WhiteScars

Öncelikle bende hani moral bozmak istemem ama OpenGL'le olsun baya zamanında haşır neşir olmuş bir insanım. Kodlaması, programlası, motoru, kosepti, dizaynı, hikayesi hepsini birleştirdiğinde bir oyunu community bazlı çıkarmak baya vakit alır. Tecrübe ister bu boyda bir geliştirme. Aramızda kimsenin böyle bir tecrübesi olduğunu sanmıyorum. Olsa bile 1-2 kişi yetmez. Bırakın burayı Türkiye'de bile bu işi yapan doğru düzgün bir platform/firma vs yok.

Onu geçtim opengl ile ilgili geniş bir kaynak sağlayan bir site bir community bile yok. (Bkz. NeHeCS)

O yüzden oyun olayı kolay kolay halledilebilecek bir mevzu değil.

Bu arada yine open source piyasasında sukse yapmış, isim yapmış bir projemizde yok benim bildiğim, varsa paylaşabilirseniz sevinirim. (Zemberek dışında gerçi oda büyük değil ama :))
İnsanoğluna bırakabileceğiniz en güzel miras tecrübelerinizdir.

eribol

CryEngine, Unity dünya çapında en gelişmiş oyun motorlarıdır ama örnek çalışmalara bakıldığında öyle iki tıkla yapılan bir şey olmadığı hemen anlaşılacaktır. Açık kaynak tarafında da quake, panda3d, ogre(kendisi bir motor yani sadece oyun motoru değil bir nevi simulator) ve blender oyun motoru mevcut. Ama bu saydıklarımdan bir tek görsel arayüze sahip olan blender oyun motorudur. Buna rağmen forumlarına baktığınızda orada ne kadar zor bir iş olduğunu anlayabilirsiniz.

http://blenderartists.org/forum/forumdisplay.php?34-Game-Engine

ekremsenturk

Hayalini kurarken her şey kolay ve güzeldir. Scratch ile basit oyunlar geliştirmek ve işlerin nasıl yürüdüğünü biraz anlamak kolay. Biraz daha detaylı ve gelişmiş konulara girmeye kalkışınca Scratch ile bile işler zorlaşıyor. Ama görsel tekniklerin nasıl çalıştırıldığını anlayabilmek için çok iyi bir programlama ortamı.

Oyun geliştirmeye giriş için önerebileceğim ve Linux'ta mevcut araçlar:

1. Scratch (scratch.mit.edu sitesinden .deb uzantılı sürümü)

Diğerleri Ubuntu Paketleri arasında bulunuyor.

2. Kturtle (Kde ortamı için olsada, yardım bölümü olmadan Gnome'dada kullanılabiliyor. (Khelpcenter4 ve Kturtle yardım bölümü ilave olarak kurulabiliyor) grafikler geliştirme için çok uygun. Öğrenme amaçlı programlama dilidir.)

3. Ren'py (Novel oyunları için)

4. Yabasic (Biraz Python'a benzer bir basic derleyicisi. Daha çok genel amaçlı bir programlama dili. Man belgesindeki son satırlarda bulunan bir demo programı derleyicinin kapasisetini gösterebilmek için yeterli. Programlama öğrenmek için en uygun derleyici. Grafikler biraz işlemciye yükleniyor. Şu an biraz ara verdiysemde, Benim Favorimdir.)

5. SdlBasic (Biraz deneyimli oyun geliştiricileri için özel bir Basic lehçesi. İnternet'te tools adında bir paketi var. Neler içerdiğini bilmiyorum. Ama standart hali ilede sunduğu imkânlar sizi yeniden hayal'ler dünyasına götürmeye yetecektir. Kendi kullanıcı arayüzü, Türkçe karakterleri gösteremiyor olsada, Metin düzenleyici ve Uçbirim'dende kullanılabiliyor.)

barisyildiz.72

Linux gelişen bir sistem çekirdeği muhakkak Linux İçin oyunlar yazılacaktır

ekremsenturk

#8
Scratch ile geliştirilmiş bir kaç 3 boyutlu (Örnek) oyun:
http://scratch.mit.edu/projects/owaincole/2572998
http://scratch.mit.edu/projects/owaincole/2544868
Bilgisayar'ınızda Scratch kurulu ise, indirip inceleyebilirsiniz. Veya İnternet'ten deneyebilirsiniz  ( oynayabilirsiniz ). Oyunlardan fazla anlamam ama, ben birincisini başarılı buldum.

Kendi projelerim arasından iyi olduklarını düşünüpte paylaştıklarım:
http://scratch.mit.edu/users/ekremsenturk

Beğendiğim bir Animation:
http://scratch.mit.edu/projects/nevit/754647

TopKek

Bu konuyu açan her kimse sana kesinlikle katılıyorum... Eğer birlikte olursak başaramayacağımız şey yok!
Arch Linux mu Gentoo mu?

heartsmagic

Alıntı yapılan: Web_Monster - 07 Ağustos 2014 - 22:50:42
Bu konuyu açan her kimse sana kesinlikle katılıyorum... Eğer birlikte olursak başaramayacağımız şey yok!

Başlığa yönelik eleştirileri okudun mu? Okuduysan eğer ve katılmıyorsan sence iki senedir neden hiç geliştirme gösterememiş bu başlık? :)
Kısacası mesele birlik olmak değil, önce araştırmak sonra öğrenmek ve emek vermek. Bu işi yapanlar sadece bir araya gelerek yapmıyorlar yani. Belirli bir temelden sonra bir araya gelip yapıyorlar.
Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır.
Hayatlarıyla yanlış olanların ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır?


Böylece yalan, dünyanın düzenine dönüştürülüyor.

TopKek

İnsanların elbette bir temelden başlamaları gerek fakat başlamaya ya üşeniyorlar yada sıkıntıları ve işleri yoğun oluyor. Başlamak isteyenler ise çok az. Bu yüzden gelişemiyoruz...
Arch Linux mu Gentoo mu?

plazma

Tam mantığı anlamak için kickstarter projelerini inceleyebilirsiniz, sadece bos vakit yada emek bilgi birikim üretlenlik dışında sermayede lazım. Ben üşenmiyorum ama ciddi anlamda rakamlar lazım o kadar kolay olmadığı bariz belli